4skatter Skrevet 20. februar 2008 #1 Skrevet 20. februar 2008 Vi ser etter enebolig, bor i Rygge, men vurderer kanskje å flytte til en av disse byene... Er det noe sted vi skal holde oss unna? tenker miljø og slikt... Noe sted å anbefale? Send gjerne finn-koder:) I nærheten av barnehage og barneskole er supert! Trenger hjelp, føler jeg ikke aner hva vi ser på!!
*Gullet vårt og en til på vei* Skrevet 20. februar 2008 #2 Skrevet 20. februar 2008 Jeg vil anbefale Grålum, stille og rolig her, og kort vei til både Fredrikstad, Sarpsborg og E6.. Bra barnehager i nærheten og bra skole =) Men vet ikke om det er noe hus til salgs her da..
4skatter Skrevet 20. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 20. februar 2008 Heisann, er det i nærheten av E6? Har sett et prospekt der nå Takk for rådet!
*Gullet vårt og en til på vei* Skrevet 20. februar 2008 #4 Skrevet 20. februar 2008 Jupp, det er det... Svinger av ved Quality hotellet =) Vi har bodd her på Grålum i over 4 år, og vi trives kjempegodt!! Så det var 3-4 hus på finn.no til salgs.
*surrehue* Skrevet 20. februar 2008 #5 Skrevet 20. februar 2008 Sarpsborg: Med tanke på "sosialtilfeller", Hold dere unna Alvim, visse deler av Sandbakken (med unntak av Bodalsfeltet som er koselig og superbarnevennlig) og visse deler av Bede. Kurland, Yven, Grålum, Tunevannet, Kullås, Kruseløkka, Stadion-området er bra. Hafslundsøy er vel også fint. Fredrikstad:På Rolvsøy finnes ok steder og bråkete steder, men haugåsen er en beryktet skole.. På Ambjørnrød er det et relativt nytt byggefelt. På Kråkerøy er det flott, men vanskelig å få barnehageplass. Begby går an. Torsnes er ganske usentralt. Kongsten er ok.Trara, Hassingen, Karivold, Grønli har ok boligfelt, sentrumsnært men rolig.Oredalen har også mye bra. Nært marka, skoler, barnehager buss ol. håper det hjalp litt.
4skatter Skrevet 20. februar 2008 Forfatter #6 Skrevet 20. februar 2008 Flott med denne hjelpen! Vi har sett på hus på Rolvsøy... Hauge skole, tror jeg det het.... dårlig? Og Borgenhaugen da? Skal se på et hus på Ambjørnrød også... Mange fine hus på Kråkerøy også. Men kjipt hvis jeg sitter med 3 unger uten barnehageplass... Hva skulle jeg ha gjort uten BIM! Så lett å få gode råd her! Vanskelig å få slik info! Tusen takk... bare kom med flere råd hvis dere har!
*Emma & Mathias*spire i magen* Skrevet 20. februar 2008 #7 Skrevet 20. februar 2008 Selbak og Lisleby i Fredrikstad ville jeg også styrt unna. MYE kriminalitet der, og mye narkomane. Lisleby har et beryktet ungdomsmiljø. Jeg har bodd på Begby, og syntes det var FLOTT der Ulempen er kanskje at det er tilnærmet gangavstand til Selbak. Torsnes er flott, men litt på landet. Trosvik skal visst være fint, veldig nære byen, samtidig litt usjenert for biltrafikk. Ang dårlig miljø o.l. så har jeg aldri hørt noe dårlig om Trosvik. Ambjørnerød er jo veeldig fint å se på, knallfine byggefelt, og flott skole og bhg i gangavstand fra feltet. Men der har du jo Veum Psykiatriske rett oppi hugget da, hehe.. Så kanskje du får en og annen uønsket psykotisk person rekene i hagen din Neida, tuller litt nå, du trenger nok IKKE å legge vekt på at Veum ligger i nærheten. Fredrikstad er en flott by, du kommer til å trives her
4skatter Skrevet 20. februar 2008 Forfatter #8 Skrevet 20. februar 2008 Hehe.... ja kanskje Veum er neste for meg? jaja....Kanskje jeg skal satse på Ambjørnrød da? Hadde sett hus på Lisleby ja... Der kan du se... når man ikke har anelse! Takk for tipset!
hormonia&alienimagen <3 Skrevet 21. februar 2008 #9 Skrevet 21. februar 2008 Vi hadde tenkt på gressvik selv... Det er en av de mest barnevennlige stedene i fredrikstad,og man kan bo midt i "byen og på landet sammtidig hvis du skjønner... Ellers har kråkerøy bra statestikk på det området,men alle jeg kjenner derifra har vært utsatt for blottere og tull...Så kan ikke si meg enig i den....
Grateful mom Skrevet 21. februar 2008 #10 Skrevet 21. februar 2008 Rolvsøy er kjempefint! De har en kjempefin og ganske ny barneskole (Rekustad), og Haugeåsen er ikke så ille som de skal ha det til. Rolvsøy (som Greåker i Sarpsborg) ligger midt i mellom byene, litt landlig til men likevel sentralt. Busser langs rv 109 går ofte og det er kort vei til det meste. Anbefales!
