Mø schæl! Skrevet 20. februar 2008 #1 Skrevet 20. februar 2008 Jeg tror nemlig at jeg har dette, og har hatt det i flere måneder. Har lurt på om det er sopp, men ut fra beskrivelser på nett tror jeg at det er bakteriell vaginose jeg har... blærk. Så har det seg slik at man visstnok må til legen for å få denne diagnosen, og når fastlegen din er en ung kjekk herremann på din egen alder så har jeg LIIIIIIIITEN lyst til dette. Blærk igjen. Kjøpte Canesten stikkpille idag, men den vil kanskje ikke hjelpe? Kan jeg gjøre noe "galt" ved å ta den likevel, tror dere? Takker for svar...
Gjest Skrevet 20. februar 2008 #2 Skrevet 20. februar 2008 Canesten hjelper ikke, du må ha antibiotika kur om det er bakteriell vaginose.
stinen ♀ ♂ ♂ Skrevet 20. februar 2008 #3 Skrevet 20. februar 2008 Neida, det vil ikke bli verre av canesten:) Men det vil ikke hjelpe heller... dessverre. Du kan jo gå til gynekolog for denne ene gangen da:) hvis du ikke vil ta gu hos fastlegen din mener jeg. Lykke til=)
Mille** Skrevet 20. februar 2008 #4 Skrevet 20. februar 2008 Du må nok til legen, kjekk lege eller ei. ;o) Har selv opplevd å møtt fastlegen min i jobbsammenheng bare uker etter at jeg var hos han for å fjerne spiralen, morsomt!! ;o\ Trøst deg med at for legen er det bare en del av jobben, jeg tenker aldri over underliv jeg treffer på i min jobb. ;o)
radio Skrevet 20. februar 2008 #5 Skrevet 20. februar 2008 hei, huff kjedelig... jeg hadde det også noen mnd etter fødselen, håpte det skulle gå over av seg selv, men det gjorde det altså ikke.. Jeg fikk noen stikkpiller gjennom legen, men kommer ikke på hva de het. Det var reseptbelagt hvertfall, så tror nok du må bite i det sure eplet og kontakte legen... men slapp av han har sikkert vært borti verre ting enn det! Lykke til
Sjefsmegga Skrevet 20. februar 2008 #6 Skrevet 20. februar 2008 Du kan prøve Lactal ei uke først, hender det er nok, hvis ikke det hjelper må du få en kur av legen :-) Helt vanlig, vanligere enn sopp faktisk. Ofte pga at man har vasket bort de bakteriene som skal være der...og så får de som ikke skal være så mange av overtaket...ille lukt i hvertfall..hehehe
Gjest Skrevet 20. februar 2008 #7 Skrevet 20. februar 2008 gå til en kvinnelig gynokolog privat . du må ha antibiotika for det mener jeg (om jeg ikke husker feil da).
radio Skrevet 20. februar 2008 #8 Skrevet 20. februar 2008 Nå kom jeg på det, stikkpillene jeg fikk het Dalacin. Det er antibiotika ja
Gjest eelis Skrevet 20. februar 2008 #9 Skrevet 20. februar 2008 Ærlig talt, han gjør dette fordi det er yrket hans, og jeg tror og mener at han er profesjonell i jobben han gjør. Selvfølgelig er det ubehagelig at en fremmed ser deg i en så privat stilling (om man kan si det sånn), men det blir da ikke noe verre av at han er kjekk. Selv har jeg vært gjennom en GU med en av de peneste mennene jeg har sett, men det var ikke noe verre enn det var med mannen på 60 som jeg var hos uka etter. Dessuten går det kjempefort å stille diagnosen. Har hatt bakteriell vaginose selv, og da kikka legen inn og sa "Ja, du har bakteriell vaginose", og det var det. Canesten vil ikke hjelpe for noe, så det beste du gjør er å bare dra til legen og få antibiotika. Med mindre du virkelig vil lukte fisk.
Gjest Skrevet 20. februar 2008 #10 Skrevet 20. februar 2008 Sitat fra reklamen det der ugla .. Nei, men seriøst, hvis du har hatt dette over lang tid er det garantert BV, og du får flytende antibiotika som du sprøyter inn vaginalt (som regel) Og da blir du forrt bra.. Kjekk lege? Ikke noe problem, bare tenk på det styggeste du vet! Da jeg hadde blidtarmsbetennelse og kom på sykehuset var det to leger jeg jobber sammen med som undersøkte meg (etter alle kunstens regler både her og der) og opererte meg.. Litt flaut, men det går så fort over! Jobber sammen med de fortsatt.
Gjest eelis Skrevet 20. februar 2008 #11 Skrevet 20. februar 2008 tannlegen tygger toy, fikk du en følelse av at stikkpillene kom ut igjen i oljeform? Jeg synes det var helt forferdelig de tre dagene jeg brukte Dalacin, følte meg så klissete og ekkel, og trusene ble aldri de samme igjen.
Mø schæl! Skrevet 20. februar 2008 Forfatter #12 Skrevet 20. februar 2008 Takk for svar, alle sammen :-)! Ja, jeg begynner å skjønne at lege er eneste løsningen her. Men jeg tar rådet om å bestille time hos kvinnelig gynekolog, for jeg GÅR BARE IKKE TIL DEN HOTTIEN med det understeller mitt som er i noget dårlig forfatning akkurat nå. Ja, jeg er skikkelig fjortis altså, men tipper jeg kommer til å være sånn når jeg er 50 også... stønn! Da ringer jeg imorgen. Takk og takk!
radio Skrevet 20. februar 2008 #13 Skrevet 20. februar 2008 eelis: ja, det ble litt oljete, så jeg passet på at det var det siste jeg gjorde før jeg la meg, og stå opp minst mulig i løpet av natta. Ekkelt med olje, men effektivt:)
ano`num *17.03.10* Skrevet 20. februar 2008 #14 Skrevet 20. februar 2008 Det kan være du må ha henvisning for å komme til gyn. Men, det er bare å prøve å bestille time. Da vil du evt få beskjed. Skulle det være så, er det jo bare å få fastlegen til å henvise deg. Jeg har hatt det. Fikk også pilleformet antibiotika. Ble veldig oljete og noe klissete de dagene det stod på. Jeg var gravid, og ut kom det igjen mørkrosa/blodfarget slim. Fikk panikk og løp til føden. Men det viste seg å være helt normalt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå