Gå til innhold

Klin umuli å sove jo...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Baaah...sovet så godt i det siste men i natt har der vært umulig. Kun 3 timer blund på øyet å grisesliten.... Noen fler? Uke 35+ nå da så er forhåpentligvis ikke kenge igjen:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er også i uke 35, og sover veldig dårlig om natta. Kom vel opp i 5,5 time i natt tror jeg....... Våkner og får ikke sove igjen før 1,5-2 timer senere, pluss at jeg våkner av datteren vår på 2 år som våkner på natta og skal inn til oss (ihvertfall nå som hun har vært syk). De siste ukene har jeg ikke sovet mange timene hver natt...... Føler meg helt utslitt akuratt nå. Prøvde å legge meg på sofaen nå i stad, men får bare ikke sove.

Skikkelig frustrerende, for har ikke noe overskudd når samboer og jenta vår kommer hjem om ettermiddagen!

Skrevet

Oh... sånn har jeg hatt det hver natt i flere uker. Er uke 34.

Jeg er totalt zombi. På kvelden sitter jeg bare aptisk og ser på tv med sterke mensensmerter som fortsetter etter jeg har lagt meg.

Jeg kan rett og slett ikke vente med å presse ut knerten.... begynner å bli skikkelig sliten!

Noen som vet hva disse mensensmertene er?

Dette er mitt 2 svangerskap og jeg vet godt hva kynnere er. Dette er noe annet....

Skrevet

Jeg sitter også helt apatisk foran tv'n. Får ikke med meg noen ting. Når klokka er halv 10 er jeg helt klar for å legge meg, men har ikke lyst til å gå og legge meg da jeg vet at jeg våkner igjen ikke lenge etter. Våkner jeg ikke av datteren vår, så våkner jeg når jeg snur meg.

Jeg har mye kynnere på kvelden (ikke menssmerter), og veldig ubehagelig når jeg reiser meg opp eller skal snu meg i senga. Føler som om jeg er 90 år!

Skrevet

Haha, er som å høre meg selv!

Jeg legger meg mellom 21 og 22. Vet jeg sover elendig, så det er om å gjrøe å få mest mulig tid i sengen. I natt sov jeg godt fra 05-07, resten var tull. Jeg har også en datter (1,5 år) som krever litt på natten (er jo ikek så farlig, jeg er våken uansett), eller så våkner jeg av at jeg må snu meg.

Jeg er skikkelig frustert over at jeg ikke har overskudd til mann og barn på ettermiddagen! :(

I dag hadde jeg veldig dårlig samvittighet når jeg leverte snuppa i barnehagen. Uff, hun gråt og ville være hos meg. Og jeg har ikke overskudd til å leke når hun kommer hjem... :(

Skrevet

Min datter har vært hjemme i 3 dager nå, og jeg har hatt skikkelig dårlig samvittighet for ikke å ha hatt masse overskudd når hun har vært i form. Det er nesten bra at hun har vært litt slapp og har sittet mye i sofaen og sett dvd. (Uff, det er fælt å si det!).

Når jeg er så trøtt som nå, så tåler jeg heller ingen ting. Vet ikke hvor mange ganger de siste dagene jeg har begynt å gråte fordi hun ikke vil høre på meg eller bare bøller (formen hennes har jo vært bra også, litt opp og ned). I går kveld kom tårene da samboeren min også var veldig sliten og bare satt i sofaen og ikke helt mottakelig til å prate.......

Var ikke mye klar for å ha henne hjemme i dag også, så heldigvis var hun i mye bedre form, så hun er i barnehagen. Men som jeg skrev over, så har jeg ikke klart å sove noe nå. Satser på å dra ut og handle litt snart, og forhåpentligvis duppe litt av etter å ha spist litt lunsj etterpå.

Må si det er godt å høre at andre har det på samme måte, at det ikke bare er jeg som er helt fjern om dagen! :)

Skrevet

Godt å høre at andre strever med det samme, selv om jeg selvfølgelig ikke ønsker at andre skal ha samme opplevelsen... ;)

Jeg har fortsatt 7 uker igjen og etter 1 mnd til med dette så kommer jeg til å være et spøkelse. Jeg har gått ned 4 kg den siste mnd. Jeg kommer til å be på mine knær om å bli satt igang tidligere, ca 3 uker før termin. Jeg har hørt at det bli gjort. Hvis jeg ikke får igang fødsel, eller fødsel starter selv, så kommer jeg til å være totalt utmattet i det knerten kommer. Hvordan skal jeg overleve det med amming og våkennetter etter 3 mnd med nesten 0 søvn??

Jeg har fått innsøvningstabletter av legen, men de hjelper ikke stort. Jeg sover i 3 t - så våkner jeg og ligger våken resten av natten.

Jeg hadde noe av de samme problemene under 1 svangerskap, men det virker som om alt av smerte og ubehag er doblet denne gang.

Jeg skal sette på yoga cd'n, min og gjøre avslappingsøvelser - håper jeg får sove.

Ønsker deg lykke til! :D

Skrevet

Dette er som å lese om meg selv...!

De siste 4 nettene er jeg oppe i kanskje 10 timer effektiv søvn, totalt. Ikke akkurat deilig å våkne med skikkelig hodeverk, som absolutt ikke gir seg i løpet av dagen.. Prøver å legge meg nedpå litt på ettermiddagen, men da vil jammen men ikke John Blund komme innom..

Husker ikke sist jeg sov en hel natt jeg.. har lest et sted at det er kroppen som forbereder seg på våkennetter.. kunne ha ventet til jeg skal ut i permisjon synes jeg, hihi..

Skrevet

Ja, helt forferdelig med denne dårlige nattesøvnen !!!

Gleder meg til etter fødsel - fordi da har man helt andre hormoner i kroppen, og kan våkne - amme - skifte på babyen og falle rett i søvn igjen til neste stell.....det er bare herlig !!!!

Nå våkner jeg av at bikkja i 1.etg snur seg og ligger i to timer før søvnen kommer snikende!!!

Tror ikke på noe med dette forberedende greiene - fordi kroppen funker mye bedre i fht å få til dette med nattvåk etter fødsel...hvis ikke man er så uheldig å få kolikkbarn da, det er en helt annen historie....

MEn - jeg syns det hadde vært mye bedre å forberedt meg med 10 timer god søvn hver natt fremover, så det så.... :) hehe..

Skrevet

Jeg er uke 29 og kan ikke huske når jeg sov godt sist. Først var det urolige bein og nå begynte jeg å bli vondt i ribbe... Så vanskelig å finne en god posisjon i seng og jeg er oppe hver natt! Derfor leste jeg mange gode bøker og så mange filmer på dvder, har så mye tid... Jeg håper det blir bedre i natt. Skal til sengs rett etter jobb. Forstår ikke hvordan jeg kan fungere normalt. Er litt redd at plutselig blir jeg utbrent. Kanskje er på time å bli sykemeldt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...