Gjest Skrevet 20. februar 2008 #1 Skrevet 20. februar 2008 Vi får babyen i midten a mars... så har vi tenkt/vurdert å skaffe oss kattunge, men vil ikje ha akuratt når babyen er så liten pga allergi +++..... Når er det greit å skaffe seg katt???
Cosette Skrevet 20. februar 2008 #2 Skrevet 20. februar 2008 Når det gjelder allergi og slikt så tror jeg ikke du trenger å være bekymret, mener å ha lest at det heller er positivt for barn å vokse opp i omgivelser med dyr. Men, det en må ha i tankene er at det faktisk er en del arbeid med en liten kattunge, og det kan kanskje bli litt mye med både baby og kattunge på en gang. En kattunge krever en del oppfølging i starten, og kan også føre til nattevåk, noe en gjerne ikke vil ha mer av når en allerede er en del oppe med den lille babyen. Sånn ellers tror jeg ikke at det betyr noe når dere får katten, babyen og katten tilpasser seg hverandre uansett :-D Vi har selv to katter, og det utrolig koselig. Lykke til med både baby og anskaffelse av katt :-D
Gjest Skrevet 20. februar 2008 #3 Skrevet 20. februar 2008 Vi har pus. Han er nå noen år gammel, og vi er spent på hvordan det blir når vi kommer hjem med beibisene. Det kommer sikkert til å gå bra om dere skaffer dere en pus, men gi den oppmerksomhet og kanskje vente litt til den lille er litt større slik at pusen blir vant til at det er baby i huset fra den kommer. Vær obs på at katter er veldig glade i å ligge i vogner/senger osv... Det er ikke så lett å fortelle en katt hva den ha lov til og ikke Lykke til med pusen da.
minnimi Skrevet 20. februar 2008 #4 Skrevet 20. februar 2008 Vi hadde katt fra før av da sønnen vår kom til verden. Det gikk bare bra, de er så gode venner at det er artig å se på når de leker i lag. Ang seng og vogn, så legger katten seg der ja, men det vi gjorde var lurt. Hver gang vi så katten lå i enten vogna eller i senga, tok vi den litt i nakken og sa fy. I tillegg til at vi knipset. Etter 3 ganger var det nok å knipse, og nå legger katten seg aldri der mer, for han vet at det ikke er hans plass. Så vil du ha katt, skal du bare få deg det. Men pass på å ikke bytte i kattedoen mens du er gravid da pm du er redd for toxoplasmose. Det anbefales ikke at en gjør det når en går gravid, men kjenner flere som har gjort det fordet. Det er utrolig hva dyrene forstår, og som regel er katter snille og kjærlige dyr =)
Gjest Skrevet 20. februar 2008 #5 Skrevet 20. februar 2008 Takk for svar jenter ) men blir nok ikje noe kattepus her i huset før etter sommeren tror jeg... Har ei vennine som venter kattunger, så kan få en av henne.... men får se... skal iallefall ha en pus..... Men hvor får dere kjøpt kattenett???? passer di feks på reisesenga??? greit å ha når vi feks skal på besøk til søstra av sambo som har katt og er mye inne.....
løcky Skrevet 21. februar 2008 #6 Skrevet 21. februar 2008 kattenett får man kjøpt på butikker som selger babyutstyr, om de passer til reiseseng vet jeg ikke. Men det er jo bare å spørre i butikken eventuelt:) Her har vi også katt og det går kjempefint, kattene var litt skeptiske i begynnelsen men nå går det kjempe bra. Småen elsker dem begge to hehe:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå