Gå til innhold

Hvor mange her inne ser på husarbeid som sitt ansvar?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mannen bare hjelper til og helst skal gjøre det på din måte også?

Og hvor mange ser på husarbeid som et fellesansvar hvor det deles på etter mulighet og tid og man legger seg ikke opp i hvordan partneren gjør sin del?

Bare lurer på hva som er mest vanlig syn på dette her inne...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

husarbeid er et samarbeid

og sånn ser vi på det begge to

prøver å få unga til å forstå det også....

Skrevet

he, he...jeg trenger vel ikke å svare på den. Felles ansvar, lik arbeidsfordeling. Kan gjerne ta mer i perioder når det er crazy på jobben til mannen min, og omvendt.

Tror de fleste i vår omgangskrets har en sånn arbeidsfordeling. Hadde aldri fått barn med en mann som ikke delte det synet, da hadde det vært et uhell på byen:)

Er vel litt typisk "akademiker" par der, i alle fall i følge ssb.

Gjest Mylian er Mambo-Mamma
Skrevet

Husarbeid er jo faktisk et ansvar da. Både for mor & far. Med mindre man vil være whitetrash og svømme i kakerlakker og råte...

Gjest Mylian er Mambo-Mamma
Skrevet

Og da er jeg enig med HI. Det er et fellesansvar. ;-)

Skrevet

Husarbeid er samarbeid, og hver gjør det som en selv synes er enklest. Når begge jobber og tjener penger er det vel bare rett og rimelig at begge skal bidra hjemme også.

Skrevet

ok.... ser jeg kan misforstås! Man gjør ikke det arbeidet en syns er enklest, men bruker de metodene man synes er lettest for å få jobben gjort ;-)

Skrevet

Ja, men jeg spurte om det var DITT ansvar som kvinne eller FELLESansvar, så ikke noe om at det ikkevar et ansvar ;-)

Skrevet

Min samboer på 22 år jobber, og jeg er hjemmeværende med prinsessa. Dermed blir det til at jeg automatisk gjør litt mer hjemme på dagtid, men når han er hjemme, hjelper han til med alt som er, så i prinsippet har vi delt ansvar.

Skrevet

Samarbeider, den som er først hjemme lager middag.

Klesvasken tar jeg helst selv, men henge opp og brette sammen tøyet kan begge gjøre!

Skrevet

Jeg vil gjerne ha oversikten og hoved ansvarte slik at jeg hvet hvor timg er og hva som trengs og gjøres,men i praksis er det sammbo som gjør mest da jeg er i arbeid og han hjemme:)

prøver og fordele men kommer jo an på hvem som er hjemme og ikke og

Skrevet

Mitt! ....... men det er ene og alene fordi det bare er meg og mini..hehe c",) Om jeg finner ny mann en dag så er klart at det skal være et felles ansvar!

Skrevet

Her deler vi på. Samboer gjør noe og jeg gjør noe. Jeg lar samboer ha friheten til å gjøre ting på sin måte og så gjør jeg mitt på min måte. Funker bra det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...