balsam Skrevet 21. februar 2008 #1 Skrevet 21. februar 2008 når jeg er hjemme alene med snuppa... hvis det da skulle skje meg noe som gjør at jeg må på sykehuset og jeg ikke får tak i noen si midt på natta!! tar da ambulansefolkene med henne oxo til sykehuset, og hva gjør dem så? prøver de å ringe mine nermeste eller kontakter dem barnevernet som tar henne til noen andre kan liksom?
Gjest Sekretøsa Skrevet 21. februar 2008 #2 Skrevet 21. februar 2008 Jeg vil nok tro at de prøver og få tak i noe familie eller venner, eller spør evnt en nabo Tror ikke de ringer barnvernet...?
balsam Skrevet 21. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 21. februar 2008 nei ikke vet jeg.. tenkte bare at dersom dem ikke får tak i noen og jeg ikke er i stand pga sykdom så har dem vell ikke kapasitet til å passe på henne i flere timer på et travelt sykehus??tenkte at da kansje barnevernet tok henne til de fikk tak i noen!
alvis Skrevet 21. februar 2008 #4 Skrevet 21. februar 2008 Jeg jobber på sykehus på akuttavd og vi får stadig inn mammar og barn. Ambulansen tar med barnet hvis du må inn akutt. Vi har hatt mangen små barn på vaktrommet våres mens vi venter på at noen kommer å henter barnet. Som regel er det en pårørende da. Hvis du hadde blitt så dårlig at du ikke var i stand til å ta være på barnet på flere dager og ingen pårørende kom hadde barnevernet tatt hånd om barnet ditt.
Piruetta Skrevet 21. februar 2008 #5 Skrevet 21. februar 2008 Det der har jeg å lurt på, er jo ikke alle som har kjempemange i akutt nærhet som kan kontaktes heller... Fikk svar (ja... har spurt ja ) at de tar barnet med, evt politiet tar barnet med, og tar vare på det, til fam/venner kommer. Evt så kommer barnevernsvakten inn, men ikke for å "ta barnet", men "oppbevare" det. Håper du ble beroliget av svaret! Er faktisk en kjempe stressende tanke, som ikke alle forstår det der
* 5 om dagen * Skrevet 21. februar 2008 #6 Skrevet 21. februar 2008 trodde det var et rart spørmål som dukka opp jeg nå, men det var det ikke...og ikke noe å le av :-)) de ringer nok til dine nermeste....ikke barnevernet. men om dette er noe du tenker på, så for å roe deg ned, om en sånn situasjon evnt skulle skje, og egentlig or din og barnet sin skyld(en vet jo aldri) så skriv opp på en lapp, navn, hvordan de er i slekt, og tlf, lett tilgjengelig,feks på kjøleskapet, så blir det veldig lett for de å få kontakt med noen de kan ringe.. men får krysse fingrene, for at dette aldri vil skje....
Miss L å di Skrevet 21. februar 2008 #7 Skrevet 21. februar 2008 Når jeg lå på akutten med betennelse i livmoren 1 uke etter fødsel, så leverte de gutten ned til barselavdelingen. Der fikk han mat og kos og en liten seng å sove i. c",)
¤¤¤2xE¤¤¤ Skrevet 21. februar 2008 #8 Skrevet 21. februar 2008 Et tips: Husk derfor å lagre ICE på mobiltelefonen!! In Case of Emergency. Dette er et middel for at ambulansepersonell skal finne raskt fram til den som skal ringes i en nødsituasjon. Brukes over hele verden. Min samboer er bare lagret som ICE på min telefon=)
balsam Skrevet 21. februar 2008 Forfatter #9 Skrevet 21. februar 2008 har lagret det=) men jeg tenker jo så mye hvis atte om atte osv!! alle de verste tankene osv!!=((
¤¤¤2xE¤¤¤ Skrevet 21. februar 2008 #10 Skrevet 21. februar 2008 Ja, vet hvordan man kan nærmest mane fram en bekymring! Er nok en veldig utviklet egenskap som mødre, hehe=) Vi har en veranda utenfor soverommet i 3.etasje, og jeg kan ligge å ikke få sove for jeg er så redd for at ungene skal komme seg ut der alene og falle ned...ser for meg de flyr gjennom luften...hoff, helt grusomt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå