ludda Skrevet 20. februar 2008 #1 Skrevet 20. februar 2008 Jeg sliter sånn med treg mage.Spiser mye fiber,drikker mye vann og har et greit kosthold.Ikke problem i å komme på do men å få avføringen ut.Kan gå på do flere ganger om dagen å nå har jeg altså fått rift i ende tarmen så jeg må smøre etter do besøk å for hver gang jeg er på do risper jeg opp såret igjen.Det gror jo aldri da.Er så lei å sliten.Kjøpte sviske saft i dag og biola men fytt i grisen altså.Den biola youghurten er vond så nei takk.Noen som har et råd om hva annet enn sviskesaft jeg kan prøve for å få løsere avføring?Er i uke 22 nå.
Barnkanskje? m liten prinsesse Skrevet 20. februar 2008 #3 Skrevet 20. februar 2008 Jeg er også plaget med ganske treg mage til tross for at jeg spiser en del fiber og drikker masse vann. Er om å gjøre å finne tipsene som funker for deg. Hos meg kan dette hjelpe: - ta c-vitamin 1000mg brusetablett i vann 2-3 ganger daglig. dette er ikke farlig når man er gravid. C.-vitamin skyldes ut av kroppen og lagres ikke. Pluss effekten er at man slipper forkjølelsene også i disse tider! - havregrøt med rosiner, eller hver for seg, begge er kjent for å sette igang mager - stresse ned, jeg stresser lett... - Benefiber, flytende fiber som taes i væske. Hvorfor denne fiberen hjelper mer enn andre fibre jeg har tatt aner jeg ikke.... Men er glad jeg bare kan mikse det og drikke og få liv i magen.. - Mosjon. Gikk meg en god lang kveldstur og magen våkna skikkelig;) Håper noe av dette kan passe for deg;)
Mauritius:) Skrevet 20. februar 2008 #4 Skrevet 20. februar 2008 Du kan trygg drikke Laktulose som du får kjøp på apotek!
ludda Skrevet 20. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 20. februar 2008 Tusen takk for mange gode tips.:-)C vitamin å apoteket i morra.
Barnkanskje? m liten prinsesse Skrevet 20. februar 2008 #6 Skrevet 20. februar 2008 Krysser fingrene for at det hjelper for deg med c-vitaminen:)
Terese guttemamma Skrevet 21. februar 2008 #8 Skrevet 21. februar 2008 Prøv en til to Kiwier om dagen. Fikk det rådet av jordmor, og det funker. Også er det godt å lett å spise.
Vestlending med to, snart tre? Skrevet 21. februar 2008 #9 Skrevet 21. februar 2008 Kiwi funker veldig bra her også!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå