Gjest Rebel m/jente Skrevet 20. februar 2008 #1 Skrevet 20. februar 2008 Altså, syns dere nakenhet er noe som hører hjemme i ektesenga?Eller hadde dere tålt å se en naken person på gata? Det er jo sånn halvveis ulovlig å være naken i offentlighet fordi det er støtende. Men hvorfor er det støtende, da? det er jo helt naturlig, vi er jo ikke født med klær på heller... Husker jeg så en dokumentar om amming fra england, og det var det mange som mente at amming i offentlighet burde være forbudt. var også en som hadde fått politiet på nakken fordi hun ammet i en park... er det virkelig så farlig å se en pupp?
mayaya Skrevet 20. februar 2008 #2 Skrevet 20. februar 2008 Amming er jo babyens måte å få mat på, så det er helt naturlig og helt greit. Men man trenger jo ike vise hele puppen, da. Og jeg synes ikke man skal gå naken på gata, nei.
*2 LyKkEtRoLL* Skrevet 20. februar 2008 #3 Skrevet 20. februar 2008 Å se en pupp gjør meg overhode INGENTING, har selv ammet "overalt" i 9 mnd.. Skjønner ikke dem som føler seg støtt av å se det.. Men å se ett nakent menneske på gata, uansett kjønn hadde blitt noe annet. Da tror jeg nok jeg hadde blitt pinlig berørt på dennes vegne. Jeg oppsøker heller ikke nudiststrender, bare så det er sagt. Men å se ett nakent menneske på tv eller i blad gjør meg overhode ingenting..
Gjest ->>- Skrevet 20. februar 2008 #4 Skrevet 20. februar 2008 Kommer helt an på. Så lenge nakenhet forbindes med seksualitet i den grad det gjør i vårt samfunn, tror jeg det er lenge til det er akseptabelt å spasere rundt naken overalt. Ja, jeg hadde tålt å se en naken person på gata, men jeg hadde selvsagt ikke unnlatt å reagere annerledes på det enn om vedkommende var påkledd. Såpass uvanlig er det. Jeg synes nakenhet stort sett hører hjemme i det private rom. Fordi det oppleves som ubehagelig å påtvinges andres intimsfære.
Gjest Rebel m/jente Skrevet 20. februar 2008 #5 Skrevet 20. februar 2008 Bare sånn av nyskjerrighet, hvorfor skal man ikke gå naken på gata? =)
hit og dit Skrevet 20. februar 2008 #6 Skrevet 20. februar 2008 Etter at eg flytta til øst-europa så har eg blitt ganske så eksponert for lettkledde damer. Det er ikkje alltid så mykje klær på kroppen her nei. Samtidig så er amming offentlig nytt og engasjerande her. Personlig så har eg lite meiningar om tema nakenhet, men eg synes det er trist at offentlig amming skal vera negativt. Det er mating og ingenting anna. Rart at det er akseptert at ein viser puppene uten grunn, men så snart det er ein baby på dei så skal ein helst gjemme seg bort.
☆Anonymia☆ Skrevet 20. februar 2008 #7 Skrevet 20. februar 2008 så lenge jeg ikke ser en naken mann på butikken her så må folk gjerne være nakne for min del. nakne folk i blader osv gjør meg ikke en dritt..
Gjest Rebel m/jente Skrevet 20. februar 2008 #8 Skrevet 20. februar 2008 Men er det ikke innlært at nakenhet er en intim og privat ting? det er jo ikke noe annet enn en kropp uten klær... syns jeg da=) andre må selvfølgelig få mene det de vil... Vi ville vel sett helt anderledes på det dersom det var normalt å gå naken. Og da er jo dette med at nakenhet er farlig en innlært ting, og ikke "naturlig". (Dog naturlig for mennesket i dag.)
RompeRock Skrevet 20. februar 2008 #9 Skrevet 20. februar 2008 Nakenhet gjør meg ingenting, så lenge den som er naken ikke har "skumle" hensikter Er det en blotter, er det jo ekkelt, for da blir man påtvunget en slags syk nakenhet. Men nakne kropper i seg selv, hvor den nakne ikke har noen baktanker med sin nakenhet, det går helt fint
Gjest Rebel m/jente Skrevet 20. februar 2008 #10 Skrevet 20. februar 2008 Hadde alle gått naken hadde vi ihvertfall blottere blitt avviklet=P Mange andre seksuelle skavanker også, for den saks skyld.
selma07 og engel Skrevet 20. februar 2008 #11 Skrevet 20. februar 2008 Jeg har sansen for klær jeg... Det er ikke alle man ønsker å se naken... Postmannen her foreksempel.... Nakenhet er flott det, men syns det er bra vi har klær! Kaldt på vintern da:o) Tror man kan ha et naturlig forhold til nakenhet uten at man trenger gå naken i byen liksom... Nudiststrand er jo en fin ting ;o)
Gjest ->>- Skrevet 20. februar 2008 #12 Skrevet 20. februar 2008 Klart det er innlært. Men som de fleste andre preges jeg av kulturen jeg har vokst opp i. Det er også et såpass kraftig kulturelt tabu at jeg tror det ville ta mange generasjoner å fjerne det.
RompeRock Skrevet 20. februar 2008 #13 Skrevet 20. februar 2008 Nja, jeg vet ikke. Jeg tror nemlig at det finnes naturister som omgås andre nakne, som også kan tenne litt på det å slenge rundt på snurrebassen ;o) Og det er slik vise-meg-frem-for-så-å-bli-kåt-og-gå-å-ronke-nakenhet jeg synes kan være provoserende og helst ikke vil være vitne til. Nakenhet som oppleves som naturlig fra den naknes side derimot, det hadde jeg ikke blitt provosert av )
Gjest Rebel m/jente Skrevet 20. februar 2008 #14 Skrevet 20. februar 2008 Hehe joda, jeg kler på meg klær jeg, ellers hadde jeg vel blitt anmeldt. Men er det ikke litt brudd på ytringsfriheten å ikke la folk velge hvordan de vil se ut? de skader neppe noen ved å gå naken - det er nok den som ser sin tankegang som gjør skaden. Blotting er en annen ting.
Gjest Rebel m/jente Skrevet 20. februar 2008 #15 Skrevet 20. februar 2008 Ja selvfølgelig er det folk som vil utnytte dette. Men hvis mennesker hadde gått naken i alle år hadde de vel ikke begynt å tenne på det å være naken? det blir jo det samme som å kle på seg klær fordi man tenner på at folk ser en med klær (Hehe sikkert noen som tenner på det også) Poenget mitt er at jeg tror endel seksuelle avvik skyldes vår skammeliggjøring av nakenhet og kropp.
lillegutt mars o7 Skrevet 20. februar 2008 #17 Skrevet 20. februar 2008 Jeg hadde ikke likt hvis alle sprang rundt nakne.Noe bør være privat av forskjellige grunner.Er greit å kunne gjemme bort en kropp en ikke liker i klær,greit å ikke fryse,noe bør overlates til fantasien. Hvor hadde det blitt av det nye,spennende ved et forhold hvis du allerede visste hva du fikk? =) Og synes det er teit at nakne puppemodeller er akseptert,men at amming ikke er det!!! Men jeg liker ikke når folk som ammer hiver puppen ut,og lar den dingle der i en laaaang stund før de enten ammer eller pakker den bort igjen.Føler meg ikke komfortabel med det.men at andre ammer diskrè rundt meg gjør ikke så mye.Det gjorde jeg jo selv!Men diskrè.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå