☆Lille my* Skrevet 20. februar 2008 #1 Skrevet 20. februar 2008 Merka dere noe forskjell på magen tin barnet da dere gikk fra grøt fra 4 mnd til 6 mnd? Gutten min reagerte sterkt da vi gikk over til nan 2, så er så redd for at det samme skal skje når vi bytter grøt! Han fyller 6 måneder 1 mars. Har dere en spesiell 6mndr grøt å anbefale?
☆Anonymia☆ Skrevet 20. februar 2008 #2 Skrevet 20. februar 2008 nope,han har ikke reagert på noen måte..=)
☆Anonymia☆ Skrevet 20. februar 2008 #3 Skrevet 20. februar 2008 her har han likt alle grøtene jeg har gitt han...er ikke så kreen han her =)
~Milly~ Skrevet 20. februar 2008 #4 Skrevet 20. februar 2008 Vi har akkurat gått over fra 4 mnd(maisgrøt og risgrøt) til 6 mnd (havre med banan og aprikos). snuppa reagerte ikke i det hele tatt =)
Blue Lady Skrevet 20. februar 2008 #5 Skrevet 20. februar 2008 hun er blitt litt hardere i magen, spiser mye mindre mm så det er nok en kombinasjon av mindre mm og mer fiber tror jeg
☆Lille my* Skrevet 20. februar 2008 Forfatter #6 Skrevet 20. februar 2008 Takk! Pjokken reagerte også da han fikk smake på banan nå nylig! så er redd for at han ikke skal tåle det lille i grøten heller! Han ble også hardere i magen da han begynte med mere fast føde, tror det er normalt så lenge det ikke er så hardt at det plager de.
mamman til to gutter Skrevet 20. februar 2008 #7 Skrevet 20. februar 2008 Har aldri gitt mme, så aner ikke hvordan han ville reagert på forandring der, men han reagerte mye på at jeg spiste feks løk når han var mindre. Når vi byttet til 6mnd grøt fikk han vondt i magen. Vi ga bare et måltid grøt fra før og det ga vi på kvelden, så vi fortsatte med maisgrøt på kvelden og tilvendte gradvis til 6mnd på formiddagen på samme måte som vi gjorde når vi begynte med 4mnd grøt. Vi har brukt nestle havre med banan og aprikos eller noe og den har vært veldig stas. Har også prøvd hvete med havre (eller noe) den synes han var kjedelig, men med fruktmos ved siden av har den gått ned uten problemer også. Har også gitt hipp med pære og noe i dag og den gikk også ned:-) Er ikke så kresen mini her;-)
☆Lille my* Skrevet 20. februar 2008 Forfatter #8 Skrevet 20. februar 2008 Har dere prøvd småfolk sine grøter da? Ser de har fått en kveldsgrøt nå! men er ikke det litt unødvendig? ha 2 pakker stående. må vel funke like bra de vanlige grøtene.
☆Lille my* Skrevet 20. februar 2008 Forfatter #9 Skrevet 20. februar 2008 Ikke så dum den tilvenningen! kanskje vi skal prøve det samme med nan 2! men vet ike om jeg tør å prøve igjen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå