Anne-B. Skrevet 20. februar 2008 #1 Skrevet 20. februar 2008 Jeg er høyrehendt og strikker mot venstre. Strikker venstrehendte mot høyre?
tudeluuu Skrevet 20. februar 2008 #2 Skrevet 20. februar 2008 Jeg er venstrehendt og strikker mot venstre. Men jeg har forstått at jeg strikker som om jeg skulle vært høyrehendt, men for meg spiller ikke det noen rolle, så ja! Tror nok at venstrehendte egentlig skal strikke mot høyre.. =)
Gjest Skrevet 20. februar 2008 #3 Skrevet 20. februar 2008 Jeg vet ikke hva som er vanlig jeg, men jeg strikker også mot venstre... Hehe.
Musemor med tre søte små Skrevet 20. februar 2008 #4 Skrevet 20. februar 2008 Vel.....Min mor (h. hendt) prøvde å lære meg (v. hendt) å strikke når jeg var liten og måtte prøve og lær meg det hennes vei ellers ville hun ikke klare det. Oppgaven var å strikke en lapp til et lappeteppe. Endte opp med at jeg strikket riktig halvveis ut på pinnen og så tilbake igjen. Så det ble en veldig skjev lapp. Etter en stund lærte jeg å strikke "rett". Svare på spørsmålet ditt er, dersom en v. hendt lærer å strikke på sine premisser vil hun strikke mot høyre. Om hun blir lært opp av en h. hendt vil hun mest sansynelig bruke lang tid på å lære det og strikke mot venstre.
Anne-B. Skrevet 20. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 20. februar 2008 Kanskje jeg skal prøve å strikke mot høyre når jeg skal lære datra mi det da. Takk!
dama Skrevet 20. februar 2008 #6 Skrevet 20. februar 2008 tullball!!! det der er så individuelt at det går ikke å si at sånn og sånn er det... jeg er venstrehendt, og jeg strikker som en høyrehendt. hadde aldri problemer med å lære å strikke på den måten heller. det er det mest naturlige for meg. jeg klipper også med vanlig saks.
Musemor med tre søte små Skrevet 20. februar 2008 #8 Skrevet 20. februar 2008 Så klart, men det fins grader av v. hendt. Noen ligger et sted mellom v. hendt og tvehendet, mens andre kan du "kutte av" høyresiden uten at det ville vært et stort savn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå