Gå til innhold

Inspirert: Hva kan jeg bruke lærerutdanningen til?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Utenom lærer da selvsagt....;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som vet? Klin umulig å få seg lærerjobb her jo......;-/ (som varer lengre enn 2 uker)

Skrevet

Jeg jobber som lærer og har gjort det siden 2002. Har undersøkt litt andre muligheter, og det kan være saksbehandler hos nav/ aetat og miljøarbeider i ungdomshjem. Sikkert flere også, men dette er to jobber jeg har vurdert å søke ;-)

Vet ei som jobber i bank (kundemottak)

Skrevet

er vel mange som trenger noen med padagogisk utdanning.

er bare å finne den rette jobben.

lurer selv på hva jeg skal ta meg til når permisjonen er ferdig ved nyttårsskiftet.

er utdannet lærer.,

men kan ikke jobbe som det lenger.

så tips hadde vært fint ja:)

Skrevet

Du er jo ikke brukendes til å mye annet da. Du kan litt om alt mulig. Hva har du fordypning i?

Jeg vil anbefale deg å ta de to-ukersvikariatene som kommer, stå først på vikarlista og du vil få mer å gjøre etter hvert.

Skrevet

Saksbehandler hos nav hadde kanskje vært noe....(så kan alle som sitter og venter på pengene sine ringe og kjefte på meg, he he)

Tror faktisk jeg hadde trivdes som kontorrotte. Ungdomshjem tror jeg ikke er noe for meg, er ikke så flink med ungdom (hvis jeg skal være helt ærlig med meg selv;-) )

Kan jeg søke på jobber hos f.eks. skatteetaten (og andre typer kontorjobber), eller må jeg ha noe tilleggsutdanning da?

Skrevet

Men dette krever jo endel erfaring som lærer - ikke abre utdannelsen (miljøarbeider)

Skrevet

Som lærer er man brukendes til veldig mye!

Du kan søke på journalistjobber, på informasjonsstillinger, på saksbehandlerstillinger osv.

Søker på div annet enn lærerjobber jeg også, er så utrolig sliten... Ønsker meg en jobb som jeg ikke trenger å ta med meg hjem hver dag.

Skrevet

Kan litt data, så det skulle nok gå greit. Har kun 1 års erfaring da, ble gravid og fikk ikke jobb de få månedene før jeg fødte nå i høst.

Har fordypning i norsk og engelsk. Jeg er brukendes til mye skal jeg si deg, har hatt mange forskjellige jobber i mitt liv - men vil jo gjerne bruke utdannelsen min da. ;-)

Det er bare det at jeg hater å være vikar - blir seriøst deppa av det. Kan ikke fordra å ikke kjenne ungene, kollegene, rutinene - og når du begynner å få hodet over vannet, har de ikke bruk for deg lenger.

Skrevet

Jeg er lærer, har 10 års erfaring i yrket, men har begynt i bank. Godt med en 8-4 jobb og fri når jeg har fri. Fikk jobben på ren flaks, hadde jobbet i bank i sommerferiene da jeg studerte.

Har tenkt å ta litt tilleggsutdanning i administrasjon for så å se hvor jeg havner. Ingenting er for bestandig...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...