Idun<3tosmå<3 Skrevet 20. februar 2008 #1 Skrevet 20. februar 2008 Er nå kommmet til uke 22, og vekta har stått på stedet hvil siden slutten av januar. Begynte på 49 kilo, og er nå på 52. Jeg begynner å bekymre meg nesten. Er 1,63 høy og har aldri hatt noen kilo ekstra, men hadde håpt at jeg skulle legge på meg som normalt nå når jeg ble gravid. Mulig dette er normalt og, men jeg klarer liksom ikke helt la være å bekymre meg da. Er det flere som har vært er i samme båt og som har fått beskjed om at alt er normalt?
Pysjen Skrevet 20. februar 2008 #2 Skrevet 20. februar 2008 Jeg gikk bare ned i forrige svangerskap, men det var jeg som ble slankere- babyen tok det den trengte og var frisk og fin=) Har bare gått ned hittil også i dette svangerskapet.
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2008 #3 Skrevet 20. februar 2008 Nyt det... kiloene kommer.. tidsnok!!
Boulengerina Skrevet 20. februar 2008 #5 Skrevet 20. februar 2008 Sier det samme som hun over her! Nyt det! Babyen tar jo uansett det den trenger av næring:)
Idun<3tosmå<3 Skrevet 20. februar 2008 Forfatter #6 Skrevet 20. februar 2008 Ja, noen mener kanskje jeg er heldig, men det er ikke kjekt å være for tynn heller. Man tenker jo på at barnet skal vokse nok og ha nok av morkake og alt det der og at man skal ha noe å tære på når man ammer slik at melka varer så lenge den bør vare. Er sikkert ikke noe å bekymre seg for, men ønsker veldig gjerne at jeg legger på meg litt snart ja.
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2008 #7 Skrevet 20. februar 2008 Du får begynne å spise mye snop, hehe!!! Bare tulla!!! Du legger sikkert på deg tidsnok. Det er vanlig å legge mest på seg i siste trimester, og spiser du greit og er i form, er det sikkert riktig for deg. Barnet tar alltid det det trenger. Ikke bekymre deg, kos deg heller, du blir tidsnok stor. ha et fint svangerskap.
Sikkertforgammel Skrevet 20. februar 2008 #8 Skrevet 20. februar 2008 Hei du =) Jeg er 160 høy, men veier mer enn deg. Har likevel ikke øket et gram jeg. Snart 24 uker. Var 57 før jeg ble gravid, var 57 på første ktr hos jm i uke 12, og var/er enda 57 kg på siste ktr hos jm 22+0. Jm sa ikke noe om at "nå må du legge på deg" eller, "hm, har du ikke gått opp i vekt enda"?? Hun sa bare at det er flott jeg har et sunt kosthold, og at kiloene nok kommer snikende etterhvert (fra uke 26 mente hun jeg burde øke litt) Kanskje jeg blir monsterfeit etterhvert og legger på meg 15 kilo siste 3 månedene, hehe... Hvem vet =)
Makko med to små gutter Skrevet 20. februar 2008 #9 Skrevet 20. februar 2008 Skjønner at det er frustrerende for deg når du i utgangspunktet er tynn! -selv "jobber" jeg for harde livet å holde vekta stabil (har litt for mye fra før!) MEN ta det helt med ro, ungen får ALT den næringa den trenger. -Det er "bare" deg det går utover....Er du frisk og i fin form er det jo bare kosmetisk det er problematisk å være så tynn...Det er meste fra uke 22-24 at kg for de fleste begynner å kommer for fult- Ellers trenger du mer protein nå når du er gravid, prøv å drikk litt protein shake et par ganger om dagen. -Ikke så veldig mye kcal men akuratt det du trenger. Kanskje det kan hjelpe?
volvo-mamma Skrevet 21. februar 2008 #10 Skrevet 21. februar 2008 Har en venninne med samme problemmet hun sluttet å spise pizza ,hamburger chips ol og gikk over til god gammald dags husmannskost og gikk opp noen kg,, ikke mange... Hennes barn er friske og fine men ikke store... Om du røyker er det lurt å kutte ut røyken for den blandt annet øker forbrenningen og minsker matlysten.... Lykke til
Magoo:) Skrevet 21. februar 2008 #11 Skrevet 21. februar 2008 Eg er også 1.63 cm, har lagt på meg 2 kg og er i veke 23. Spiser 6 måltider kver dag, så det er jo garantert at ungen får det den trenger. Kiloene kjem nok etter kvert:)
Idun<3tosmå<3 Skrevet 21. februar 2008 Forfatter #12 Skrevet 21. februar 2008 Takk for gode ord jenter! Røyker ikke, og spiser ikke fastfood, men sunn råvarebasert mat. Variert og mye og mange ganger dagen. Så er liksom ikke mengde og hva jeg spiser, men at kroppen ikke legger det på seg virker det som, men det kommer vel snart:) Var i allefall godt å se at det var noen til som var som meg! Babyen får nok det den skal ha, legen min sier jo at magen er som den skal og at alt er bra der inne! Så det bekymrer meg ikke.. Er bare redd for meg selv og at jeg og skal få nok energi til å holde ut.. Noe som jeg allerde sliter med, men om et par uker nå så er vel vekta på god vei opp og energien tilbake!! Må i allefall tro på det!
junijente fikk julijente Skrevet 21. februar 2008 #13 Skrevet 21. februar 2008 Jeg er 16 uker på vei, og har ikke lagt på meg noe særlig. Vekta mi gikk opp og ned et par kilo før jeg ble gravid, så akkurat "startvekt" vet jeg ikke helt, men sånn ca 50 kg. Nå veier jeg 50,3. Jm mente jeg måtte passe på matlysta sist jeg var der, syntes nok kanskje jeg burde lagt på meg litt. Jeg merker jo det at jeg er litt tynnere rundt lårene osv, men det må vel bety av babyen tar det den skal ha, slik at manglende vektøkning går utover meg?! Jeg kan jo tilføye at jeg har oppdaget at jeg er litt engstelig for å legge på meg også, det hadde jeg ikke trodd jeg skulle være. Har slitt med spiseforstyrrelser før, men det har ikke vært noe problem de siste årene, så synes det er litt kjedelig å begynne å tenke sånn igjen nå. Men jeg skal nok klare å leve med det, og tenker at kiloene kommer etterhvert uansett. Og da skal jeg bare glede meg over å se på at magen vokser, og tenke at det er en fornuftig årsak til vektøkningen ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå