Gå til innhold

fikk brev fra sykehuset idag :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

var inne til en sjekk 16. januar pga jeg hadde falt på isen.

Alt så bra ut på ctg og UL, men hun skulle sjekke alle beregningene og gi meg beskjed hvis det var noe.

IDAG fikk jeg brev, over en måned etter, og der sto det at de ville ha meg inn til kontroll på fredag pga det var aflatende tilvekst på barnet.

Er det mulig? Har gått her i over en måned og trodd at alt var bra fordi jeg ikke hørte noe, men neida.

Så nå sitter jeg her litt småbekymret...

Noen som har erfaring med "avflatende tilvekst"?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff da...Synes du skal ta en tlf til dem i morgen og høre..en mnd etter er ganske lenge...

Tror jeg hadde blitt temmelig forbannet på dem da ja...

Hva som kan være årsaken vet ikke jeg...

Håper det ikke er noe alvorlig...

Skrevet

klarer sikkert og vente til jeg skal dit på fredag, men tenker at det kan jo være fordi de ville se ann litt tid etter.

Har vært til kontroll på sykehuset med UL 4 ganger siden oktober pga risikosvangerskap (går på blodfortynnende), så det er avviket fra de UL de mener ikke er som det skal.

Skrevet

Så dårlig, at svaret kommer så seint!! Men det trenger jo ikke være noe alvorlig. Er ikke helt uvanlig at veksten flater ut på slutten. Det gjorde det hos meg i forrige svangerskap, og det var ingen fare.

Krysser fingrene for at alt er bra med babyen xx

Skrevet

Vart sendt på ekstra ultralyd på føden pga dette i uke 36-38 engang i forrige svangerskap, men det var ingenting galt, barnet lå bare i en annen posisjon en de trodde utifra hva de kjente på magen.

Og når jeg var på kontroll i forrige uke, er 30 uker nå så sa de igjen at målene ikke var etter ønske, så de skulle se det an til neste kontroll om det hadde bedret seg noe til da..

Er sikkert ingenting å bekymre seg for, det går nåk bra med bebien om du kjenner liv og alt er bra ellers i svangerskapet..

Synes det er litt rart at veksten er det som blir forandret om du faller, husk at den ligger godt beskyttet inni der..:)

Og som hun sier hun over, det er ikke uvanlig at veksten flater ut mot slutten..

Lykke til!:)

Skrevet

Hvis det hadde vært noe alvorlig, så hadde de nok passet på å få deg inn til UL mye tidligere også. Babyen din har det nok bare bra!

Lykke til på UL! :)

Skrevet

Jeg hadde avflatende tilvekst på barnet i mitt svangerskap. Men det var ikke pga fall eller lignende. Rett og slett navlestrengen som var festet for langt ute på kanten av morkaken, slik at all neringen faktisk hadde vanskligheter med å komme seg gjennom. Dette var ikke før nermere slutten av svangerskpet, uke 32 tror jeg det begynte..

Det som var, var at barnet la lite på seg og at målene derfor ble avflatet.

Han ble født 2 uker for tidlig, perfekt gutt, men liten.. var 2300g. så ble regnet som prematur grunnet vekten.

Men ingenting å være redd for, når du kommer inn på ny UL måler de hvor mye babyen har lagt på seg siden sist, så følger de deg nøye opp om det skulle være lite. Jeg måtte på UL hver uke for å følge med, ble til slutt satt igang da barnet sluttet å legge på seg..

Men det var ikke farlig når de passer så godt på!

Likevel litt rart at det gikk 1 mnd før de sa noe til deg?

Somregel vet de det med en gang etter 1 UL om barnet vokser for lite...

Skrevet

Det rare er jo at jeg har vært på 4 UL siden oktober pga risikosvangerskap og sistgang før jeg falt var 27. des.

Dafikke jeg beskjed om at alt var som det skulle, og at jeg ikke trengtefler UL... hmmm...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...