Anonym bruker Skrevet 20. februar 2008 #1 Skrevet 20. februar 2008 det gjør jo skikkelig vondt.. har sittet i 20 min ca, og får kjempe vonde kynnere av det, og brystvortene blir jo bare sårere og sårere.. Tenker hver gang desse vonde kynnerene kommer at : NÅ, er det igang.. men neida, så fort jeg stopper, så gir det seg... må man sitte en time i strekk for at det skal virke eller kan man ta de litt og litt?
Et lite barn i magen :) Skrevet 20. februar 2008 #2 Skrevet 20. februar 2008 Hva er det du driver med?
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2008 #3 Skrevet 20. februar 2008 hehe, jordmor sa at det var en ting man kunne prøve for å sette i gang fødselen..omtrent det eneste mann kunne gjøre for å sette i gang fødselen selv... ikke noe snuskete alltså!
Et lite barn i magen :) Skrevet 20. februar 2008 #4 Skrevet 20. februar 2008 Hehe.. nei da, trodde ikke du drev med noe snusk.. hehe.. Har bare aldri hørt den type stimuli for å få i gang fødsel.. Ingen effekt enda, med andre ord?
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2008 #5 Skrevet 20. februar 2008 tja, har masse kynnere da, og litt menssmerter, men blir liksom ikke regelmessig.. er bare skikkelig vondt hehe.. jordmor sa at dersom man gjør dette, får man kynnere og er man moden så kan riene starte.. og jeg er moden og hadde nesten 3 cm åpning idag, så skader ikke å prøve tenkte jeg.. men eeer så voondt! kanskje bare jeg som har overfølsomme brystvorter? hehe
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2008 #6 Skrevet 20. februar 2008 klemmer du bare på vorta d heller?? klemmer ut væske?
Et lite barn i magen :) Skrevet 20. februar 2008 #7 Skrevet 20. februar 2008 Ja, det er ikke godt å si... Men skjønner godt at du vil prøve få i gang fødselen. Når har du termin? Masse lykke til ihvertfall!!
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2008 #8 Skrevet 20. februar 2008 ja, på en måte vrir vorta fram og tilbake mellom fingrene.. ganske rart synest jeg, men det skal visst frigjøre noen hormoner eller noe, som påvirker livmor osv.. verdt ett forsøk.. har termin på lørdag, så nå skal alt prøves
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2008 #9 Skrevet 20. februar 2008 hehe da skal det testes her å.. + fullmåne i morgen ..... vil så gjerne ha gutten ut..
Gjest Skrevet 20. februar 2008 #10 Skrevet 20. februar 2008 Da vile jeg stoppet hvis jeg var deg...i allefall hvis du har tenkt å klare å amme når dennne lille kommer ut...? Tro meg, du vil IKKE ha puppene såre på forhånd. (For all del, stimuler, stimuler, men stopp når det blir sårt)
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2008 #11 Skrevet 20. februar 2008 dette rådet fikk jeg også fra jordmor i dag, ho sa at det hormonet som frigjøres når en stimulerer brystvorten, satte igang fødselen dersom en er moden da vel å merke. Kan tenke meg det, da jeg ammet sist i dagene etter fødsel fikk jeg kraftige etterrier, så her skal det prøves ut i dag. er 39 +1 i dag.
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2008 #12 Skrevet 20. februar 2008 ja, tenker det er verdt ett forsøk.. bare så synd at jeg blir så sår av det.... meeen, skal sies at siden jeg prøvde i stad har jeg hatt litt mer kynnere, noen vondere enn andre, så kanskje det hjelper? *håpe, håpe*
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2008 #13 Skrevet 21. februar 2008 hjalp det? har termin på lørdag jeg og.. men prøvde det der for noen dager siden i en time, å det hjalp ikke det fnugg.. skal på kontroll imorgen, så tenkte å spørre om jordmor kunne sjekke om jeg er moden.. er det ikke bare å spørre?
mamma til 2 skjønne!!! Skrevet 21. februar 2008 #14 Skrevet 21. februar 2008 hei ett lite tips til dere! ikke rull brystvortene men dre litt forsiktig i den, sån som bebyen ammer på en måte! det fungerer bedre å ikke minst raskere, å man blir ikke så sår etter på. men jeg fikk forferdelig med etter rier. som på en måte er bra! lykke til jenter. lenge til neste gang her!
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2008 #15 Skrevet 21. februar 2008 AU. AU Hvordan går det med dere?? Noen virkning enda? Jeg har oppnådd masse vonde kynnere
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2008 #16 Skrevet 21. februar 2008 HI her.. hjelper ikke den døyt med meg.. fekk masse kynnere, men ingenting mer.. bortsett fra såre brystvorter:( hehe.. skal prøve igjen i kveld tenkte jeg
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2008 #17 Skrevet 21. februar 2008 har hørt at det skal ha samme virkning å ha varm fuktig klut på brystene i ti min intervaller....
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2008 #18 Skrevet 21. februar 2008 hørtest mye mer behaglig ut prøver det også
Mamman*til*Lukas Skrevet 21. februar 2008 #19 Skrevet 21. februar 2008 Og jeg har hørt at hvis man vil prøve å sette igang fødsel med brystvortestimulering, så skal det overvåkes med CTG på sykehus når man prøver første gang! Er ikke helt sikker på hvorfor, men mener å huske at det hadde noe med hvordan babyen reagerer på ''riene.'' Så kanskje dere skulle undersøkt litt mer før dere setter i gang et sånt prosjekt? Lykke til uansett!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå