lille oscar + bebis Skrevet 20. februar 2008 #1 Skrevet 20. februar 2008 har netopp syndet med 2 skiver salami........ Har hørt så vanvittig mye forskjellig angående dette! Noen sier at det går fint, mens andre ikke.. Så lenge holdbarhetsdatoen er grei, så skal det gå greit ikke sant? Fikk plutselig dårlig samvittighet.. trøst meg dere:(
lille oscar + bebis Skrevet 20. februar 2008 Forfatter #2 Skrevet 20. februar 2008 oj.. sorry, så ikke den tråden som allerede var om salami..
Kanutten80 gutt 08 og gutt 10 Skrevet 20. februar 2008 #3 Skrevet 20. februar 2008 Jeg har også spist salami!!! Vet at du har spist Slaktern`s salami, men her er et skriv i fra Gilde. Dette er hva Gilde har svart i mail! : Toksoplasma er i følge Norsk Zoonosesenter en parasitt som er mest utbredt hos sauer og katter. En generell anbefaling til gravide når det gjelder toksoplasma er å varmebehandle kjøtt godt før det spises. Rått eller lite stekt kjøtt, og da spesielt fårekjøtt, er ikke å anbefale. Toksoplasma tåler ikke temperaturer under -18 C, eller høye saltkonsentrasjoner. Gilde spekepølser og spekemat ( forutenom langtidsmodnet spekeskinke Santa Kristina) er produsert av kjøtt som fryses før det brukes i produksjon. Mvh Ane-Guro Danielsen ---------------------------------- Fagsjef spekevarer
lille oscar + bebis Skrevet 20. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 20. februar 2008 hmm.. kan da ikke ta så stor skade, selv om det er slaktern.. MEn stresser meg alle som skriver at de ikke spiser det osv... Hadde det bare vært et fasitsvar!
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 20. februar 2008 #6 Skrevet 20. februar 2008 Dette er en evig tilbakevendende diskusjon. Jeg tør ikke påstå noe som helst i denne sammenheng. Personlig tror jeg ikke det er farlig, som sagt, den fryses jo. Spurte legen min om det var regnet som spekemat og hun sa at det var det. Tror alle må dra sin egen konklusjon her. Selv velger jeg å stå over i de mnd som er igjen, det koster meg ikke en kalori å la være å spise det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå