Gå til innhold

Trening?? hvor ofte orker dere??

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei..

Jeg har så og si vært det man kaller treningsnarkoman, og har hittil nesten trent hver dag, veldig variert trening med gode styrkeøvelser, har vært i superform og har ikke hatt betydelige plager bortsett fra ekstra trøtthet. men nå kjenner jeg at kroppen er mer sliten, befinner meg i uke 29, og roer mye mer ned nå. men hvor ofte trener dere som er omtrent like langt på vei som meg? Jeg trener vel 3 el 4 dager i uka nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vært som deg, og holder fortsatt koken med minst 5 økter i uka nå i uke 40. Men kroppen min har tålt det. Viktig at du ikke presser deg til noe... Intensiteten har gått betraktelig ned hos meg i forhold til før, da.... Funnet ut at ellipsemaskin er eneste kardioapparat jeg greier å holde noenlunde koken på fortsatt... Og styrkemessig har jeg tatt av endel vekt...

Skrevet

Har nettopp klart å beg. å trene igjen. Er i uke 31.... Det blir med en bitteliten tusletur eller en tur i svømmehallen. Der klarer jeg hele 500 meter nå dersom jeg bruker en time....... Klarer litt bevegelse sånn ca 4 ganger i uka nå.

Har vært som dere ovenfor - pleier å trene 5-8 ganger i uka, men det har ikke skjedd siden uke 4 eller noe sånt.....

Skrevet

Jeg trente 5-6 ganger i uka før, men i andre og tredje trimester er det blitt 3 ganger/uke + intensiteten blir stadig lavere... Svømmer 1 gang i uka 1500m, vannaerobic 1 time i uka og så sykler jeg på ergometersykkel 1 gang i uka ca 35min og avslutter med 15min armstyrke. Har kjørt det samme opplegget hver uke og håper jeg kan fortsette til slutten med det meste.

Skrevet

Trene?

Det ordet virker ukjent :P

Skrevet

Dere er heldige!!! Jeg sluttet å trene fordi jeg hadde skikkelig fæl svangerskapskvalme, når jeg var ferdig med kvalmen slo bekkenet til.. Så det har vært lite organisert trening på en lang tid. (Har prøvd å trene overkroppen litt, men det er alt) Nå sist uke ble det endelig plass til meg på en vanntreningsgruppe for gravide, det er det eneste jeg ikke får vondt i bekkenet av. Er i uke 33 nå, og skal ta en vannøkt i uka frem til fødselen :-)

Skrevet

Jeg er i uke 32 el 33 nå, og trener vel 3-4 ganger i uken i tillegg til normal mosjon. Synes generelt det er mye lettere å trene nå, enn de første 4-5 månedene da jeg var konstant uvel! Bruker nesten utelukkende elipsemaskinen, spinning av og til (litt vanskelig med maven etter uke 25-26 )

Synes det går greit å holde en grei intensitet, er egentlig mer fokusert på å holde litt igjen - har ingen problemer med å kjøre temmelig høy puls pga maven el kroppen generelt. Men, nå blir det vel bare tyngre og tyngre de neste ukene... Det er godt å høre at man kan trene til uke 40 da:-)

Har bekkenløsning og er 50% sykmeldt fra denne uken - og oppsatt på å få trent hyppigere nå framover - men kanskje ikke nødvendigvis hardere.

Har trent ryggen under hele graviditeten og har (bank i bordet) ingen problemer med den - tiltross for at den normalt er ganske kranglete.

Gleder meg veldig til å begynne å trene skikkelig igjen etter fødsel, uten å tenke på om han inni maven har det bra!

Skrevet

Trening? Har aldri hørt om, er det noe nytt og spennende. Bekkenløsning og sterke kynnere gjør desverre trening helt umulig. Klarer av og til å gå på vanntrening for bekkenløsningen, og regner med å trene opp bekkenet igjen etter fødselen. Nå gjør spesielt sterke kynnere at jeg ikke får lov til å bevege meg all verdens. Er i uke 32.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...