Gå til innhold

På overtid - og gal av alt maset

Anbefalte innlegg

Skrevet

ja, da ble jeg overtidig jeg også. 3. overtidsdag i dag, og allerede ganske utålmodig. Og sliten...

Men det verste er alle som maser. Våkner opp hver dag til 5-6 smser av typen; baby på gang nå?

Og mandag og tirsdag var det 15-20 telefoner - har du født??

Det er spesielt en venninne som går meg ¨på nervene - ringer 3 ganger om dagen, pluss meldinger.

Jeg setter stor pris på at folk bryr seg, men det er ingen vits å bare skrive: Baby på gang? Jeg kommer jo uansett ikke til å svare hvis jeg ligger og føder eller har veer. Og når hun er ute får jo folk vite det uansett.

Da er det mye bedre med de som bare skriver at de tenker på deg, og at du anbefaler den boka, eller den filmen og "hold ut". Slike meldinger er kjempefine.

Men bare: Baby på gang?

Hva f...skal man svare på det da?

Problemet med slike meldinger er at det følers som et nederlag at jeg ikke kommer i gang, og jeg blir enda mer utålmodig og fokusert på at det må skje I DAG. Og de som skriver disse meldingene fødte selvsagt alle sine barn før termin, så de skjønner ikke noe av påkjenningen ved overtid.

Blir dere andre bombandert med slike meldinger/tlf?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Send svar om at de blir informert når ungen kommer!

Skrevet

jeg har enda 11 dager igjen til termin, og har allerede begynnt å få det maset...

Skrevet

Jeg svarer bare ironisk at "ja da, jeg skal føde idag". Selv om jeg egentlig ikke skal klage på mas, har ikke hørt fra de beste venninnene mine på flere uker, de er nok så redd for å virke masete at de sitter pent og venter på beskjed ;-). Værre med familien ...

Skrevet

Hmmm... Her bør vi jo kunne vere kreative saman og komme opp med gode svar. Eg hadde bare svart "ja". Du har jo baby på gang, bare ikkje kome i fødsel enno. Så kan ho jo lure.....

Andre alternativ:

" nei, så eg treng hjelp til husarbeidet. Lysst å ta gulvvasken?"

" set pris på omsorgen, men ikkje spør. Du får vite det når babyen er ute."

Skrevet

herregud det er akkurat slik mine venner og familie holder på med, og jeg blir mildt sagt GAL.... det gjør bare at dagene går ekstra seine. hadde termin 14feb så er ei uke over imorgen, men for meg så er det ikke babyen som gjør at jeg blir lei men det evige maset, har prøvd å si ifra men folk skjønner det visst ikke.

Vi får bare prøve å holde ut og trøste oss med at det er godt meint:)

lykke til videre, så får vi håpe at det snart er vår tur:)

klemmer fra meg som er i samme situasjon:):)

Skrevet

Jeg fikk spørsmålet bare 1 gang av 2 forskjellige jeg da jeg gikk med førstemann, og det var kvelden før jeg fikk han. Ingenting var på gang da svarte jeg, riene begynnte om natta og om morgenen var ungen ute, de var forundret da de fikk meldingen om babyen som var ute så fort etter jeg hadde snakket med de

Skrevet

Standardmelding til alle masekopper, for eksempel (stryk det som ikke passer):

"Takk for at du tenker på meg. Jeg er imidlertid som du vet veldig gravid på overtid, med en fødsel rett rundt hjørnet, og jeg får veldig mange henvendelser i forbindelse med dette. Jeg/vi har derfor nok med meg/oss selv akkurat nå, og kan ikke/ønsker ikke å besvare alle meldinger og telefoner som kommer inn. Du/dere vil bli informert så snart fødsel er gjennomført, men frem til da ber jeg om forståelse for at jeg ikke kommer til å besvare flere henvendelser rundt dette."

LITT streng, kanskje, men når folk ikke slutter å mase må de få klar beskjed. Det er viktig at DU tar vare på DEG nå, og plager maset deres deg, skal du få slippe det!

Lykke til!

Skrevet

jeg er også på 3 dag på overtid... :( , våkner til samme type meldinger fra venninner og familie.. er slitsomt, og man føler presset ja.

Nesten så folka blir mer skuffa enn en sjøl over at ikkeno skjer ??...

jaja,.. ikke no å gjøre,,.. den kommer når den kommer..

har hørt at en sku ta seg en glass lunkent rødvin, så skulle det bære rett på fødestua ;) .. ikke det minst smakfulle rådet jeg har fått hehe .. men er ikke sikker i min sak om jeg våger..

Min stemor mente det skulle skje den 22 ... håpe håpe..

Lykke til alle andre på overtid,.. førstemann til mølla :P !!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...