tuppa & litjmor Skrevet 20. februar 2008 #1 Skrevet 20. februar 2008 Skal ut og fly med jenta på 3mnder og må ha med bilstolen dit jeg skal ettersom vi skal kjøre bil. Er det noen som vet om det er mulig å ha med set bilstolen (akta graco autobaby) inn i flyet? og må man evt betale for det? Har ikke lyst til å sende den som spesialbagasje etter som jeg ikke vet hvordan den blir behandlet da.. skal fly med norwegian.
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2008 #2 Skrevet 20. februar 2008 den blir for stor å putte inn i "hatte hylla" å da tviler jeg på om du får ta den med. jeg fikk d ikke. spes.bagasjen skal jo behandles skikkelig.
ennaH Skrevet 20. februar 2008 #3 Skrevet 20. februar 2008 Vi har aldri fått lov til det, så det tror jeg ikke. Du har jo ikke eget sete til en så liten baby, så du har ikke noe sted å legge det.
tuppa & litjmor Skrevet 20. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 20. februar 2008 Takk for svar! Det var egentlig det jeg trodde jeg også, at det må sendes som spes. bagasje. Mente bare jeg har hørt om her inne på DB at noen har fått tatt det med inn.
BabyV Skrevet 20. februar 2008 #5 Skrevet 20. februar 2008 For å ta med setet på flyet så må ungen ha eget sete og setet må få plass i setet og kan festes med 2 punkts sele Denne teksten fant jeg på babyverden.no Bilseter på fly Det anbefales å bruke bilsete for babyer om bord i fly, men det er ikke obligatorisk. Bilsetet må festes til en vindusplass som ikke er foran eller bak en nødutgang. Det må være festet under hele turen, og ikke være bredere enn 40 centimeter. Ettersom et bilsetet krever et eget sete på flyet, må du regne med å måtte betale for barnet selv om det er under to år. Sjekk dette med flyselskapet på forhånd. Står mye annen nyttig info. Her er linken: http://www.babyverden.no/templates/Article____27759.aspx
pimpernell Skrevet 20. februar 2008 #6 Skrevet 20. februar 2008 Jeg har fått ha med bilsete på fly alle ganger jeg har spurt. Man får det om det er plass... hvis det viser seg at det ikke er plass, sender de den med spes.bagasje for deg tror jeg... men vi har aldri trengt det. Har forøvrig acta graco logico s.
pimpernell Skrevet 20. februar 2008 #7 Skrevet 20. februar 2008 og jeg har ikke måtte betale ekstra for det...
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2008 #8 Skrevet 20. februar 2008 Til info: Spesial bagasje blir ikke behandlet noe spesielt annerledes enn vanlig bagasje. Største forskjellen er at den ikke blir sendt på vanlig bagasjenbånd, som har "rutsjebaner" hvor bagasjen blir sortert i bins. Og det er ofte der skade oppstår, f.eks. når en bagasje sklir ned på en annen. Stuerne kaster ikke spes. bagasjen rundt, men de behandler den ikke noe annerledes enn annen bagasje forsåvidt (selvfølgelig tar man litt bedre på de tingene man faktisk ser hva er). Ellers oppstår skader ofte ombord i fly ved at bagasjen flytter på seg. Jobber selv på bakken, og stuerne behandler bagasje godt. Men det skjer at bagasje blant annet faller ned fra båndene som frakter de inn i flyet, og avhengig av flytype så kan det være fall på ca 1 1/2m +. med Norwegian må du signere en "waiver" hvor du frasier deg alle krav mot dem om skade skulle oppstå.. Ved ledig plass får man bilstol med inn i flyet, men ikke regn med det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå