Anonym bruker Skrevet 20. februar 2008 #1 Skrevet 20. februar 2008 hvorfor spør den bankansatte om hva pengene du tar ut skal brukes til? (stort uttak) hun sa at hun måtte spørre da jeg tok så mange penger...
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2008 #2 Skrevet 20. februar 2008 Det har ikke hun noe med! Så lenge det er din konto og dine penger. Det eneste hun kunne bruke den informasjonen til var å stille sin egen nyskjerrighet. Hun har ikke noen rett til å spørre hva du skal med dine penger!
Süsse Skrevet 20. februar 2008 #3 Skrevet 20. februar 2008 Har jeg aldri hørt om, men hvordan kan de vite om du svarer sant eller ikke?
Tommage♀♂ Skrevet 20. februar 2008 #4 Skrevet 20. februar 2008 Hah, dummeste jeg har hørt! Ikke engang om man mistenker hvitevasking av penger har man "plikt" til å spørre om noe som helst annet enn legitimasjon. Mistenker de derimot noe burde de ringt politiet og fått dem til å komme.
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2008 #5 Skrevet 20. februar 2008 jeg bla tatt så på senga så jeg svarte ærlig jeg. er jo ikke noe kriminell så ... fy f... at jeg ikke bare sa at det hadde hun ikke noe med. tenkte at de hadde opplysningsplikt på store uttak eller noe jeg
-Hengebuksvinet- Skrevet 20. februar 2008 #6 Skrevet 20. februar 2008 fikk et forklaringsproblem da han cashet ut en bil til nærmere 500 000 kroner. De ble jo veldig skeptiske, når han ikke hadde hatt noen spesielt store bankuttak den senere tid... (Han hadde spart i nattbordsskuffen i mange år, he he). Så kanskje hun gjorde det for at det er greit å kunne dokumentere hvor pengene kommer fra, ved store kontantkjøp? Om det er en du kjenner, kan det jo være at hun gjorde det av ren nyssgjerrighet. Men om dette bare var en tilfeldig bankansatt, regner jeg nesten med at dette er vanlig prosedyre.
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2008 #7 Skrevet 20. februar 2008 Har spurt en politi om dette er noe de skal gjøre i tilfelle de mistenker kriminalitet, men de hadde visst ikke noe med å spørre om sånt, så nå er jeg sinna på banken min. Jeg føler meg jo passe dum også nå som jeg svarte på spørsmålet. Jeg var jo ikke i nærheten av et sånt beløp. Jeg skal ringe å klage i morgen og jeg skal skifte bank!
-Hengebuksvinet- Skrevet 20. februar 2008 #8 Skrevet 20. februar 2008 Tenk deg litt om før du skifter bank. Har du hatt samme bank i en årrekke, vil det ofte være ugunstig å bytte bank. Om du skal ta opp lån etc.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå