Sara 79 Skrevet 21. februar 2008 #1 Skrevet 21. februar 2008 Kan dere fortelle litt om dette? Spesielt interessert i: - Hvor dere giftet dere - kostnader. Blir et bryllup i utlander dyrere enn om dere skulle hatt det hjemme? - Eventuelle Gjester dere hadde med ( hva betalte dere for dem) - overnatting -selve selskapet.hva hadde dere til middag?Hvor mye alkohol?o.l. - lokaler.... Det er jo mye å ordne før et bryllup...hvordan ordnet dere dette praktiske når dere befan dere i et annet land?
Kanskje snart? *igang igjen * Skrevet 21. februar 2008 #2 Skrevet 21. februar 2008 Hei, vi gifta oss i Skottland. Vet ikke hvor mye ting koster i Norge, men synes det egentlig var "billig" aa gifte seg der. Vi hadde 40 gjester, hvorav vi betalte overnatting til 5 av de, pluss overnatting til oss selv da. Gjestene arrangerte hotell overnatting selv, vi fant hoteller i naerheten de kunne legge seg inn paa. Vi hadde tre retters middag, med vin til maten samt 1 glass champis hver. Og vi hadde bryllupsplanlegger som tok seg av det meste og det var kjempedeilig.. Vi fortalte hva vi ville ha, ved aa sende bilder, farge eksempler etc saa ordna de det. Det vi stort sett ordna selv var brudekjole, brudepikekjole, sko etc, dress til forlover og brudgom, samt ringer, invitasjoner, bordplassering og alt papirarbeidet. Haaper dette hjalp ;-)
rampejenta - ny spire Skrevet 21. februar 2008 #3 Skrevet 21. februar 2008 vi skal gifte oss i sjømannskirken i Miami i mai. dette er ett hemmelig bryllup, og det er kun jeg, min kommende mann og hans sønn på 10 år som skal dit. det blir veldig mye billigere for oss å gjøre det der siden vi har så sinnsykt stor slekt her i Norge. og jeg kan ikke se for meg å stå å plukke ut hvem som får komme og hvem som ikke får komme.. vi har bestilt fotograf der borte, en som sjømannskirken anbefalte. over natting og transport er med i ferien vi har bestillt.. middag tar vi litt på sparket der borte, finner oss en fin resturant. kjole har jeg kjøpt her i norga som jeg tar med bort, mens karene skal kjøpe/leie der borte.. blomster må vi fikse når vi kommer bort.. og frisør er jeg veldig usikker på om jeg skal bruke eller om jeg skal fikse håret selv.. kostnadene blir 500 dollar til sjømannskirka og 3000 kr til fotografen.. og så blomstene da ...
Vekt 75 Skrevet 21. februar 2008 #4 Skrevet 21. februar 2008 Hei. Jeg giftet meg i Thailand for 3 uker siden og er akkurat kommet hjem. Bryllupet var helt fantastisk!!! Selve bryllupet var mye billigere enn her hjemme. Ca 20 000 norske kroner. Det var inkl middag for 15 stk med drikke- brudebukett, knapphullsblomst, 2 fotografer (en tok bilder og en tok video), pynting av vielses stedet (giftet oss på en strand), frisør og sminke, orkester, 10 flygende lanterner, bryllupskake, pynting av bord. Vet ikke om jeg har fått med alt nå men jeg synes det var billig, Gjestene betalte turen og oppholdet selv. Det var bare nærmeste fam og de tok det som en ferie. Vi hadde ingen venner. det var et hotell som ordnet alt for oss og det var deilig. vi måtte bare velge meny og div mat og drikke, blomster og noen sanger. Alt dette foregikk på mail. Kjempe topp!! Lykke til