4skatter Skrevet 21. februar 2008 Forfatter #11 Skrevet 21. februar 2008 Ja, jeg likte Rolvsøy, men blir litt skeptisk... Men utelukker det ikke! Takk for tipset! Noen som vet hvordan Borgenhaugen er?
*Gullet vårt og en til på vei* Skrevet 21. februar 2008 #12 Skrevet 21. februar 2008 Borgenhaugen er på motsatt side av Sarpsborg i forhold til Fredrikstad, (med tanke på Rolvsøy) ligger på vei til Rakkestad.. Har ikke hørt noe om Borgenhaugen egentlig, så da er det vel helt sikkert stille og rolig =)
*Emma & Mathias*spire i magen* Skrevet 21. februar 2008 #13 Skrevet 21. februar 2008 Ja, jeg er fra Borgenhaugen, men mamma og pappa tok med seg oss ungene og flyttet derfra før jeg ble stor pga veeeldig dårlig miljø, mine eldre søsken som havnet utpå med kriminalitet og rus. Nå har ikke jeg bodd der på 18 år, men kusinen min bodde der en del år seinere, og miljøet hadde ikke bedret seg det grann da. Hvordan det er der idag, kan jeg nesten ikke uttale meg om. Men sånn beliggenhetsmessig, så er det veldig fint for barn! Landlig, med skole, barnehage og de viktigste butikkene du trenger i gangavstand. 10-15 minutter med bil inn til Sarpsborg sentrum.
4skatter Skrevet 21. februar 2008 Forfatter #14 Skrevet 21. februar 2008 Heisann, kjekt å vite! Har sett et veldig fint hus der, men står over:) Takk for svar!
mie76 Skrevet 21. februar 2008 #15 Skrevet 21. februar 2008 For noe tull hun sier om Borgenhaugen!! Jeg er vokst opp på Borgenhaugen og har bodd der i tjue år. Mine erfaringer er abslutt ikke dårlig. Dersom man leter, finner man nok negativt miljø overalt. Vi måtte i hvert fall opp til Sandbakken for å finne negative miljøer. I forhold til skole er det litt forskjell på hvor man bor, men Borgen skole er nok den beste barneskolen og Hafslund den beste ungdomskolen. Sandbakken har alltid vært full av problemer. Det som er bedre med Sarpsborg enn Fredrikstad, er i hvert fall at det er full barnehagedekning i Sarpsborg, det sliter de med i Fredrikstad (selv om de sier at det er full dekning, vet jeg mange som står i kø).
*Gullet vårt og en til på vei* Skrevet 21. februar 2008 #16 Skrevet 21. februar 2008 Og for å fortsette der mie76 slapp... Det er billigere hus her, (Vi sparte glatt 200 000 kr på å flytte på Grålum enn til f.eks Rolvsøy) Og vi har billigere kommune avgifter og eiendomsskatt etter det jeg har hørt iallefall..
4skatter Skrevet 22. februar 2008 Forfatter #17 Skrevet 22. februar 2008 Hjelp! BLir bare mer og mer forvirret nå.... Kanskje jeg skal bli boende i Rygge og kjøpe et oppussingsobjekt??
togutter-08og10 Skrevet 22. februar 2008 #18 Skrevet 22. februar 2008 Kan svare for Sarpsborg siden jeg er utflyttet sarping. Hannestad er ikke nevnt av noen. Det er et fint område mellom Grålum og Greåker. Skolen der er ganske liten (antall elever) siden det er et generasjonsskifte der. Tuindlund i nærheten er også fint, Oppstad (v greåker vg skole) er også bra syns jeg. Alt er nærme Fredrikstad. Kurland og Lande er nærmere sentrum og også bra. Minus der er at skolene er stapp fulle.. Området som heter Brevik, Alvim og bede vil jeg ikke valgt. Heller ikke over sarpebrua siden det er mye kø om morgenen. En annen ting som er verdt å merke seg ang Sarpsborg er at det er full barnehage dekning. Det er det ikke i Fredrikstad. (Pluss litt billigere hus) Lykke til med huskjøp..
mygirl Skrevet 23. februar 2008 #19 Skrevet 23. februar 2008 hehe mye meninger her ja.. jeg mener selv enkelt å greit.. finn deg noe på grålum/hannestad område i sarpsborg.. kan være litt dyrere her enn andre stader i sarpsborg.. men det er fordi det er veldig populært her. jeg er oppvokst her og kunne ikke tenkt meg noe som helst annet.. bra med skoler og barnehager og kort vei til alt..
4skatter Skrevet 23. februar 2008 Forfatter #20 Skrevet 23. februar 2008 Kjempefint! Skal på visning i helgen... Dette var vanskeligere enn jeg trodde! Men når vi har bestemt oss for noe så skal dere få vite det! Og jeg trenger barselvenninner hehe-....
togutter-08og10 Skrevet 23. februar 2008 #21 Skrevet 23. februar 2008 Minner igjen på full bh dekning i sarpsborg, det er ikke mange kommuner som har det. (sukk, bor i Oslo og her er det ikke det.)
4skatter Skrevet 24. februar 2008 Forfatter #22 Skrevet 24. februar 2008 Ja barnehagedekning er kjempeviktig... Jeg har to plasser her, og vil nesten ikke gi slipp på dem.... Tusen takk for gode råd!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå