Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter sånn med treg mage.Spiser mye fiber,drikker mye vann og har et greit kosthold.Ikke problem i å komme på do men å få avføringen ut.Kan gå på do flere ganger om dagen å nå har jeg altså fått rift i ende tarmen så jeg må smøre etter do besøk å for hver gang jeg er på do risper jeg opp såret igjen.Det gror jo aldri da.Er så lei å sliten.Kjøpte sviske saft i dag og biola men fytt i grisen altså.Den biola youghurten er vond så nei takk.Noen som har et råd om hva annet enn sviskesaft jeg kan prøve for å få løsere avføring?Er i uke 22 nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er også plaget med ganske treg mage til tross for at jeg spiser en del fiber og drikker masse vann. Er om å gjøre å finne tipsene som funker for deg.

Hos meg kan dette hjelpe:

- ta c-vitamin 1000mg brusetablett i vann 2-3 ganger daglig. dette er ikke farlig når man er gravid. C.-vitamin skyldes ut av kroppen og lagres ikke. Pluss effekten er at man slipper forkjølelsene også i disse tider!

- havregrøt med rosiner, eller hver for seg, begge er kjent for å sette igang mager

- stresse ned, jeg stresser lett...

- Benefiber, flytende fiber som taes i væske. Hvorfor denne fiberen hjelper mer enn andre fibre jeg har tatt aner jeg ikke.... Men er glad jeg bare kan mikse det og drikke og få liv i magen..

- Mosjon. Gikk meg en god lang kveldstur og magen våkna skikkelig;)

Håper noe av dette kan passe for deg;)

Skrevet

Du kan trygg drikke Laktulose som du får kjøp på apotek!

Skrevet

Tusen takk for mange gode tips.:-)C vitamin å apoteket i morra.

Skrevet

Krysser fingrene for at det hjelper for deg med c-vitaminen:)

Skrevet

Prøv en til to Kiwier om dagen. Fikk det rådet av jordmor, og det funker. Også er det godt å lett å spise.

Skrevet

Kiwi funker veldig bra her også!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...