Gå til innhold

Tenker dere virkelig at mannen deres "hjelper til" hjemme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hos oss er det ingen som "hjelper", her gjør alle sin del, alt som skal gjøres deles på! Jeg trodde ikke det var vanlig å tenke slik i 2008!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi samarbeider vi da...

Skrevet

Nei, her er det tar sin del, og den tar han uten noe mas eller diskusjon:)

Skrevet

nei,vi samarbeider ja..

Skrevet

Han hjelper meg og jeg hjelper han. Jeg hjelper til med middagen, han hjelper til med gulvvasken. Eller omvendt. Og han gjør nok minst like mye som meg.

Mini derimot, han bare søler og roter. Så da må vi hjelpe til litt mer.

Skrevet

Nei herrefred, vi lever da ikke på 50 tallet heller!! Her må alle bidra, både vi som foreldre og barna.

Skrevet

Jeg tenker at han må ta sin del. Vi må begge bidra til heile skiten. ;o)

Skrevet

herregud det var en måte å ordlegge seg på..ikke ta alt sååååå seriøst da..djiises!

Skrevet

Samarbeider om barna,huset, hundene osv vi å. Syns det er ett bedre ord enn hjelpe til. Besteforeldre hjelper til, foreldre samarbeider.

Skrevet

Jepp, jeg tenker faktisk det:) Er veldig takknemlig og tar det ikke for gitt. Han jobber 120% og har en krevende lederjobb og jeg er hjemmeværende med barn. Men han er fantastisk flink til å "hjelpe til".

Dette er sånn vi vil ha det noen år, så lenge barna er små tjener de på at mamma er hjemme og da må nødvendigvis pappa jobbe litt mer..

Skrevet

Hehe, nei han hjelper ikke til, men tar sin naturlige del :)

Skrevet

Det er vel ikke bare en måte å ordlegge seg på? Da kunne du jo like godt snudd på det og sagt "er dere flinke til å hjelpe mennene deres med barna og husarbeidet?" Ville du kunne sagt det? Det tror jeg IKKE.

Skrevet

njaa... vel...

kan kansje ikke uttale meg om sånt? eg gjør ikke en dritt her enn å ta vare på mini å lage mat...

huff.. enn om han kaste meg ut, sia eg gjør så lite? ser så mange her kaster ut sine udugelige menn... uuups!

Skrevet

Min mann "hjelper" ikke til. Vi deler på det. Vi har delegert oppgavene i mellom oss. Han gjør jo mindre en meg da akkuart nå, siden jeg fortiden er hjemme i permisjon. Men når jeg begynner i jobb igjen , så blir det mer 50-50 slik som det var før.

Og han sitter heller ikke "barnevakt" når jeg er ute :) Han er hjemme med barnet vårt. :)

Skrevet

Jeg vil likevel si at at han ikke "hjelper til", dere har bare en annen fordeling, men han gjør likevel sin del.

Skrevet

men når ordleggingen kan tolkes som noe helt annet enn det du mente må du nesten regne med spørsmål...

Sånn er livet:o)

Skrevet

He he, nei. Vi er to voksne mennesker som samarbeider.

For meg er det utenkelig å si at mannen "hjelper til" eller "passer barna".

Skrevet

Diskuterte faktisk akkurat dette med en venninne for noen dager siden;-) Jeg skulle ut på vift for en gangs skyld på lørdag kveld, og venninnen min spurte da om samboeren min var barnevakt? "Nei, han er hjemme med sønnen vår....Det blir det samme som å si at han "hjelper til" med husarbeidet, det!" Hun var helt enig i det jeg sa, var bare en talemåte, sa hun. Men det er da ingen som spør om jeg sitter "barnevakt" dersom sambo er ute...Så det er en gammeldags uttrykksmåte i mine øyne.

Skrevet

Overhodet ikke, ingen hjelper til her i huset, man tar sin del av husarbeidet. Sambo er heller ikke barnevakt for sine egne barn

Skrevet

Her hjelper vi til alle sammen. Mannen min også.

Skrevet

For meg er det like absurd at menn er liksom flinke når dei gjer ting heime. Flinke liksom, som ei godt oppdratt bikkje da eller? Kvifor skal dei ha så mykje godsnakk om dei gjer noko?

Mannen her i huset fisker etter komplimanger når han har vaska etter bikkja. Men seriøst eg blir ikkje imponert av voksne folk som kan vaske, hadde bikkja derimot reist seg opp og tatt ansvar, da snakker me imponert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...