Gå til innhold

3 mnd og grøt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min er 3 måneder og 1 uke, jeg begynte så vidt med litt grøt til han i går, da han har vært litt urolig den siste uka og spist oftere enn før. Lurer på om dette er alt for tidlig? Er jeg en dårlig mor som gir han litt grøt allerede nå? Det er kun et par skjeer til kvelds.. sammen med puppen..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror egentlig innerst inne at du vet svaret selv... ;)

Alt for tidlig? Etter min mening, ja. Litt tidlig i alle fall.

Dårlig mor som gir han grøt? Nei.

Skrevet

Tusen takk for svar. Det skal også sies at jeg har melk bare i det ene brystet. Ikke noe gøy dette, de sier jo at babyene skal greie seg på bare morsmelk frem til 6 mnd..

Skrevet

Om du mener at du har for lite melk så går det an å få litt hjelp/råd via Ammehjelpen for evt. å øke produksjonen el.lignende.

Ellers så kan babyer også leve på morsmelkerstatning en stund.

Uansett hva jeg og alle andre mener, du gjør det som føles riktig for deg og din baby :)

Skrevet

Jeg mener det er alt for tidlig, om du har for lite melk, så kan det hjelpe med et "hjelpebryst" (står om det på ammehjelpen) eller så kan du begynne med litt mme. Man anbefaler ikke grøt til dem som er under 4mnd selv om de har gått på mme, og det er ingen vitenskapelige bevis på at babyer sover bedre på grøt.

Skrevet

Dessuten er det veldig vanlig med økedøgn når de er rundt 3 mnd, så hvis du da gir han grøt gjør du deg selv en bjørnetjeneste ved å ikke få opp produksjonen enda ett hakk på den puppen du har produksjon på.

Skrevet

Vi begynte med litt grøt på kvelden når lillemann var 2 mnd, og det gikk kjempefint. Vi brukte en type som heter Sin-Lac, den er uten lactose og gluten. Veldig skånsom for magen. Prøv den du.

Skrevet

Er nok ikke dårlig mor nei :)

Men du må følge med at han ikke for fordøyelsesproblemer men det merker du nok, jeg begynte å gi min elste grøt når hun var 4 mnd uten problemer.

Men 3 måneder er i tidligeste laget så ville prøvd å holde grøten til et minimum en liten stund framover...

Skrevet

De har ofte mye økedager når de er tre måneder. Dårlig mor er du neppe, men magen til så små beibier er ikke klare for grøt så tidlig. Jeg selv ville ikke begyt med grøt, men heller lat h*n gjort seg ferdig med økedagene sine. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...