Gå til innhold

Spm til dere som har/har hatt foranliggendes morkake..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var det vanskelig og se kjønnet på UL?

Og hvordan kjenner/kjente dere sparkene?

Jeg har kjent liv i magen siden slutten av uke 11 og kjent det ganske gjevnlig siden men kjenner det fortsatt ganske svakt og kun helt nederst i magen enda..

Med førsta kjente jeg spark i uke 16 ca og da kunne jeg se sparkene på magen samtidig og de var ganske kraftige, da hadde jeg morkake som lå bak..

Er 19+4 i dag..

Skal på ordinær UL i morgen..

Men hvor tidlig kan de se om morkaka ligger fremme?

Jeg har vært på 4 UL til nå og ingen har sagt noe om at morkaka ligger forran, er dette noe dem alltid sier?

Eller må man spørre om det selv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var ikke noe problem for oss å få vite kjønnet selv om jeg har foranliggende morkake. Jeg skal tilbake i uke 32 for å kontrollere at morkaka har flytta seg opp slik at dette ikke skaper problemer under fødselen. regner med at dette går greit da det ifølge jm var vanilg at morkaka trakk seg opp etterhvert av seg selv.

Jeg kjente liv i uke 17, har kjent liv daglig siden uke 20 men det er ikke sånne kraftige spark enda. Dette kan nok være pga at morkaka ligger der a gjør og at nurket ligger langt nede i utgangspunktet.

Skrevet

Takk for svar :-)

Jeg skal også tilbake på kontroll i uke 32 men dette sa jordmor som tok UL (uke 6) at dem gjorde pga jeg hadde SF sist og at dem derfor ville måle veksten på babyen..

Håper vi også får vite kjønnet i morgen da :-)

Jeg har fått så mangen kataloger med babysommer klær og har funnet masse til Amalie men hadde vært morro og vite kjønnet så kunne jeg bestillt til babyen i magen samtidig :P

Skrevet

jeg var også på 4 ul tidlig i svangerskapet og fikk ikke noe beskjed om at morkaka lå foran, men det fikk jeg beskjed om på den ordinære ul... hun så kjønnet helt fint får det...

Jeg kjenner også liv veldig svakt, og bare nederst på magen, eller helt på siden....

Skrevet

mammaen til prinsen06

Er akkurat slik jeg kjenner liv også, helt nederst eller ute til sidene nederst i magen..

Da satser jeg på at vi får vite kjønnet i morgen :-)

Takk for svar :;-)

Skrevet

Jeg har morkaka på fremsiden denne gangen, men kjenner ingen forskjell ang spark fra de forrige svangerskapene mine.En ser babyen like godt på UL, selv om morkaka ligger forran...

Har kjent spark siden uke17, slik som ved de 2 forrige gangene også..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...