♥gullegull08♥ Skrevet 22. februar 2008 #5 Skrevet 22. februar 2008 Hei! Vi giftet oss i italia på øya capri i mai ifjor. Selve bryllupet kostet: ca 8000 kr for papirarbeid og tolk ca 4500 kr for middagen (3-retters) var 8 personer dette var med all drikken også. gikk noen flasker vin og endel øl i varmen. middagen varte fra ca 13-21 med bading og bilder innomellom. Etter middagen så reiste vi tilbake til hotellet og brukte hagen der til langt på natt Hotellet hadde en policy at gjestene kunne ta med drikke om ønskelig for de hadde ikke åpen bar, så vi hadde kjøpt inn til dette. overnattingen kostet 1500 for vår suite med frokost. gjestene betalte ca 800kr for dobbeltrom med frokost Men vi var i italia i 15 dager og brukte i underkant av 70000 på hele oppholdet med flyreisen. ringer og kjole kom utenom. Men i forhold til et norsk bryllup så er dette kun lommerusk...hører de fleste bruker fra 100 og oppover..og det er kun EN dag Så vi er stor fornøyde med valget et minne for livet
Blubblubb Skrevet 22. februar 2008 #6 Skrevet 22. februar 2008 Vi skal gifte oss i Roma, og det kommer til å bli mye billigere en det ville vært hjemme... eller vi får ihvertfall mye mer for pengene... Vi betaler reise og opphold for oss selv (4 stk) og min forlover (som har elendig økonomi), men ikke for sambos, siden han er stinn av penger og avviste tilbudet Blir vel totalt omkring 15.000,- for reise + ei uke for alle. Vi blir ca 25, og restauranten tar 80 euro pr.pers for 5 retters (VAT og vin inkl) + velkomstdrink. Dvs.ca 16.000,- Vi kommer til å ha deler av dagen uke i en nydelig park, og resten inne på en superkoselig liten restaurant som ordner alt fra velkomstdrink til blomsterdekorasjon Den totale oversikten over hva det vil koste vet jeg ikke, noe er allerede betalt (reise, kjole), men det blir jo også ferie, ikke bare bryllup. Jeg var i Roma før jul i forb med jobb og fikk sett på noen restauranter og hoteller og det er jeg veldig glad for - nettsider er ikke mye til å stole på for å si det forsiktig.... Restauranten organiserer som sagt mye (har løpende mailkontakt), ambassaden ordner alt det formelle og så har jeg tenkt å bruke en bryllupsplanlegger til å finne frisør og fotograf. Føler vi har ganske god kontroll, men prøver å være tidlig ute med det meste, siden det sikkert er noe vi har glemt.... Lykke til!
*Rutletutt* Skrevet 22. februar 2008 #7 Skrevet 22. februar 2008 Vi er i den spede begynnelse med å planlegge bryllup i WaltDisneyWorld, Orlando, Florida. Nærmeste familie blir med, men de betaler alt selv - så tar vi det som en ferie i samme slengen;o) Vi har planer om april 2009, og det er greit å være tidlig ute da det er mye å ordne ift reise, sted å bo, vielsested (populært å gifte seg der, så det blir tidlig opptatt), ordne papirer osv osv - i tillegg må jo alt av bokking og planlegging av middag, pynting ol ordnes med en bryllupsplanlegger i USA. Du kan lese mer om Disney-bryllup på www.disneyweddings.com og klikke på WaltDisneyWorld. Vi skal ha et Escape-bryllup siden vi er så få (17). Tror det blir kjempebra! Vi vil ikke ha noe svært tradisjonelt kirkebryllup her hjemme, og har alltid drømt om å gifte oss i utlandet - så dette blir helt perfekt. Vi får en flott opplevelse med våre nærmeste, det er jeg sikker på))))
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2008 #8 Skrevet 22. februar 2008 Vi giftet oss på en vingård i Sør Afrika. Kostet nærmere 90 000kr men da tok vi den helt ut med luksus på alle kanter. Koster jo litt å fly dit men flere tok turen nedover (ferie), vi hadde 60 gjester. Man kan gifte seg der meget billig, og så er det jo så flott der. Anbefales på det sterkeste!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå