Gå til innhold

Til dere som har spontanabortert eller ma ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg lurer på om det er det jeg holder på med...

jeg hadde sist menstruasjon med første dag 26 desember, fikk igår mensen igjen. på feil dato og lenge etter forige.. har ikke spesielt vondt, men blør noe helt sinnsykt, er sånn at når jeg hoster eller går og sånnt så kjenner jeg det bare strømmer ut.. og på en internettside der jeg va å så så stod det at det kunen regnet som en kraftig menstruasjon... og for å legge til en deilig kommentar, har det kommt en del sånne store blodkaker e.l....

noen som sånn ca kan si om dette er en typisk spontantabort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dere må ikke se på nicket mitt, da jeg fødte i juni, og ikke får til skifte nick :s

Skrevet

Ring legevakten!! ingen her inne kan med sikkerhet fortelle deg hva denne blødningen er, og alle blødninger i et svangerskap skal tas alvorlig. Det beste hadde vært om du bare dro på legevakta.

Jeg hadde en MA i 2005 i uke 13 og da hadde jeg både vondt og blødde masse...

Skrevet

altså, ser ikke grunn til panikk, vet jo ikke engang om jeg er gravid ...

Skrevet

bare spør om hvordan dere andre opplevde det og dersom det er sånn som meg så skal jeg selvfølgelig tilkalle lege

Skrevet

vist du er gravid så er nok dette en sa. . jeg hadde første dag av siste men 13,des06 den 11.01.07 beg jeg å blø masse, ikke vondt eller noen ting, men det var ett par klumper, dette endte i sa. er ikke vits å ringe legevakten, det er dessverre fortidlig at de kan gjøre noe uansett;(

det er ikke kjekt, men siden jeg kun var 5 uker da jeg mistet så tok jeg det ikke så tungt, var verst med en gang, men barnet var jo etterlengtet, prøvde 8mnd. . men en får bare tenke slik at kroppen order opp vist det er noe gale med embryoet. jeg ble gravid igjen med en gang uten mens mellom, legen sa det at når kroppen er vandt til å være gravid så er det lettere å blir gravid igjen.

men lykke til,som jeg sa til meg selv, bedre tidlig eller sent i svangerskapet, hadde jeg ikke tatt test 3 dager før mens å fått pos test så hadde jeg ikke vist at jeg mistet en gang. . .

Skrevet

takker for svar , ma en er ting, men sa når den kommer, er den uansett veldig vond ?

Skrevet

for meg høres ikke dette ut som en sa. dette høres ut som en hormon forstyrrelse som er ganske vanlig. d fører også til tykkere slimhinner å blødninger slik du forklarer dem:)

dette er ikke uvanlig å kan komme ved stress og lignende:)

Skrevet

Tusen takk for svar :)

Skrevet

Min SA var slik du beskriver det som skjer med deg nå. Ikke noen spesielle smerter, bare en kraftig blødning. Om blødningen pågår lenge eller starter opp igjen etter at den har stoppet bør du kontakte lege for det er ikke alltid alt kommer ut av seg selv og da kan du komme til å trenge en utskrapning. Men om blødningen stopper opp av seg selv har kroppen ordnet opp. Kunne jo vært greit å ta en sv.skapstest for å få brakt på det rene om du er gravid, for en kan også ha blødninger uten av det er en SA når man er gravid.

Skrevet

Jeg spontanaborterte for et par år siden, og da bare strømmet blodet ut. Det rant som en foss, og etter jeg hadde blødd noen timer, så kom den slimete klumpen som er "kjennetegnet" for en SA.

Jeg var 7 uker på vei da. Hadde kraftige menssmerter.

Om du har en SA nå eller ikke, kan jeg ikke svare på, men dra til legen og ta en hcg prøve, så finner du fort ut om du var/er gravid ;)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...