Gå til innhold

Menstruasjonssmerter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Andre som har middels - sterke menstruasjonssmerter? Jeg er 4+0 i dag og har et par ganger om dagen ca 5 minutter med ganske sterke smerter i magen - ikke luft. Lurer på om noen av dere andre jenter har det på samme måte?

Takknemlig for svar...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde mens smerter i begynnelsen av svangerskapet, i uke 8 hadde jeg sterke mens smerter, vondt nederst i ryggen og ned i låra. Er nå i uke 11 og alt står bra til med knærten.

Så mens smerter er vanlig. Når det gjelder hvor sterk smerten er, så er jo det induviduelt fra person til person.

Så sant du ikke blør kraftig så ta det med ro.

Skrevet

Tusen takk for svar. Litt roligere nå. :-) Ikke spor av noen blødning, så det er nok sikkert bare livmoren som strekker seg.

Lykke til med svangerskapet ditt :-)

Skrevet

Takk takk. Lykketil du også.

Disse 12 ukene er veldig lange og det er mange bekymringer. Det er de lengste ukene i mitt liv. Der er jeg 100% sikker på.

Men når det gjelder dine mens smerter, så skjønner jeg et du blir redd. Men de fleste har nok disse smertene. Mye som skjer inne i magen nå å da er det ikke rart at det er mange rare smerter.

Jeg synes det var rart å ha mens smerter også være gravid samtidig.

Du vil nå fremover kjenne stikking i underlivet. Dette er også vanlig. Jeg hadde stikking på høyre siden i underlivet i uke 5 ca. Det var da navlestrengen festet seg. Men alle er forskjellig og vi er jo ikke like. Så det er ikke sikkert du føler det sånn.

Skrevet

Skjønner at alle er forskjellig, men setter pris på informasjonen. :-) Tror nok jeg også kommer til å syntes at dagene/ukene får seint. Skal på ultralyd i uke 7, så det kan jo korte ned ventetiden noe (håper jeg).

Takk igjen. :-)

Skrevet

Siden vi har tatt prøverør og har mistet i sa for 3 år siden, så har vi vært en del på kontroller nå i 1. trimester:

Jeg var også på ultralyd i uke 7, der så vi hertet slå. Man ser ikke at det er et menneske, men det er så godt å kunne se det lille hjertet slå.

Var på ultralyd i uke 8+6, da så vi en liten skapning med små bevegelser i armer og bein. Ille herlig å se.

I uke 10 lå den lille å sov også vekket vi den ved at jeg trykket nederst på magen min. Da våknet den og sprellet med armer og bein, Vi hørte hjertet slå, en utrolig fin opplevelse. Legen sjekket nakkefolden og ryggmargen. Denne legen som undersøkte meg nå, er han som er på sykehuset i Porsgrunn på fertilitets klinikken. Han satt inn det befrukta egget på meg 19. desember. Veldig dyktig lege/spesialist.

I uke 10+5 var det mer fart i den lille. En liten bokser. ler

Skrevet

Jeg er også gravid med prøverør :-)

Kanskje jeg kan plage deg med et spørsmål til? Brukte du Progestan kapsler? Evt hvor lenge tok du de? Jeg snakket med sykehuset i dag, de sa jeg kunne slutte nå - men kjenner jeg er skeptisk. Har nesten en hel eske igjen. Sykepleieren mente at morkaken til fosteret nå tok over produksjonen, men den er såvidt jeg ser ikke tilstede enda. Hmmm...

Så kjekt det må ha vært å være på så mange ultralyder! Da kommer en sikkert nærmere den lille og det blir mer virkelig... Gru/gleder meg til ultralyd i uke 7. Litt morsomt at jeg nå plutselig har helt andre bekymringer enn i forrige uke.

En liten bokser høres morsomt ut. Vet du kjønn?

Takker og bukker.

Skrevet

Plager ikke meg vet du. Bare å spørre i vei.

Jeg brukte Crinone 8 % Vaginal gel (det er progesteron), regner med at det er det du mener, bare det er to forskjellige merker.

Jeg brukt disse fram til jeg jeg tok graviditets testen. Så to uker etter at jeg satt inn det befruktede egget, så sluttet jeg å ta progesteron.

Jeg var også skeptisk, men jeg gjorde som de sa. Du kan jo evt spørre inne på debatten assistert befruktning. Kanskje de har en annen formening om saken. Vet jo at det er jenter som tar progesteron de 12 første ukene i svangerskapet, dette av forskjellige grunner.

Når det gjelder alle de ultralydene jeg har tatt, så får ikke alle så mange ultralyder, men jeg har hatt en stor angst for at noe skal ha vært galt med den lille. Så jeg har spurt om tett oppfølging.

Jeg var også veldig redd og grua meg til ultralyd i uke 7, men gleden var stor når alt var bra.

I uke 8 var jeg også veldig redd. Men di to siste gangen har det vært ganske greit, har ikke vært så redd da.

Kjønn ser de ikke så tidlig, vi må nok vente til den ordinære ultralyden i uke 19 vi nå (15 april skal vi dit). Kan hende vi tar en ultralyd i uke 15 kanskje. Vi får se. Spørs hvor nærvøs jeg er. Skal til jordmor i uke 14, å da skal hun lete etter hjerte lyden. Hvis vi hører den da, så blir vi jo beroliget.

Så artig at du har tatt prøverør også da, ved hvilket sykehus har dere tatt prøverør?

Lykketil

Klem

Skrevet

Jeg er i uke 17, og har fremdeles disse mens-smertene - så tror ikke du skal bekymre deg :) *jepp, er inne fra 2.tri og sniker*

Skrevet

Hei igjen Kanutten80 :-)

Vi har hatt IVF forsøk i Haugesund, men bor i Bergen. Hva med dere? Hvor mange forsøk hadde dere? Vi ble gravid på andre forsøk. Nesten rart at jeg endelig er gravid. Sjekker trusa for tegn på menstruasjonen enda da men....

Kjekt at du har blitt tatt på alvor og har fått tett oppfølgning. Skjønner at en er ekstra nervøs når en har mistet før. Jeg satser på at jeg finner roen etter ultralyd i uke 7.

Lykke til du også.

Klemmer og takk for gode svar.

Skrevet

Hei Zoulfire

Kjekt at du sniker deg inn og svarer meg. Er "glad" også andre har disse mentruasjonssmertene. Lykke til med svangerskapet.

:-)

Skrevet

Vi har vært i Porsgrunn, men vi bor i Sarpsborg (Østfold).

Dette var vårt første forsøk.

Sjekke trusa kommer du til å gjøre i lang tid fremover. Ler.

Vi får prøve å nyte svangerskapet!

Skrevet

Hei du,

Jeg har selv sterke smerter nederst i magen, som en intens mens smerte. Er i uke 5, skal på ultralyd i uke 7 siden jeg er sååå bekymret for at noe er galt. Godt å se at flere svarer at de har hatt vondt, og at det kanskje ikke er så uvanlig. Lykke til!

Gjest Tallulah Bankhead
Skrevet

Jeg tar 600 mg progesteron oralt hver dag, og legen har sagt at jeg vil trappe ned på dette i uke 12. I likhet med deg så ble jeg litt stressa med tanke på å slutte med det, til tross for at både mannen min og jeg synes at det blir godt å slippe de ekstra hormonene. He he.

Rundt uke 12 tar morkaka over produksjonen av progesteronet, slik du også skrev, og siden det produseres mye mer på denne måten, så vil det sikkert bli produsert nok av det. Jeg regner med at det vil ettersjekkes hos oss begge, slik at det ikke er noe å bekymre seg for.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...