Gå til innhold

har noen et klokt svar? :)


surremus

Anbefalte innlegg

"Når du er i uke 7, så har du 7 fullgåtte uker bak deg (og er altså faktisk i din 8.uke)."

dette blir jeg forvirra av... hva er jeg i da? er jeg i 7. eller er jeg i 8.?? sier jeg at jeg er i syvende uke eller åttende?

som om ikke det er nok av ting å tenke på! *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De begynner visst å telle fra første dag i siste menstruasjon, da er du i første uke. Dvs at du har ikke eggløsning før i slutten av din andre uke. Hvis du er i 8. uke, skal du da være 7 uker+ 1-6 dager på vei. Babyen er da bare 5 uker + 1-6 dager på vei. Men det er vanlig å referere til moren når man beskriver hvor langt man er på vei, ikke babyen.

Sånn har i allefall jeg forstått det. Håper det ga mening =)

 

Lurvetuss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke verre enn om du sammenligner med alderen din, selv om det er uvanlig å tenke slik om alder: Når du fyller 20 år har du 20 "fullgåtte" år bak deg, men du trer jo da inn i ditt 21. år. Selv om du sier at du er 20 år hele det året.

Når du har 7 fullgåtte uker bak deg er du inne i din 8. uke, men du er 7 uker på vei (+1,2,3,4,5,6). Men at du er i uke 7 når du er i 8. uke blir vel selvmotsigende - jeg ville sagt at du er i uke 8. Når vi er i uke 1 i året er vi jo i årets første uke.

 

Jeg er 5+5 nå, altså 5 uker på vei men i min 6. uke/uke 6. Håper jeg?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...