Gå til innhold

Min fødselshistorie (langt) samme som skravle

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kl 21 17.februar merket jeg at noe var i gjerde. Regelmessige kynnere som kom med omtrent 12 min mellomrom. Jeg trodde ikke helt på det og vi gikk å la oss ved 23 tiden. De fortsatte, men jeg sov mellom dem siden de absolutt ikke var vonde. Kl 03.30 sto jeg opp å gikk på do og da kom det mye slim og blod. Da var det jo i gang! Riene tok seg opp, ble litt vondere men 12 min mellom dem fremdeles. Gikk og la meg igjen, men sovnet ikke pga spenningen.

Sto opp ved 4-5 tiden på morgenen og merket meg at det var 10 min mellom riene nå. De var ikke noe vondere. Ringte føden og fortalte at slimproppen med blod hadde gått og at jeg hadde lette rier. Hun sier at siden jeg er andregangs kan jeg dra inn når det er 6 min mellom dem.

kl 6.30 står mannen min opp med dattern min og jeg begynner å gjøre i stand klær og slikt til henne. Da begynner riene og tulle. De kommer hurtig og med uvjevne intervaller. De blir også ganske vonde nå. Jeg tenker at det var da som bare - hvorfor så uregelmessig? Lar det bli med tanken. Rett før halv 8 drar mannen min for å levere i barnehagen slik at vi kunne reise inn til sykehuset. Trodde jeg hadde god tid, og at riene ville bli regelmessige igjen når jeg la meg ned. Men det skjedde ikke, det ble hyppigere. Det ble 3 min mellom hver rie og de var veldig vonde.

Mannen min kom hjem og vi pakket oss i bilen og dro til sykehuset. HJELPES, det er den verste bilturen jeg EVER har vært med på. Ringte føden for å si at vi var på vei inn og at det var under 2 min mellom riene og at vi var ved ryenkrysset (skulle til Ahus). Hun sa: oida, du MÅ ringe dersom du føler pressrier, da sender vi ambulanse med en gang!

Dæsken jeg ble redd. Huff. Men takke seg til at det var vinterferie og lite biler på veien til å være en mandag morgen i rushen! Vi kom oss til Ahus og i bilen kunne jeg kjenne at riene endret karakter noe - ble en følelse av at jeg måtte trykke litt. Ikke sterkt, men litt.

Vi pesa oss gjennom hovedinngangen og opp til 11 etasje med litt stopp underveis.

På innsiden av føden ble jeg møtt av en jordmor som skjønte at det var jeg som hadde ringt, så hun fikk svingt sammen et lite team. Jeg ble undersøkt og det var 8 cm! Auauau. Forløsningen gikk på 30 min fra jeg ble undersøkt og i tillegg var det en stjernekikker som skulle ut. Åhuff. Det var heftig, vondt og grusomt, men fysøren for en deilig følelse når gutten lå på magen min! Han var stor, 4060 gram, 53 lang og 36 rundt hodet. Det var noe annet en den lille frøkna jeg fødte for 2 år siden. Men himmel, en opplevelse jeg ikke vil være foruten nå.

Snakk om å bli tatt på senga av rar rieaktivitet da. Trodde jeg skulle ha full kontroll jeg, men den gang ei. Glad jeg rakk inn hvertfall. Tenker med grøss på om det hadde vært en vanlig mandagsrush (og ikke vinterferie!)!

Nå er vi hjemme med lille nurket vårt og storesøster er veldig stolt!

jordmødrene og barnepleierne på AHUS er fantastiske, de gjør en super jobb!!

Tusen takk for meg damer!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi! Godt det endte så godt! :) Kjenner til veien til Ahus i rushen ja.. Hihi! Nå får dere kose dere masse alle 4! Og ja er helt enig i at personalet der er heeelt utrolig..

Skrevet

Ohoisann:) Gratulerer så mye med gutten!

Skrevet

Gratulerer så masse med gutten!!! :D

Skrevet

Gratulere så mye=)

Og dere får kose dere masse!!

Skrevet

Gratulerer så mye med lille gutten...=o)

Skrevet

Skal si det gikk unna.Masse lykke til og gratulerer med gutten.

Skrevet

Oj! Spennende lesning og fødselshistorie!

Gratulerer så mye med gutten! :-)

Skrevet

Grattis & masse lykke til med nybebisen :o)

Skrevet

Gratulerer så mye, kos dere :-D

Klem

Skrevet

oj hørtes ut som en drømmefødsel:) gratulerer så mye med prinsen din:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...