Gå til innhold

hormonspiral

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det noen her som har efraring med denne? jeg har fått satt den inn for en uke siden, og har blødd siden det, er dette noemalt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde hormonspiral i seks år og var KJEMPEFORNØYD med den. Jeg husker faktisk ikke om jeg blødde helt i starten - men mensen forsvant i hvert fall, og jeg savnet den overhodet ikke.

Jeg husker jeg spurte legen om det ikke var "unaturlig" å bruke hormoner over så lang tid, men hun bare lo: "Om du skulle level helt naturlig så ville du ha vært gravid eller ammende HELE TIDEN fra du var tenåring til du var førti. Da snakker vi hormoner, da!"

Men jeg husker altså ikke dette med blødning i starten - kanskje ta en telefon til legen og spørre?

Skrevet

Jeg hadde en vanlig menstruasjon med en del smerter den første uka, etter det var det hele en drøm. 3 år uten mensen-jippi!

Eneste var at sexlysten gikk ned-men det kan vel kanskje skyldes andre ting også...

Skrevet

Jeg har hatt hormonspiral i 12 år. Hadde litt problemer da jeg fikk satt inn den første gangen. Jeg blødde en del, husker ikke hvor lenge, men første mensen etter jeg fikk satt den inn var grusom! I tillegg fikk jeg enorme hormonsvingninger og trodde jeg måtte ta spiralen ut igjen. Jeg ventet en måned og problemene forsvant! Etter det har jeg vært kjempefornøyd, ingen mens, pms eller andre problemer! Supert!

Skrevet

Jeg hadde småblødninger 2-3 uker, før mensen forsvant helt:-)

Kjempefornøyd m den jeg!

Skal sette inn en på nytt når jeg er ferdig m sistemann ...54 dager til termin:-)

Skrevet

Jeg brukte hormonspiral i 5 år, og hadde aldri mensen, men jeg vet at noen kan få problemer med småblødninger. Tror for øvrig at det ikke er uvanlig med blødninger i begynnelsen.

Skrevet

jeg hadde den inne i tre år. i starten gikk d kjempe bra! ikke hadde jeg mensen å alt var bare fint:)

men så bjynte jeg å få så vondt i magen. jeg var inne å sjekket om den låg feil osv.. men den satt helt sann som den skulle vere. jeg fikk cyste av den også.

så jeg skal ikke ha den innijen! + at d var helt for jævli vondt å sette den inn:( (sorry utrykke)

med oss skal sambo inn å lage knyte på tråden sier han. sell om jeg synsst d er tidli. han er jo ikke mer en 26 år. å jeg er 23. men men...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...