Gå til innhold

Å nå ble jeg ihvertfall usikker her.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter en samtale med en helsesøster og sovekarin ble vi egentlig enig om at vi skulle slutte med nattmåltid. Det vil si at han skulle få pupp når han la seg klokka 19 og ikke få pupp igjen før han stod opp klokka 7.

Så var jeg på 6 mnd kontroll istad og tok opp problemet vårt med helsesøster der, og da sa hun at man ikke kan forvente at han skulle sove så lenge uten mat når han var så liten.

Så hun mente at han burde få et måltid når vi la oss ca 23.30 og neste ca 6.

Blir helt forvirret av alle disse forskjellige meningene jeg.

Hva mener der og hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo faktisk ikke sånn at alle unger er klare for å slutte med nattmaten når de blir 6 mnd da. Kommer jo an på hva han spiser ellers i løpet av en dag også, får han grøt f.eks?

Jeg har lært at unger skal ha en 3-4 faste måltid på dagtid før man skal slutte med nattmaten, med mindre de begynner å sove over av seg selv da. Her i huset var det nattamming frem til ungene var 7-8 mnd, siden jeg fullammet frem til 6 mnd, og det tok litt tid å få innført måltider.

Skrevet

Han får to fulle gråtmåltider, middag og frukt. Så han burde absolutt få nok mat.

Usj vet ikke hva vi skal gjøre jeg, dette begynner å bli slitsomt for oss alle.

Kanjse vi skal prøve noen netter, så får vi se om det går hvis ikke så er det jo bare å vente litt.

Skrevet

stol på deg selv!

ekspertene mener at de skal sove gjennom da de bare er 6 måneder, men husk at det er store variasjoner på både store og små når det gjelder alt mulig. personlig ville jeg ikke hardtrent det der før om noen måneder og har heller ikke terpa så tidlig på mine om det der. klart, er du veldig sliten elelr har andre grunner så kan det jo være greit, men om du ikke føler spesielt hastverk så ville jeg tatt det litt om senn jeg.

husk at det er du som kjenner ditt barn og din familie. lytt til magefølelsen din

Skrevet

Det komer veldig an på babyen, når du bør slute med mat om natta og ikke.... Mine har vært helt forskjellige der. Første sov natta igjennom etter 2 mnd, da trengte ikke han mer mat om natta, mens siste har jeg nattamma til han var 7,5 mnd.... Se an gutten din heller du... Han klarer nok å styre det der en del selv... Mine har fått gjøre det!!!

Skrevet

Selvfølgelig kan han sove så lenge når han er så liten.

Min lille er 5,5mnd, å han sover fra syv/halv åtte tiden på kvelden, til syv/åtte tiden på morgenen.

På dag tid får han pupp 4 ganger, mme 2 ganger og fruktmos 1 gang.

Stol på deg selv, og hvordan du kjenner ditt barn.

Helsesøstre sier så mye rart.

Skrevet

Sant sant, var fast bestemt på at vi skulle slå sikkelig til i natt, men etter besøket på helsestasjonen ble jeg helt i tvil igjen.

ååååå dette gjør meg sprø:(

Skrevet

Mine var ikke klar til å kutte nattmaten da de var 6mnd. Fikk bare mm, og vi hadde bare begynt med fast føde. Når to måltid er etablert, bør barnet klare å sove igjennom.

Sovekarin sa at min venninnes barn kunne klare seg uten mat natten igjennom da hun var 6mnd. Men da fikk hun mme. og litt grøt.

Skrevet

da spiser barnet godt nok til å sove igjennom natten, eller i alle fall ikke få nattmat. Tror bare en del helsesøstre føler av det blir mye fokus på og høye forventninger til at barnet skal sove natten igjennom.

Skrevet

Min lille har aldri spist om natten, han... Så lenge at han får i seg nok iløpet av dagen, er det jo ikke farlig.

Skrevet

Men hva regner dere som natt?

Han legger seg 19 og våkner rundt 8. Burde han da klare seg uten mat hele denne perioden?

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg kan bare snakke for meg selv. Mini er 5 mnd, han har sovet hele natta (fra 21-08) fra han var 2 mnd.

Nå våkner han i 06-07 tiden, men ikke pga sult tror jeg.. han er hvertfall ikke panisk når han våkner, kan fint vente en halvtime før han får mat..

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Og snuppa slutta med nattmat når hun var 4 mnd, glemte jeg og skrive..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...