Gjest Skrevet 20. februar 2008 #1 Skrevet 20. februar 2008 Så lenge det er hardkokt eller stekt i pannen med knust plomme?
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2008 #2 Skrevet 20. februar 2008 Og si meg hvorfor man liksom ikke kan spise med bløt plomme???
Andrebolleiovnen Skrevet 20. februar 2008 #3 Skrevet 20. februar 2008 Håper jeg da:) Jeg har dilla på egg...og bacon....midt på natta må jeg pluttselig begynne å lage det. Jeg bruker hardkokte egg, og passer på at hele speilegget er godt stekt. Liker best smilende egg, men har gjort det til en vane å hardkoke etter at jeg ble gravid... Og kjøper økologiske da! Men om det er farlig eller ikke? Aner ikke, så lenge jeg er måteholden og spiser det som er ferskt, eter jeg med gooood samvittighet. Orker ikke all mathysteriet!!
ninanja Skrevet 20. februar 2008 #4 Skrevet 20. februar 2008 Det kan forekomme salmonella i egg, men det er sjelden i Norge. Du bør holde deg unna rå plomme/egg i utlandet, men i Norge er det ganske trygt. Det verste som kan skje, er at du får mageinfeksjon, men babyen klarer seg nok bra.
junijente fikk julijente Skrevet 20. februar 2008 #5 Skrevet 20. februar 2008 Salmonella forekommer ikke i Norge. Dvs, det kan vel skje her og, men det er så sjelden at norske hønsefugler regnes som salmonellafrie. Det som kan være i norsk fjørfe er campylobacter, som gir diare og mageproblemer som ligner salmonella. Men jeg har aldri hørt at dette smitter i egg (i så fall hadde ikke bløtkokte egg vært regnet som trygt her heller), men det er en viss risiko i rått fjørfekjøtt. Derfor skal kylling/høne/kalkun stekes ordentlig, og ikke bruk samme skjærefjøl til grønnsaker o.l. Jeg har jobbet på kyllingslakteri, så har fått det godt innprenta :-)
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2008 #6 Skrevet 20. februar 2008 Det er masse proteiner og vitaminer i egg. Spis og kos deg. Egg i Norge er trygge..
*Super*Mamman* Skrevet 20. februar 2008 #7 Skrevet 20. februar 2008 NEEEEI!!!!! IKKE SPIS EGG!!!!!!!!! hehe... jo da, bare kos deg med egg du... Er overhode ikke farlig:)
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2008 #8 Skrevet 20. februar 2008 Hahahahahaha! For et latterlig spørsmål.. Så lenge det ikke er måkeegg, kan du slurpe det i deg rått om du vil... Kjære vene.. Det å være gravid er tydeligvis risikosport.. Jo,jeg leste jo på kranglesiden før jul at ei ikke ville spise marsipan fordi det var rått egg i det.. Har aldri ledd så mye noen gang...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå