Gå til innhold

Barnet mitt liker ikke mme. Hva gjør man da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på 7 mnd. Kan tenke meg å slutte å amme, skal begynne å jobbe snart og ønsker ikke å amme da. Jobber turnus dag - aften - natt.Han spiser fortsatt på natt, morgen, ørlite på dagen, litt etter middagen og før leggetid. Men det er egentlig bare 3 skikkelige melkemåltid. Får grøt x 2 og middag og frukt. Han drikker vann, men ikke i mengder heller ikke når han er tørst. Har prøvd alle typer mme osv. Kan suge på flaske men vil ikke ha mme der. Har prøvd kopp osv men vil ikke ha mme, kan godt drikke litt vann i stedet. De trenger jo ikke så mye melk, men problemet er å få i nok væske. Drikker nok i minste laget nå også.Pga litt tørre bleier. Må vente et par mnd før han får begynne med vanlig melk. Håpløst når far skal legge han...Han spiser på begge pupper før han sovner, så han har jo behov for litt...

Ble litt rotetet dette.

Noen tips hva dere gjør???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har samme problem som deg. men så begynte jeg å ha litt maisgrøt i melken og da SLUKTE han alt! en tynn velling med andre ord..

etterhvert gjør du den tynnere og tynnere til slutt er det melk og han merker ikke forskjell = )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...