Anonym bruker Skrevet 20. februar 2008 #1 Skrevet 20. februar 2008 hei.. Jeg har så og si vært det man kaller treningsnarkoman, og har hittil nesten trent hver dag, veldig variert trening med gode styrkeøvelser, har vært i superform og har ikke hatt betydelige plager bortsett fra ekstra trøtthet. men nå kjenner jeg at kroppen er mer sliten, befinner meg i uke 29, og roer mye mer ned nå. men hvor ofte trener dere som er omtrent like langt på vei som meg? Jeg trener vel 3 el 4 dager i uka nå.
TobiasFeb08+JulieOkt12 Skrevet 20. februar 2008 #2 Skrevet 20. februar 2008 Jeg har vært som deg, og holder fortsatt koken med minst 5 økter i uka nå i uke 40. Men kroppen min har tålt det. Viktig at du ikke presser deg til noe... Intensiteten har gått betraktelig ned hos meg i forhold til før, da.... Funnet ut at ellipsemaskin er eneste kardioapparat jeg greier å holde noenlunde koken på fortsatt... Og styrkemessig har jeg tatt av endel vekt...
lille sprelle Skrevet 20. februar 2008 #3 Skrevet 20. februar 2008 Har nettopp klart å beg. å trene igjen. Er i uke 31.... Det blir med en bitteliten tusletur eller en tur i svømmehallen. Der klarer jeg hele 500 meter nå dersom jeg bruker en time....... Klarer litt bevegelse sånn ca 4 ganger i uka nå. Har vært som dere ovenfor - pleier å trene 5-8 ganger i uka, men det har ikke skjedd siden uke 4 eller noe sånt.....
1 fjols i huset og ett på vei Skrevet 20. februar 2008 #4 Skrevet 20. februar 2008 Jeg trente 5-6 ganger i uka før, men i andre og tredje trimester er det blitt 3 ganger/uke + intensiteten blir stadig lavere... Svømmer 1 gang i uka 1500m, vannaerobic 1 time i uka og så sykler jeg på ergometersykkel 1 gang i uka ca 35min og avslutter med 15min armstyrke. Har kjørt det samme opplegget hver uke og håper jeg kan fortsette til slutten med det meste.
Katharina88*Angelica08 Skrevet 20. februar 2008 #5 Skrevet 20. februar 2008 Trene? Det ordet virker ukjent
mamiladi Skrevet 20. februar 2008 #6 Skrevet 20. februar 2008 Dere er heldige!!! Jeg sluttet å trene fordi jeg hadde skikkelig fæl svangerskapskvalme, når jeg var ferdig med kvalmen slo bekkenet til.. Så det har vært lite organisert trening på en lang tid. (Har prøvd å trene overkroppen litt, men det er alt) Nå sist uke ble det endelig plass til meg på en vanntreningsgruppe for gravide, det er det eneste jeg ikke får vondt i bekkenet av. Er i uke 33 nå, og skal ta en vannøkt i uka frem til fødselen :-)
Davids mamma Skrevet 20. februar 2008 #7 Skrevet 20. februar 2008 Jeg er i uke 32 el 33 nå, og trener vel 3-4 ganger i uken i tillegg til normal mosjon. Synes generelt det er mye lettere å trene nå, enn de første 4-5 månedene da jeg var konstant uvel! Bruker nesten utelukkende elipsemaskinen, spinning av og til (litt vanskelig med maven etter uke 25-26 ) Synes det går greit å holde en grei intensitet, er egentlig mer fokusert på å holde litt igjen - har ingen problemer med å kjøre temmelig høy puls pga maven el kroppen generelt. Men, nå blir det vel bare tyngre og tyngre de neste ukene... Det er godt å høre at man kan trene til uke 40 da:-) Har bekkenløsning og er 50% sykmeldt fra denne uken - og oppsatt på å få trent hyppigere nå framover - men kanskje ikke nødvendigvis hardere. Har trent ryggen under hele graviditeten og har (bank i bordet) ingen problemer med den - tiltross for at den normalt er ganske kranglete. Gleder meg veldig til å begynne å trene skikkelig igjen etter fødsel, uten å tenke på om han inni maven har det bra!
m vestfold Skrevet 20. februar 2008 #8 Skrevet 20. februar 2008 Trening? Har aldri hørt om, er det noe nytt og spennende. Bekkenløsning og sterke kynnere gjør desverre trening helt umulig. Klarer av og til å gå på vanntrening for bekkenløsningen, og regner med å trene opp bekkenet igjen etter fødselen. Nå gjør spesielt sterke kynnere at jeg ikke får lov til å bevege meg all verdens. Er i uke 32.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå