Gå til innhold

hmmm jeg er plutselig en litt bekymret mamma..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg pleier jo ikke det, men...

Dritgreijenta har i mange mange dager hatt løsere avføring enn vanlig, og det som bekymrer meg er at det ofte er slimete. Hun har hatt det sånn snart to uker. Hun spiser godt, smiler og ler, men er hakket surere enn vanlig, og sover kortere om natten enn vanlig. Det skal sies at hun har både vært litt forkjøla, og at hun har fått 8(!) tenner i denne perioden, men de kom jo ut for ei uke siden.... Jeg var ikke bekymret før jeg leste litt rundt om slimete avføring og fant alle de skumel tingene det kunne være symptomer på. Hvor redd skal jeg være liksom?? Jeg må ringe legen i morgen, så han kan fortelle meg noe, men åååååååååååååå jeg liker det ikke i det hele tatt. Det er ikke diare, og det er ikke omgangssyke, for ingen av oss andre har hatt det sånn de siste to ukene... bare lille pludre. Hun får ikke melk i glass lenger, og vi har kutta ut eple og jordbærsyltetøy. Nå har det egentlig vært ganske fint i et par dager, men så var kveldsbleien der igjen. Det går ca tolv timer mellom hver avføring så det er ikke mengden som skremmer meg... bare konsistensen.

Hilsen bæsjemamma, sliten og litt redd egentlig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hallo Dritgrei.

Forstår at du er bekymret nå.

For å være litt grafisk så kan jo små barn ha masse rare bæsjevarianter uten at det er noe som helst galt. Forhåpentligvis er det bare noe uskyldig noe som enten kan fikses greit eller som går over av seg selv.

Nettet kan være skumle greier, spesielt dersom man begynner å lete etter symptomer på diverse sider. Klarer du la være å kikke mer, tror du? Det beste er jo å snakke med legen som kjenner datteren din og som du vet er en ekspert.

Vi sokner jo til samme legevakt. Har du forsøkt å ringe dit? Jeg har fått god hjelp over telefon (sikkert litt fordi da håper de at man ikke kommer...) flere ganger, når Lykketrollet har vært litt sjaber.

Kanskje du roer deg litt hvis du tar en telefon dit og forklarer hvordan jenta di har det?

GOD BEDRING KLEM til dritgreijenta og DET GÅR BRA KLEM til den flotte mamman hennes

Skrevet

Hei min venn...Jeg vet at slikt bekymrer deg...men...

Jeg vet også at idag spiste dritgreijenta banan, og da får selv Måka rar bæsj...og han er jo alteteendes...

Jeg stemmer enda for at det er tenner og en mulig komb. med matvarer som systemet hennes ikke er så glad for om dagen... Vennlig hilsen Klara Klok...*smiler*

Men ta en telefon til legen din imorgen, om du tror det vil hjelpe mammahjertet litt.

Det går bra skjønner du!

Klem klem

Skrevet

Så klart en mamma blir bekymret når ikke alt er som det pleier.

Sikkert ikke noe alvorlig med jenta di, men lurt å sjekke det uansett, så du kan bli beroliget og hun få evt hjelp til å finne ut hva som kan hjelpe henne:-)

Om du har søkt på nettet så har du garantert fått opp ulcerøs colit. Jeg har det og det arter seg nok mye mer akutt og alvorlig enn det du beskriver, så det er nok ikke noe slikt:-)

Kanskje hun rett og slett er en slik en som reagerer på diverse matsorter..

Uansett så er elimineringsmetoden alltid grei å bruke og det er smart å sjekke det, så bestill dere en legetime:-) Ingen grunn til å bekymre seg unødvendig!

Skrevet

Hei snillefiser! Nå har jeg ringt legen og fått time i morgen tidlig. Det blir fint å få vite hva det kan være, selvom det antagelig er alle de tennene som skal komme sånn hele tiden samtidig...

:-)

Skrevet

Skjønner at du er bekymret, men nå er du jo snart på vei til legen og han vet nok hva han skal se etter.

Dette ordner seg sikkert fortere en svint sånn at dritgreijenta slipper å bekymre dritgreimammaen sin.

Lykke tell og klæm fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...