Anonym bruker Skrevet 20. februar 2008 #1 Skrevet 20. februar 2008 jeg vurderer å gå for den engangsstønaden siden jeg ikke har tjent så mye hver måned pga at jeg er student. ferdig på skolen i juni.. er det noen som vet hvor mye penger jeg får i tilegg til engangstønaden? jeg bor ikke sammen med barnefaren. Er litt redd for at jeg ikke skal klare meg økonomisk. men man må vel få noe i tilegg til engangsstønaden. Barnetrygd vet jeg jo at man får, men det er jo ikke all verdens. Er i uke 31 nå så burde vel sende inn papirer snart:)
Mamma til 3 nyyydelige små! Skrevet 20. februar 2008 #2 Skrevet 20. februar 2008 Har du undersøkt med lånekassen? de har jo noe fødselspenger der også så lenge du er student. Jeg gikk i lære da jeg fikk min 1 gutt, og da regnet de ut i fra min og min manns lønn,og jeg fikk penger derfra også.
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2008 #3 Skrevet 20. februar 2008 Har du tjent nok penger til å få svangerskapspenger i stedet for engangsstønad, så vet jeg ikke om du har noe valg.... Men jeg vet at i tillegg til evnt engangsstønad/svangerskapspenger, så får du barnetrygd og barnebidrag fra barnefaren. Siden du blir aleneforsørger så får du barnetrygd for et xtra barn. Altså dobbel trygd. Ville nok søkt ganske snart.. Du bør sjekke nav sine nettsider, så får du bedre info. Er ikke helt sikker på det med engangsstønad.
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2008 #4 Skrevet 20. februar 2008 Hei! Også kan du få stønad til bolig og evt sosialstønad dersom du mottar svært lite penger i måneden. Og det høres det jo ut som dersom du ikke har jobbet i forkant.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå