Gå til innhold

Våkner hver time til hver 2. time på natta...

Anbefalte innlegg

Skrevet

mini våkner altså fra hver time til hver 2. time på natta..Han spiser bare litt før han sovner igjen..

han får mm hele dagen og 1 porsjon grøt kl 18, og i seng 19-19.30.

han våkner da i 21 tiden, å så går det slag i slag..

kan jeg avvenne han snart?

eller er det noen som kan gi noe tips i hvordan å få han til å sove lengre sammenhengende?

han er 4 1/2 mnd!!

jeg er såååå sliten.vært slik siden fødselen

håper på svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

...kan tilføre at det er mest for kosen sin del at han våkner så ofte og ikke sulten.

* han tar smokken bare når det passer han, i ca 1 min...så spytter han den ut og suger på fingrene/tommelen.

Skrevet

Vi har det likedan. Jenta vår har sovet urolig fra dag en, nå er hun 8 mnd og nå begynner det å se lysere ut. Er kjempesliten siden jeg har hatt ansvaret om kvelden og natta. Har ikke sovet mer en 3 timer sammenhengende siden fødsel, nå våkner jeg hver halvannen time selv om lillemor sover godt. Hun våkner vanligvis hver 3 time nå, litt oftere på kvelden. Før kunne hun våkne hver halvtime-45 min gjennom hele natta :(

Jeg vet ikke hvorfor noen babyer er slik, kanskje de klør i kroppen. Er han veldig aktiv om dagen?

Jeg syns det er for tidlig å avenne han helt siden han er så liten enda. I tillegg burde de har minst to faste måltider på dagen før man avenner. Men du kan nok kutte det ned til to måltider etter leggetid, det går sikkert bra.

Det her var vel ikke særlig oppmuntrende ord, og jeg har ingen gode tips til deg, for skulle gjerne hatt noen for noen mnd siden selv...

men jeg vet iallefall hvordan du har det. Ikke gi opp! Det blir nok bedre snart! Tida går veeldig fort!! :)

Et tips har jeg da. Det kan jo ofte være bare små ting som kan endre alt, som hvordan senga står, hvordan han ligger, sovepose, babysafe, lys -ikke lys, kaldere i rommet - varmere i rommet etc... Prøv deg fram, kanskje finner du løsningen!

Skrevet

Ville nok rådet deg til å ikke gi han mat hver gang han våkner. Det utvikler seg bare til å bli en uvane.

Men Bruker han smokk? Du har sikkeret prøvd å dytte den inn igjen og igjen og igjen....?

Skrevet

at det blir en uvane at å gi han hver gang kan hende, men på kvelden får han ikke pupp før ca 22, fare går inn og sier nå er det natta osv i 21 tiden når han skiker...slik er det hver kveld..han lærer aldri..

han er svært aktiv på dagen, faktisk så er han tidlig i utviklingen, hs og div sier at det er så bra osv, men jeg syns ikke helt det..kunne tenkt med å få nyte den første tiden lengre, ikke ha det så travelt med utviklingen.

la han kl 19.30, sover enda heldigvis...

kan tilføre også at jeg må puppe han i søvn, både på dagtid og på kvelden. han kaver seg opp når han blir trøtt..å legge han i vogna eller andre plasse uten puppen først, kan jeg bare glemme...da skiker han leeeenge.

tror at det kan være en sammenheng med all oppvåkninga at han ikke finner søvnen selv..kan det være det?`

er vel også for tidlig med skikekur, å legge han våken i senga, og la han skike til han sovner..må vel vente til han i hvertfall er 6mnd tenker jeg

Skrevet

Her har lillemor også uvanen å sovne til flaska. Før var det puppen. Hun vil IKKE (nekter plent) ha melk før hun skal sove. Men jeg vet hun klarer å sovne selv, har gjort det mange ganger, men alrdi alene da. Jeg må være hos henne og holde henne i hånda, stryke litt over hodet og sånn.

Det at han ikke finner søvnen selv kan være problemet.

Jeg har bestilt meg boka "no sleep cry solutions". Håper jeg finner nyttige tips der.

Du kan jo øve litt på å få han til å sovne selv, ved å være hos han hele tiden.

Skrevet

har prøvd! hehe..han liker ikke å sove tydligvis.. har hatt min hånd i hans, snakket rolig til han, stryket han osv..men han hyler og snur hodet fram og tilbake, helt til jeg tar han opp..jeg har latt han skrike litt, men han gir seg ikke den seigingen:) etter 5 og 10 min har jeg tatt han opp (må prøve å holde ut noen ganger..)

Skrevet

Har jo det samme problemet selv. Han våkner hver time og annen hver time. Men han har eksem og klør...+ andre ting som fører til at han blir forstyrret i søvnen. Men guuuud så slitsomt det er!

For deg er det for tidlig med skrikekur.

Jeg har et kjempegodt samarbeide med helsestasjonen, har du snakket med dem da?

Sover han i egen seng, eget rom?

Skrevet

I og med at han tar grøt, ville jeg økt mengden. Det er ikke det samme som avvenning, du kan godt gi f.eks tre måltider og fortsatt amme mye. Noen lar babyen drikke før maten, ulempen er selvsagt at de da ikke får så mye av de ekstra kaloriene.

Selv ammer jeg morgen, ettermiddag, kveld + senkveld (ca 11, tar opp babyen for mating). Han spiser formiddag, lunsj og middag fast føde. Sover som aldri før, stort sett hele natta. Lykke til

Skrevet

ja, jeg har dialog med helsestasjonen, men de kan ikke hjelpe..

får bare til svar: han er visst bare en gutt som er glad i pupp og spiser ikke så mye i gangen men bare ofte!!!!

han ligger i egen seng på vårt rom, har bare 1 soverom nå. men han våkner når vi ikke er der..

har ikke sover mer enn 2,5 timer sammenhengende siden fødselen, og da var mini 1,5 mnd!

hva ofrer man ikke for sine små...skjønnhentessøvnen min er det dårlig med, men likevel er mannen min her:=) hehe..-måtte bare skrive det:)

Skrevet

Mitt råd et å introdusere en koseklut som du gir han hver eneste gang han er lei seg og hver gang han skal sove. Han forbinder snart denne med tröst og sov og roer seg derfor med denne!

Skrevet

ramløsa: så mange måltider? hvor gammel er gutten din da? kanskje jeg skal begynne å gi grøt på formiddagen også ja..? hm... ikke dumt.

men er det ikke sånn at man skal amme like mye når de er så små, men fra 6 mnd at annen mat skal være hovedmåltidene?

jeg gir pupp før grøten og etter (han blir sikkert tørst etter grøt tenker jeg..han tar ikke flaska, så jeg får ikke til å gi vann)

HI

Skrevet

skal jeg sprute litt morsmelk på da kanskje?

hvordan legge jeg den "på" han? i ansiktet eller ved siden av...

HI

Skrevet

Ikke så dumt at den lukter deg i starten, da tar han den sikkert til seg lettere. Jeg legger kosen ved siden av ansiktet. Etterhvert kommer sönnen din til å holde i den og legge den slik han vil ha den. Husk å väre konsekvent i bruken av kosen, ha den alltid i närheten når han gråter og når han skal sove. Bindingen til kosen kommer da til å gå fort! Lykke til!

Skrevet

Tusen takk for rådene!

i morgen skal jeg på butikken og kjøpe koseklut:) så får jeg ta tiden til hjelp, så kanskje han da finner roen:)

tips til hvor jeg får kjøpt en slik klut? er det en slik gasklut man kjøper på f.eks rema?

HI

Skrevet

Jeg vet ikke hva du syns om dette, og jeg får sikkert noen skarpe kommentarer nå, men det får bare være...

har du prøvd å legge han på magen?

Det er et fenomen som kalles vertigo, og det er følelsen av å falle i det man sovner liggende på ryggen. Jeg har denne "lidelsen" og det kan være innmari ekkelt. Lillemor har det nok likedan for hun klarer ikke å sovne på ryggen, kun en sjelden gang og i vogna, men da våkner hun oftere og våkner gjerne med et "smell", som om hun får panikk. Slår ut med armene og skjelver. Hun sov mye bedre etter at hun fikk lov å sove sånn. Men hun våkner jo fortsatt da...

Kosekluten kan han bare få leke litt med, legg den ved siden av ansiktet hans. Du kan jo ha den på deg en dag, så lukter det godt av mamma :)

Skrevet

De selger sånne overalt, på alle babybutikker og noen matbutikker også. Har gjerne et bamsehode på eller lignende.

:)

Lillemor har en diger bamse hun;)

Skrevet

Her er min kommentar til dette: IKKE legg han på magen! Du virker oppegående nok til å forstå hvorfor!

Skrevet

oki! da blir det en slik en i morgen..

lillemann lå på magen i starten, han våknet like fort da.

han kan sove i ca 3 timer når jeg er på tur i vogna, og han liker å ligge på ryggen..

har snakket med hs om dette, og hun er enig i at det ikke er at han skal ligge på magen. på dagen når han har sovet i vogna, hører jeg på babycallen noen ynkelyder, og når jeg går ut og ser i vogna, så er det et ansikt som er sååå blidt!!

takker for så mange innlegg! skal skrive et innlegg om en stund vedr kosekluten, så dere får en oppdatering..:)

klokken er straks 21, så da er det vel å vente på at det kommer en lyd fra soverommet..

HI

Skrevet

Visste det kom.. Men Maja Mor, ikke antyd at jeg er dum av den grunn.

Gjør som du vil du HI, det er dine avgjørelser som er de beste!

Skrevet

Ok.

Nei, da har jeg ikke mer på lager jeg.. Annet enn lykke til! Håper ting går lettere snart!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...