BellaSofia Skrevet 20. februar 2008 #1 Skrevet 20. februar 2008 Hvilke pålegg kan vesla spise? Til nå har hun kun fått leverpostei og most banan... Kan de spise prim så tidlig? Leste det en plass, men samtidlig leser jeg jo at de bør vente med meieriprodukter til ca 10mnd.. Noen som vet noe om dette?
Nilu♥ Skrevet 20. februar 2008 #2 Skrevet 20. februar 2008 Hmm...Skal de ikke spise grøt først? Så middag...? Frokost er vel det siste som skal innarbeides er det ikke? Til hvilket måltid gir du skiver? Jeg er bare førstegangs mamma og ingen ekstepert men skiver er det siste vi har innarbeidet og Sjefen her er 10 måneder og nettopp begynt med skiver.... Men vet en ting og det er at brødet skal ikke midt imellom grovt og en dag gammelt!
Lilletrollogmamma Skrevet 20. februar 2008 #3 Skrevet 20. februar 2008 Min knert begynte med skive når han var ca 6 mnd. Har spist leverpostei og makrell i tomat. spiste bare noen biter de første to mnd. Nå er han 9,5 mnd og spiser minst to skiver for dagen
*Biola* Skrevet 20. februar 2008 #4 Skrevet 20. februar 2008 jeg fikk beskjed på helsestasjonen om at det var greit å begynne med skive nå... Gutten min er 6,5 mnd.
BellaSofia Skrevet 20. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 20. februar 2008 Vi begynte først med grøt vi også. Men akkurat hvilke måltid som skal innarbeides først og sist har jeg ikke tenkt så mye over. Grøt til kvelds og brødskive til frokost/lunch (dvs ho får mm i det vi står opp, så får ho brød før ho treng en ny dupp). Vi begynte med mat nå fordi hun er en veldig aktiv unge som bruker masse energi (kråler og kryper og hopper på fanget, prater ler etc). Hs sa at vi kunne begynne og introdusere grøt da vi var på 5 mnd kontroll. Så leste jeg på matportalen.no at det var lurt og introdusere gluten og ulike kornsorter mens man ammer, f.eks. gi grøt av ulike kornslag. Og brød (tenkte jeg da; tenkte ikke at det var noe forskjell). Men så ble jeg litt forvirra av at prim var anbefalt, i en barnematkokebok som jeg har, som pålegg i 6mnd alderen, mens meieriprodukter eller skal man vente med...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå