Anonym bruker Skrevet 20. februar 2008 #1 Skrevet 20. februar 2008 Nå er jeg temmelig forbanna på dette ledningsvirvarret bak tv'n her- og hvordan i h... skal jeg få koblet alle disse sammen slik at alle virker til en hver tid??? Hittil har vi bare hatt i en scartledning, nemlig mellom dekoder og tv, også har vi flyttet scarten fra dekoder til video el dvd, når vi måtte ha behov for en av dem (altså slik at det er koblet direkte fra tv til video el dvd). Nå er vi imidlertid møkklei å drive å lete frem riktig ledninger etc i jungelen bak der så har lyst til å koble alt sammen sammen, så alt bare står klart til bruk. Men hvordan???? Saken er- bak på tv'n er det kun ett scartuttak merket ext 1 - dette er nå forbundet med dekoder i dennes uttak som er merket tv. Dekoder har i tillegg et uttak for scart merket VCR. Det går også en liten antenneledning mellom tv og dekoder, uttaket bak på tv heter da ANT mens uttaket på dekoder heter LOOP OUT. Selve tv-antenna står nå i dekoderen på uttak merket ANT IN. DVD'en har et scartuttak og et antenneuttak merket video out. Video har 2 scartuttak, et merket Euro AV 2 decoder og euro av 1 audio/video, samt 2 små, runde antenneuttak merket henholdsvis entree antenne aerial og sortie antenne be (?)out. SÅ- gå det an å koble alle disse sammen samtidig, eller må både dvd og video forbindes med dekoder i samme uttak så man bare må bytte på etter behov?? vi har 2 scartkontakter så det skal gå an å koble alle 4 apparater samtidig hvis dette fysisk og teknisk lar seg gjøre. Blir MEGET IMPONERT hvis noen sitter inne med en konsis løsning på dette altså.. på forhånd takk
Davids mamma Skrevet 20. februar 2008 #2 Skrevet 20. februar 2008 Skal ikke utgi meg for å være noe ekspert på området, men tipper dere trenger en slags koblingsboks a´la dette: http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=15073007 Herlig med en tråd som ikke omhandler baby, kvalme, sure oppstøt eller hvor mange kilo man har lagt på seg:-)
ingrid-84 Skrevet 20. februar 2008 #3 Skrevet 20. februar 2008 Kanskje du kan prøve med antenneledning mellom dekoder og video (må vel ha det for å kunne ta opp fra tv'en ihvertfall) og scart fra dekoder til dvd. eventuellt som hun over her skrev, koblingsboks...f.eks. en sånn som gjør at du får en dobbel scartkontakt ut fra dekoderen (en til video og en til dvd)
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2008 #4 Skrevet 20. februar 2008 Tuuusen takk for svar, damer!! Jeg skal krype ned bak tv'n og tenke riktig hardt så får vi se hva som er mest hensiktsmessig. Var ei på 2. tri som mente jeg kunne seriekoble sånn; vegg-dekoder-video-dvd-tv. Så får prøve meg frem:) Her finner man folk som vet lit av hvert i tillegg til å gå og ruge, det som er så fint m bim:)
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2008 #5 Skrevet 20. februar 2008 det er bare å serie koble alt sammen. jeg har gjort det her hjemme. viasat tuneren inn i canal digital tuneren, canal disital tuneren inn i dvdspilleren, dvd spilleren inne i video spilleren og fra video spilleren inn i tv. kjempe kjekt. bruker kun 1 skart i tv og da har vi plass til å ha ps2 fast og wii fast... slipper å ta ut sett inn. det er deilig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå