Gå til innhold

Respils...er det farlig også??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har blitt så forkjølet og har veldig vondt i halsen. Kjøpte meg derfor en pakke med Repsils med rød solhatt og vitamin C på vei til jobb i dag. Har spist to tabletter allerede, og kikket på pakken...der står det plutselig at de ikke bør benyttes ved graviditet og amming uten rådføring med lege...Noen som har erfaring med dette? Herregud, er dette farlig også, nå?? None som vet i tilfellet hva som kan være uheldig ved bruk av Repsils? Sitter jo ikke å knasker dem som drops akkurat, og holder meg til doserigen...Noen som kan svare meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det forundrer meg ikke! Men det er sikkert pga solhatten at de skriver det. Mye av urtemedisinen er jo ikke vitenskapelig testet opp mot graviditet så de kan ikke dokumentere at det ikke er farlig for babyen. Derfor skriver de heller en advarsel på pakken slik at de har sitt på det tørre. Jeg hadde nok levd i uvisse jeg gitt for jeg sjekker ikke dropspakker på hva som står der..... ;-)

Skrevet

ja det er farlig med solhatt for små barn. har vært dødsfall i ikke fult så opplyste land... de var et par år gamle da, men de er jo på en måte små barn i magen og...

vil ikke skremme, siden morkaka sikkert stopper en del, men jeg ville ikke ha tatt sjangsen... kjøp de uten solhatt du..

Skrevet

jeg har tatt en vanlig sitron repsils, og den står det ingenting på pakken om at er farlig under graviditet.. jeg sjekka før jeg spiste en.. :)

Skrevet

Det så jeg også (etter å ha spist en halv pakke ...)! Men det er kun på de med solhatt, andre Repsil er det bare å spise.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...