Gjest Skrevet 20. februar 2008 #1 Skrevet 20. februar 2008 Jeg er hjemme med 2 barn og samboer jobber. Jeg gjør så si alt. Kan jeg forlange at han tar sin del av husarbeidet når jeg går hjemme? Det er jo på en måte litt slitsomt og være hjemme med barn også. Bare lurer litt siden dette tema vart litt ofte tatt opp i dag :-)
Gjest Skrevet 20. februar 2008 #2 Skrevet 20. februar 2008 Spørs litt på hvor mye han jobber. Vanlig 100% eller mer? Min jobber mye for tiden, da tar jeg det meste uten å gjøre et nummer av det. Men hadde han hatt 8-4, så hadde han stilt opp mye mer.
Gjest Sekretøsa Skrevet 20. februar 2008 #3 Skrevet 20. februar 2008 Dette har vært møysommelig diskutert i heimen i dag... Det er slitsomt og gå hjemme med barn, MEN jeg har insett at jeg nok burde ta mesteparten alene. Og det gjør jeg gjerne, for jeg har en supersnill unge, så det er ikke noe problem. MEN, jeg forlanger at han SKAL støvsuge hver dag for og få beholde bikkja, og legge inn klær JEG har vaska, hengt opp og bretta... Når han ikke gjør de 2 enkle tinga, så blir jeg vred!
Dronningen! Skrevet 20. februar 2008 #4 Skrevet 20. februar 2008 Nei men jenta mi, du skal ikke spørre oss om dette. Denne diskusjonen må du ta med mannen din og komme frem til det som passer best for dere. Vår måte å gjøre ting på er ikke lik deres:o)
Vilja<3 Skrevet 20. februar 2008 #5 Skrevet 20. februar 2008 Jeg tenker det samme som deg. Jeg er hjemme og mannen studerer. Jeg gjør så og si alt men når jeg blir sliten merker jeg at jeg blir gretten og sur på han siden han ikke hjelper mer, det er tross alt mye arbeid med to barn og da! Så når jeg begynner på studiene til høsten skal det hvertfall bli andre boller:)
Gjest Skrevet 20. februar 2008 #6 Skrevet 20. februar 2008 Kommer litt an på. Den som hadde permisjon av oss gjorde mer husarbeid enn den andre. Samtidig er det en jobb å gå hjemme også, spesielt når en har to barn. Vi vasket huset sammen da, og det gjør vi nå også. Hadde forventet at den som var i arbeid deltok i husarbeidet. Her setter ingen seg ned før vi er ferdig for dagen.
Gjest Skrevet 20. februar 2008 #7 Skrevet 20. februar 2008 en må jo kunne spørre hva som er vanlig blande dibb damer. Det er jo nesten det siden handler om.
hit og dit Skrevet 20. februar 2008 #8 Skrevet 20. februar 2008 Kjem jo litt ant på kor sliten mannen er kanskje. Her er sambo heime og eg er på skulen. I følge han sjølv har han fine dager heime og ikkje så alt for mykje å gjer. Han har middag klar når eg kjem heim, og han gjer det meste av husarbeidet. Eg vasker klær og rydder. For min del så er eg dønn sliten når eg kjem heim fra skulen. Då koser eg lenge med jenta, spiser og kviler middag sammen med ho. Hadde mannen spurt om eg kunne gjer meir heime så hadde eg blitt fortvila. Eg har rett og slett ikkje overskudd til meir. På kvelden når mallo sover så leser eg, og mannen har fritid. Synes det er rett og rimelig slik me har fordelt det. Dette er vår situasjon, og det er ikkje sikkert den kan samanliknast med dåkas. Me har ei jente, på åtte månadar, som ikkje krever så mykje, og som på i desse dager sover fra sju til halv sju. Me har eit lettstelt hus, og hushjelp kvar fredag. Snakk med mannen din først og fremst.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå