Anonym bruker Skrevet 20. februar 2008 #1 Skrevet 20. februar 2008 Jeg er så drittlei!! Jeg har samboer og to små barn. Jeg betaler stort sett alt av lån og faste utgifter. Han hadde en leilighet fra før han møtte meg han ikke klarer å få solgt (innskuddsleilighet), og han ville ikke leie den ut. Nå blir den solgt på tvangssalg.. Han har utbetalt 12 000 i måneden nå, så nå har han i alle fall muligheten til å bidra litt. Men det er jo ikke nok! Jeg blir sprø av det her! Ikke har vi råd til å gjøre noe, eldstebarnet kan ikke ha noen fritidsaktiviteter, vi må si opp SFO, vi kan bare spise middag en sjelden gang.. Osv. Regninger hoper seg opp, og blir sendt til inkasso. Jeg har fått stoppet dem der, men jeg må jo betale dem + inkassogebyret likevel.. Sukk. Vi er over 30 begge to forresten, så kan vel ikke skylde på modenhet. Jeg er forresten i fødselspermisjon nå.
Gjest Skrevet 20. februar 2008 #2 Skrevet 20. februar 2008 Hei. Banken deres kan hjelpe dere med å sette opp et budsjett. De har veiledere der som kan hjelpe dere. En annen mulighet er å få et år med avdragsfrihet på lån slik at dere bare betaler rente til dere får dere annen jobb, oversikt over økonomi og sånn.
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2008 #3 Skrevet 20. februar 2008 Vi har fått hjelp til å sette opp et budsjett. Det er bare det at det ikke er nok penger inn. Vi bor i Oslo, har en del i lån (bolig, studie og bil) i tillegg til at de faste utgiftene er høye. Avdragsfrihet på lån får vi ikke, det er for mange avdrag som er betalt inn for sent. Han vil visst ikke bytte jobb.
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2008 #4 Skrevet 20. februar 2008 en ting er å stoppe/utsette regningene FØR de kommer så langt som til inkasso. Det er fryktelig dyrt med gebyrer osv. De fleste kreditorer lar en få lov til å betale senere eller dele opp regningen:) En av dere, eller begge MÅ ta en ekstra jobb, vaskejobb, vaktjobb, kveldsjobb av en eller annen sort, helgejobb. Må en så må en. Er ikke alltid det går med bare en jobb. Ser at du er i permisjon, men faktisk kan det være at du skulle ha jobbet litt ved siden av likevel. Dere kan jo også vurdere å flytte til et sted det meste er rimeligere. har dere søkt om bostøtte? Kan dessverre ikke gi deg råd som gjør at pengene rekker til alt uten at dere gjør en innsats for det:) Og jeg må si det er bak mål å sitte på en inntektskilde som en ekstra leilighet, uten å ha inntekter på det, bare tap.....Tvangssalg er til for å dekke det kreditorene vil ha, det gir dere 0,- i gevinst, for det driter kreditorene i.....
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2008 #5 Skrevet 21. februar 2008 Holder på å nøste opp i inkassosaker nå, så alle saker er stoppet sånn sett. Men det skal jo like fullt betales. Jeg har søkt om deltidsjobb, og venter på svar angående den nå. Han jobber en del ekstra han og, men vi kommer jo ikke i mål likevel. Det med å bare sitte på leiligheten med tap er jeg nok helt enig i. Jeg ser jo også at jeg står for den største delen av inntekten her, og at jeg betaler det aller meste. Det lønner seg jo for meg å bli alene, så slipper jeg i det minste å betale for han...
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2008 #6 Skrevet 21. februar 2008 Vi har for høy inntekt til å få bostøtte.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2008 #7 Skrevet 21. februar 2008 Ja, er enig med deg; er berre irriterande å ha ein som liksom skulle vere til hjelp, men som egentlig berre lagar ekstra belastning. Det vil gå ut over alle ting, også følelsane. Er det felles inkassokrav? om mykje er hans, så stikk og la han ordne opp sjøl. Du vil klare deg bedre aleine med barna. vil tru ting ikkje alltid er greit heime mellom dokke, for det er vanlig ved trang/vrien økonomi. Det er faktisk lettare å vere aleine når ting er slik. du har full oversikt, du styrer det som kjem inn og det som går ut. Der er ingen som rotar til det du prøver å få til. Veit eg kan virke kynisk mtp det å skille lag, men dette er mitt syn og mi erfaring:)
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2008 #8 Skrevet 21. februar 2008 Utbetalt 12 000? Det var veldig lite. Det skulle vel være mulig å få en jobb med bedre lønn?
Syrin84 Skrevet 21. februar 2008 #9 Skrevet 21. februar 2008 "vil ikke bytte jobb" gi han et spark bak.. høres ut som han MÅ bytte jobb!
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2008 #10 Skrevet 21. februar 2008 Ja, de 12 000 han tjener nå er nemlig mer enn hva han har tjent de siste månedene... Da er det greit for han.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2008 #11 Skrevet 21. februar 2008 Inkassokravene står på meg, er jeg redd. Tjukk i huet som jeg er, har jeg latt han bestille noe i mitt navn. Han sverget å skulle betale, men nei. Han glemte det sier han, og jeg får inkassokravet. Dessuten kunne jeg sagt nei til. (Sier han, og det er jo sant) I tillegg er det et kredittkort i mitt navn han har disponert. Jeg må jo betale det.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2008 #12 Skrevet 22. februar 2008 gjør slik at han ikke har tilgang til og bruke dine kredittkort og kort.. jeg vil si at det er ikke inntekta som styrer enn om en har dårlig råd eller ikke...det er utgiftene det.. selg eventuelt bil ? kjøp en brukt eldre en...en peridode selg hus/leilighet og f,lytt til en rimeliger plass til utgiftene er mindre... finnes 5kroners brød og man trenger ikke mange pålegg.. har vokst opp i en fattig familie.. og dem hadde hus og bil og aldri var vi sultne.. syns egentlig man er litt bortskjemt i norge.. man kan da finne på fritidsaktiviteter til sønnen selv..
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2008 #13 Skrevet 22. februar 2008 Vi blir nok i Oslo. Om dette forholdet ryker, er jeg avhengig av å ha venner og familie rundt som kan hjelpe til litt. Men joda, du er inne på noe.
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2008 #14 Skrevet 29. februar 2008 Og pang, der var det forholdet over. Alene med to barn, hurra.
Gjest Skrevet 29. februar 2008 #15 Skrevet 29. februar 2008 Trist.... Men nå får du hvertfall en mulighet å kunne ordne opp i økonomien din. Du får jo overgansstønad og litt andre greier. Og du har ikke mannen til å fucke opp mer. Håper han tar seg sammen når det gjelder hans økonomiske sans, så kommer dere kanskje sammen igjen en dag? Men først ville jeg virkelig fixa økonomien.
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2008 #16 Skrevet 29. februar 2008 Det tragiske er jo at jeg har høyere utdanning, så overgangsstønad kan jeg bare glemme. Jeg får en ekstra barnetrygd og litt støtte til SFO tror jeg, ikke så mye annet. Jeg slipper å betale for han.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2008 #18 Skrevet 11. mars 2008 Ønsker jeg ikke endring? Jeg skal begynne i en ekstrajobb snart, men jeg kan ikke forandre han jeg ser jo d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå