Gå til innhold

Prevensjon som ikke dreper all sexlyst?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboer "hopper av i svingen". Grunn: alle p-piller og minipiller jeg har prøvd dreper sexlysten min totalt. Jeg har prøvd flere merker, som Yasmin, Cerazette, Conludag og et annet som jeg ikke husker hva heter, men jeg reagerer negativt på dem alle.

Jeg vil gjerne ha flere barn om ikke så altfor lenge, derfor passer det ikke med spiral. Men hverken jeg eller samboer har fast jobb, og en ny graviditet vært katastrofe rent økonomisk.

Noen som kjenner seg igjen? Hva kan jeg gjøre? Alle prevensjonsmidler har jo hormoner i seg, og det er disse jeg reagerer på.

Noen i samme situasjon som har erfaring med bra merker de ikke reagerer på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke brukt prevensjon på flere år nå - fordi jeg blir så sinnsykt humørsyk av de... Har prøvd både Trionetta og Yasmin. Har ikke blitt gravid enda, men vi er veldig forsiktige da. Jeg liker heller ikke tanken på å putte i meg kjemikalier, så jeg tror nok aldri jeg kommer til å bruke annen prevensjon enn kondomer...Ikke mye råd å få hos meg men...

Skrevet

Du kan jo sette inn kobberspiral og ta den ut når du ønsker å få barn, det har jeg gjort. Iflg legen er det en smal sak og ta den ut, når den tid kommer :)

Skrevet

det finnes minipiller uten østrogen

de har funka fint for meg iallefall

spør legen din

Skrevet

Jeg har prøvd mange av de samme og kjenner meg veldig igjen... jeg har veldig lyst til å skaffe meg en sånn: www.pearly.no , men det er så saaaabla dyrt... kanskje ønske meg av mannen i bursdagsgave i april ;)

Skrevet

Spiral er jo enkelt og greit, slipper å huske piller hver dag, og kobberspiralen har ikke hormoner. Med hormonspiralen slipper du som regel mensen også, det er i hvert fall ikke negativt, jeg kan ha hormonspiral selv om jeg ikke kan bruke p-piller, fordi det er så mye mindre mengde:) lykke til...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...