Gjest Skrevet 20. februar 2008 #1 Skrevet 20. februar 2008 Kan noen fortelle meg litt om det å føde på ahus. Enerom-4 mannsrom? besøkstid for far? etc?
lille sprelle Skrevet 20. februar 2008 #2 Skrevet 20. februar 2008 Gå inn på nettsidene deres og se der. Jeg får oppfølging derfra nå og er fornøyd med det.
♥gullegull08♥ Skrevet 20. februar 2008 #3 Skrevet 20. februar 2008 Kan ikke si noe om hvordan det er å føde der siden jeg ikke har født enda, men var på info møte der forrige uke.. det er kun fleremannsrom på ahus, far får være der fra morgen(husker ikke) til 22. men ikke under siestaen fra to til fire. De får familierom og hotel fra høsten når det nye åpner. ta en titt på www.ahus.no står det meste der. Ellers hører enn mye bra og dårlig, men det er jo norges største sykehus så i forhold til mengden folk som er innom og dårlige tilbakemld går det nok oppiopp med andre sykehus..
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2008 #4 Skrevet 20. februar 2008 Stort sett 4mannsrom, de har familierom men det er som jeg skjønner forbeholdt flergangsfødende, eller de med vanskelig fødsel. Hadde en god fødeopplevelse, veldig søt jordmor og barnepleier. JM var inne og hilste på oss kvelden etter fødsel, så koselig:) Lå på 4mannsrom, og kan ikke si at jeg synes det var noe fælt. Faren må dra hjem og sove, men kan ellers komme og gå som han vil frem til kl 22 på kvelden. I tillegg er det siesta (tror det var 14-16), da er det UT for alle andre enn mor og baby. Lysene dempes i gangen, og det skal være en rolig stemning. Vi var stort sett bare 2 på rommet, litt koselig med andre som har født samtidig:) Visittid 18-19 tror jeg, 13-14 i helgene. Ellers spiser du mat på matrommet, eller du tar med deg på rommet. De henter til deg hvis du ikke kan gå selv. Når du kommer på barsel tar de babyen så du får sove ut (hvis du vil da, men ofte sover babyene en 10 timer når de sovner etter fødselen). De ser ellers også etter hvis du vil dusje. De ansatte er noen engler, fikk masse hjelp, både stell og amming (ingen som "dro" i puppen heller, og uansett spurte de først, hehe). Det er fellesdusj, så kan være lurt å ta med flip flops. Du får sykehusskjorte, nettingtruser, bind, bleier, klær til baby etc etc. Du får individuell samtale med en jm før du reiser hjem. Ønsker deg lykke til!!
lykkelig familie på 4:) Skrevet 20. februar 2008 #5 Skrevet 20. februar 2008 Har ingen erfaringer derfra, men skal føde der nå snart. Sånn som jeg har forstått det har de både enkeltrom, dobbeltrom og 4 mannsrom. Enkeltrommene er forbeholdt de som har hatt ks eller andre komplikasjoner under fødselen. Ellers fyller de opp alle rom før de begynner å ha 3 og 4 inn på rommene. Så man kan være heldig, alt ettersom hvor mange som føder der da. Besøkstid for far er jeg ikke sikker på. Det eneste jeg vet er at mellom 3 og 5 hver ettermiddag er det siesta, og far får ikke være på rommet. Men da kan man jo bare sitte i stua hvis man vil det. Ellers ringte jeg a-hus og fikk komme på gratis omvisning hvor vi snakket med en veldig hyggelig jordmor som viste oss rundt og tok seg god tid. Har et positivt inntrykk av a-hus. De har stort sett jordmor som kan akupunktur på jobb og de har 2 badekar som dan bruke som smertelindring eller føde i. Det eneste de ikke tilbyr på a-hus av smertelindring er lystgass. Dette kommer med den nye fødeavd. i oktober.
Gjest Skrevet 20. februar 2008 #6 Skrevet 20. februar 2008 Tusen takk for svar.Har gruet meg masse ang overfylte rom og mye bråk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå