Gå til innhold

argh....sambo....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sambo jobber annenhver uke kveld og dag, jeg er sykmeldt, er i uke 32! Han ringt fra jobb nå og lurte på om jeg hadde gjort noe hjemme for han så det trengtes å vaske gulv. Hvorfor i all verden kunne ikke han gjort det før han gikk da??? Han gjør fint lite i det hele tatt hjemme! Blir så irritert at jeg sprekker snart tror jeg...har hatt noen feider ang det der nå! Han tar det som en selvfølge at jeg leverer og henter jenta vår i bhg selv de dagene han kunne ha tatt henne med seg når han er ferdig på jobb eller de morgene han er hjemme. Er ikke så fordømt behagelig for meg å gå lenger heller. Han mener også at det kun er han som får sove lenge i helgene siden han jobber. Gjør meg egentlig ikke så veldig mye å stå opp tidlig, men de gangene jeg kunne tenkt meg å kanskje sove litt lenger er det bare uff og æsj og stønning og hvis jan til slutt står opp er det kanskje 1 time etter jeg spurte om han kunne.

Og det er tydligvis mitt ansvar å ordne alt til frøkna i magen kommer også....jeg skal vaske tak og vegger og sørge for at alt er på plass. Jeg hadde meg med frøkna vår bort sist helg og da hadde noen lurt på om han ikke skulle ta husvaske mens jeg var borte, men åneida...jeg gikk jo hjemme hele dagen så det kunne jo jeg gjøre selv. Argh....altså....er det så vanskelig å skjønne at jeg er ikke er iform til å gjøre det selv. Må alt inn med teskje....

puh....mye gørr som skulle ut der ja!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Velkommen i klubben sier nå jeg! ;-)

Når jeg jobbet turnus og hadde fri så benyttet jeg tia til å vaske og gjøre ting i heimen som ellers blir stående. Men når gubben har fri da gjør han absolutt ingenting. Helt fantastisk......

Skrevet

Her må dere begynne å stille krav jenter, det er det eneste rådet mitt!!

Skrevet

Jeg mener at jobb med hus og hjem skal deles ca 50/50, så lenge begge er friske og raske. Når en er syk skal den andre ta over mer, uten at en må mase om det.

Vi strevde lenge med det der, og endte opp med å skrive liste over alt som må gjøres. Alt fra middag til klesvask til bil og snømåking/gressklipping. Så var det bare å velge seg områder...og de ingen ville ha ble delt på.

Nå går det mer av seg selv...selv om jeg fremdeles vil ha det renere og mer ryddig enn min kjære. Vi må jekke oss litt begge to, jeg må godta mer rot, og han må godta å rydde litt ekstra.

Kan kanskje høres teit ut med en slik liste, men da er det i alle fall ikke noe mer å krangle om:)

Du burde kanskje fått legen til å skive en sykemelding som du kan levere til mannen og?? ;)

Nei, lykke til!

Skrevet

hmm.....hørtes ikke dum ut den lista egentlig! Ikke den sykemeldinga heller for den del :) Hvordan gjorde dere den lista? Skrev den sammen eller skrev du den? Har dere den hengenede på kjøleskapet f.eks??

Skrevet

Du må sette opp en oversikt over alle små og store gjøremål, og da mener jeg absolutt ALLE. Alt du kan finne på, inkludert matlaging, henting/levering i bhg, handleturer, støvsuging, støvtørking, klesvask osv osv osv. Sett deretter opp hvilke dager dette må gjøres, ikke vær beskjeden. Sett så opp et forslag som fordeler oppgavene sånn noenlunde 50/50 og legg den fram for mannfolket.

Det er forøvrig helt hårreisende at han krever at du tar gulvvasken når du er sykmeldt. Jeg hadde blitt såååååååååå forbanna.

Nei, man må faktisk oppdra disse gutta også. Sett i gang sier nå jeg.

Skrevet

Det hele begy¨nte med at han mente han gjorde så mye med bilen at det veide opp for alt jeg gjorde i huset...sukk. Hehe, så da fikk jeg han til å skrive opp alle regelmessige oppgaver han hadde med bil og andre utvendige reparasjoner, og ca hvor mye tid det tok. Så skrev jeg opp alt som må gjøres innendørs. Matlaging, klesvask, helgavask, handling osv. og tidsbruket jeg hadde på det. Så var det bare å fordele mtp tidsbruk og ønsker. Jeg hadde et ønske om å ha klesvasken for meg selv, men han kunne gjerne få hjelpe til med å legge på plass. Jeg ønsket hjelp til middager, var så lei av å lage mat hver dag. Også mente jeg at husvasken hver helg ikke alltid kunne falle på meg, i alle fall ikke alt. Vi har stort hus og hver uke bruker jeg ca 5-6 timer på å vaske. Så ba jeg om en liten opplæring i bilstell, slik at jeg kunne bidra med litt der og:)

Etter noen mnd overraska han meg med å si at vi gjerne kunne lage ei middagsliste og, slik at vi slapp å vri hodene hver dag om hva vi skulle ha til middag...så nå har vi det og:)

Hadde lista hengende ved kalenderen på kontoret i starten, nå har vi bare middagslista oppe, resten går av seg selv.

Det hele har gitt oss mer forståelse for hverandre. Han har gjort mer enn hva jeg trodde utendørs...men jeg har likevel brukt mange mange mange flere timer på husarbeid hver uke, og vi har like stor stilling i jobb utenom.

Det eneste negative er at jeg nå ikke har så mye å klage over lenger...hehehe;)

Skrevet

Dere som har slike menn... dere har jo valgt å få barn med disse mennene.. tydligvis med en mann som ikke eier respekt for dere, og får den voksende magen. Jeg ville aldri ha funnet meg i slik oppførsel. En ting er at mannen ikke gjør før han drar på jobb, men å ringe fra jobb og si at gulvet må vaskes?? Da hadde jeg eksplodert, og tror jeg hadde stått med en kniv på strupen hans mens han vasket gulvet når han kom hjem.

Skrevet

HVORFOR finner så mange jenter seg i sånt?? Jeg kan ikke fatte og begripe det. Du er sykemeldt, men gjør likevel alt arbeidet hjemme + at han ringer fra jobb og sier at du må vaske gulv?! Tror jeg hadde tilta hvis jeg hadde fått en sånn telefon.... Stakkars mann som prøvde seg på noe sånt. Gud hjelpe meg, jenter, sett ned foten! Hvorfor i himmelens navn finner dere dere i slikt tull?

Skrevet

Jeg har funnet meg i det en liten stund fordi han fikk diabetes og ble deppa pga det, men det er 1 år siden nå så nå er jeg ferdig med det der! Men han synes visst det er en grei unnskyldning å bruke for det meste! Tror ikke han tenker over at jeg også har mitt å slite med for øyeblikket, men jeg legger meg ikke rett ned å uffer meg alikevel! Eneste gangen han har ordnet litt for meg er når jeg ble operert mens jeg var 4 mnd på vei og ikke helt ferdig med kvalmen ennå. Da var jeg visst ikke helt iform fikk jeg høre!

Men i morgen kommer lista! Skal sette meg ned etter frøkna er lagt, mens han er på jobb og skrive en sånn liste så kan han få føye til det han mener skal være der når han kommer hjem. Ingen kjære mor nå lenger...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...