Gå til innhold

Hva hadde dere gjort....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis dere til stadighet tok samboeren deres til stadighet i å lyve om de mest idiotiske ting? Nå har vi hengt etter med husleia i flere mnd.Den skal egentlig betales den 1. Men fordi samboeren min skiftet jobb og lønns dato får han ikke lønn før den 20. Nå har han lovet flere ganger å be om fast forskudd den første for at vi skal komme ajour..han presterte å si den 1 februar at han hadde vært i banken,betalt huseia og skrevet en melding til huseier om at det var gjort. Jeg pustet endelig lettet ut,for nå har huseieren ringt hver eneste mnd siden oktober å mast!! Endelig en ting mindre å tenke på...trodde jeg. Helt til i dag hvor huseiern ringte IGJEN. Husleia ble IKKE betalt den 1 som samboeren min påsto!!!! Jeg fikk heldigvis forandret husleiedatoen vår fra den 1 til den 20 hver mnd i dag(noe sambo også har LOVT å prøve å gjøre)Men fy så forbanna jeg er på sambo...Det går da virkelig ikke an å ha et forhold når jeg ikke kan stole på han?? Vi har vært sammen i 8 år med unntak av 1 års pause.Og det er ikke første gang han lyver..det virker liksom som han gjør det for å slippe at jeg "MASER" men ærlig talt... vi venter nr to nå så det er liksom ikke bare å flytte ut igjen....iallefall ikke før han har kommet ut!Noen som har noen gode råd til meg?? har truet han med at jeg ikke orker mer osv..men virker ikke som det synker inn.Etter så mange år sammen er jeg jo glad i fyren også.....hadde jeg ikke vært det hadde jeg nok ikke vært her nå nei. Noen med en "Vidunder" kur???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har overhode ikke det problemet, men et forslag kan du jo få:

Finn ut de faste utgiftene deres gjennom ett år, rund av litt oppover. Del summen på 12 og ha en egen konto der dere setter inn fast sum i mnd. (autotrekk fra lønnskonto på lønningsdagen) Ta selv over det å betale selve regningene fra denne kontoen.

Dere går aldri tom for penger som skal gå til faste utgifter på den mnd.

PS! Husk å legge inn litt "startkapital" så ikke kontoen blir helt skrapa om man skulle få litt høyere avregning på strømmen eller forsikringa stiger el..

Lykke til!

Skrevet

Vi har økonomiske problemer men får nå hjelp av kommunenes økonomiske rådgivningskontor. Men det var ikke det problemet jeg trengte råd til...det var ang typen som lyver jeg trengte.

Skrevet

Hei, stort sett samme problem her.

vi har vært sammen i 13 år og gift i 8år. Jeg har bare innsett at han er sånn, og så tar jeg og har tatt mine forhondsregler etter det. Vi har også hatt økonomiske problemer som han har løyet om, han er håpløs økonomisk uansett hvor mye eller lite han har tjent opp igjennom årene så har han brukt opp lønnen etter 14 dager. han har fått så mange sjanser til å ta sitt økonomiske ansvar uten hell, så enden på visa her er at jeg har alt økonomisk ansvar, alle pengene som går inn på hans konto, må han sette inn på vår felleskonto som bare jeg disponerer, han disponerer ingen penger,grunnen til han ikke disponerer noen penger er at vi har nå for tiden veldig trang økonomi, så vi har rett og slett ikke råd til at han sløser med pengene.

Ellers det med lyvingen hans har jeg bare innsett at han er sånn, han syns det er lettere å komme med småløgner enn å fortelle sannheten, jeg har snakket mye med han om det, men det hjelper ikke. Jeg liker ikke at han lyver, men har innsett at det ikke går å forandre han på det.. Men jeg kjenner han såpass godt at jeg vet på forhond hva han kommer til å lyve om, og generelt hva han lyver om. Det er selvfølgelig veldig dumt at det er sånn, men han greier ikke å forandre seg på det. Og han er fantasisk på alle andre mulig måter, det er bare dette som er problemet i forholdet, selv om jeg mange ganger har vurdert å gå fra han pga. dette, men i mitt tilfelle så er vi så glad i hverandre at jeg vet at jeg ikke kommer til å finne noen som er bedre for meg. Vi venter også nr. 2. Og jeg elsker mannen min til tross for problemene, det skal ikke være bare lett...

Skrevet

anonym 17:25

du finner ingen bedre enn en som lyver hele tiden og som du må ha økonomisk formynderi over....... lykke til.....

Skrevet

Det er ikke bare det som teller vet du. Å forresten så hyggelig

Skrevet

Hi her. Godt at det er fler..og nei det er ikke lett dette her. Jeg vet også når og hva typen lyver om og har vurdert forholdet opp og ned pga dette. Det å kunne stole på hverandre er jo en vesentlig ting i et forhold.Men det er ikke bare lett å reise fra en man har vært sammen men i så mange år pga det. Han er jo egentlig en veldig grei fyr og sier aldri nei til ting(og det er jo her problemet ligger) klarer man ikke innfri noe så sier man ikke ja!! Tror det er hans måte å slippe unna mas på..han bare tenker ikke langt nok hver gang han gjør det og regner vel ikke med at jeg oppdager noe alikevel.Problemer er jo at jeg fersker han hver gang!! Jeg prøvde også å ta kontroll over økonomien men typen har telefonskrekk og klarte ikke engang skifte kontonr på jobben(så pengene kom på min konto) Og da fikk jeg jo ikke gjort stort.Men nå endelig får vi hjelp utenfra så det skal bli godt. Men det er denne lyvinga da....slitsomt å gå å være så mistenksom hele tiden. Godt han så å si aldri er ute for da hadde jeg nok ikke stolt på han da heller.

Skrevet

ikke bare hva som teller? trygghet? tillit? stabil økonomi? nei det er jo ting man kan klare seg uten..... jeg beklager, men innlegget ditt opprørte meg sånn.... jeg må innrømme at jeg har vanskelig for å forstå hvordan man kan akseeptere å leve med en sånn utrygghet.... det hørtes så resignert ut når du skrev at du ikke kunne finne en bedre mann....

Skrevet

Uff, høres ut som eks'en min dette - vi hadde samme problemet. Han løyv stadig vekk når det gjaldt husleien og fant opp de utroligste historiene når han da ble tatt på fersken. Istedetfor å betale husleie så kjøpte han seg ett batteri til mobilen og kom som sagt med de utroligste historien, jeg ventet nesten bare på at han skulle til slutt påstå at grønne menn hadde tatt pengene....

Dessverre bedret dette seg aldri, han løyv om de minste tingene - ting som egentlig ikke engang betydde noe - så jeg endte opp med å ende forholdet til ham.

Konsekvensene av hans oppførsel blir jo bare at du blir mistenksom på ALT han foretar seg...

Vet ikke om det finnes en vidunderkur, funker nok dessverre ikke med tomme trusler. Kanskje om han faktisk måtte flytte ut en periode så vil han oppdage hvor mye han savner dere? Hvor gammel er barnet dere har fra før da?

Skrevet

tosk,du bør overta styringen på økonomien og gje han lomme penger...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...