Anonym bruker Skrevet 20. februar 2008 #1 Skrevet 20. februar 2008 Jeg er ganske desperat her... har en type som har latet som om at han betalt regningene mine når han i virkeligheten bare har kastet de,... de skulle søke om lån og fant da ut at jeg hadde inkasso saker... fikk panikk men ville rydde opp i det med engang... problemet er bare det at jeg får ikke greie noen steder på hva jeg skylder til hvem? har til og med i desperasjon prøvd å søke kredittkort i håp om at de skulle send emeg avslag med begrunnelse... får ikke vite noenting noen steder... er så fortvilende for får jo ikke lån nå Noen som har noen ideer om hvordan jeg kan få vite det?
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2008 #2 Skrevet 20. februar 2008 Har ikke vært i sånn situasjon selv, men har funnet frem litt du kan begynne med. Du kan prøve å ringe kredittopplysningsbyrå, feks. CreditInform telefon 815 55 454. Der kan du hvertfall få vite om det er registrert betalingsanmerkning på deg. Ved inkassosaker skal du få varsel, har du ikke gjort det? Ellers er det vel bare å begynne ringerunden da, mobil, telenor, get/canal digital, lånekassen, strøm, avis, lindorf inkasso (har mange inkassosaker) etc. Sjekk denne linken ang inkasso og rettigheter/plikter: http://forbrukerportalen.no/Publikasjoner/1023824302.54/1023981620.19#fremgangsmaaten_–_du_har_krav_paa_aa_bli_varslet Håper du får ordnet opp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå