Gå til innhold

legger ikke opp til krangling, men føler...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hjelp, så mange som hadde svart her ja. har vært bortreist, og dette var jo ikke med måte..

jeg har skumlest alle innleggene, og forstår mange som irriterer seg.

men noen som spurte om jeg ammer, og hvor gammel jenta mi er..

nei, jeg ammer ikke nå, sluttet netopp fordi jeg må gå på sterke medisiner for å holde meg på benen, og jenta mi er 5 mnd! jeg har også bekymret meg over om hun har fått nok mat, og nei, det har hun til tider ikke. hun hadde nedsunket fontanella, og var underernært!! og økedger har vi også vært gjennom, men jeg er ikke sliten og trøtt av den grunn!! var forberedt på masse fælt, men hun er utrolig snill!! jeg har hus og full jobb når jeg ikke er i permisjon, og holder på å pusse opp et annet hus, men døgnet har alikevell nok timer. men skal ikke plage dere mer med min energi, og lykke til alle med kiss, kolikk og div div barn! det kan ikke forestilles, men vi har også vårt!

Da er det på tide å la nye innlegg komme til:)

God helg!!

Skrevet

det er vinterferie nå, og ikke alle er hjemme i ferier vettu m&m;)

Skrevet

Ikke rart du har mye energi når du tar sterke medisiner for å holde deg på beina!!!!! HEHEHEHEHE!!!!!! Vi andre holder ut på den normale måten vi skjønner du, vi tåler å være litt slitne, og vi tør å innrømme det! God helg til deg også! :-)

Skrevet

det var jo veldig modent sagt siden alle andre her snakker om å være moden anonym 13:22...

Skrevet

Vanvittig så usaklige vi er her da, "anonym 13.22" Den der var drøy, synes jeg. (Det synes tydelig du også, siden du velger å være anonym...) Og nå kommer du sikkert til å si at jeg ikke har humor og alt det der, kom igjen;-). Selv om en ikke er enig med HI, trenger en ikke å bli ufin fordet. Det er så lavmål. Og dessverre er det det som er normen her ikke på forumet.

Skrevet

Unnskyld meg, jeg klarer ikke ta deg seriøst, derfor fleiper jeg, hva er det du må gå på medisiner for da...?

Jeg har selv en datter med KISS, jeg har faktisk ikke hatt en våkenatt på de 7 mnd hun har levd og hun er somregel blid hele dagen, det eneste problemet vi har hatt var en tid det var vanskelig å amme. MEN - forskjellen på meg og deg er at jeg forstår at jeg har vært JÆVLIG heldig som har en SÅ snill unge, mens du ikke skjønner at andre har barn som kan være litt mer jobb med! Det er ikke hva man gjør det til selv, som du sier, det har med personligheten til barnet å gjøre og om ungen har vondt eller ikke... Du er virkelig uviten du...

Har ei venninne som sa akkurat som deg, babyen krever ingenting, ligger bare rolig og gråter aldri. De fant til slutt ut at ungen lå på utviklingsnivå med en 5 mnd gammel unge da hun var 9 mnd og problemet var at ungen så dårlig, +7 på begge øynene! Jeg hadde vært bekymret om jeg hadde vært deg - det er HELT normalt at barn gråter. Mitt barn gråter når hun syns det blir kjedelig, når hun er sulten eller trøtt - det er deres måte å kommunisere på!!!!!!

Slutt å være på dette formuet da om du ikke takler at folk spør, jovisst, vi hadde alle klart oss uten DIB, men det er fint å snakke med andre i samme situasjon - trenger ikke nødvendigvis være problemer, kan være man bare ønsker andres synspunkter!

Hilsen anonym 13.22

Skrevet

Sally, vet den er på kanten, men når hun er så usaklig som hun er og faktisk indirekte sier at alle på forumet som spør om noe er uvitne, så må jeg bare fleipe med sånt... Mangel på humor vet jeg ikke om du, så det kan jeg ikke diskutere med deg. Ikke alle som bruker anonymknappen til å skjule nick for de ikke kan stå for det de mener, jeg gjør det av helt andre grunner. :-)

Skrevet

selvfølgelig har jeg hørt henne gråte, men det er sjeldent. hun er strålende fornøyd hele tiden, og mett og god. gråter hvis det går 5-6 timer før mat,men jeg gir henne når jeg merker hun begynner å bli urolig før hun begynner å gråte. altså etter ca 4 timer som er ganske så normalt....

og synd med venninna di sitt barn,men vi har hatt lege sjekk av jenta mi, og hun er 100% frisk!! er tidlig ute med alt... så bekymrer meg ikke over det nei!!

Skrevet

Over 100 innlegg og de siste ligner mer og mer på personangrep. Slapp av folkens, dette er ikke verdens undergang.

Hvor gamle er dere alle sammen??

Skrevet

Har ikke satt meg så veldig inn i denne linken, og ikke bryr jeg meg heller. Er jeg uenig, men serat hi skriver "ikke for å legge opp til kangling", går jeg da ut igjen. syns mange er utrolig stygge med hi her! "sprengt i hodet" mm. hvem er det som er umoden...?

Skrevet

Unger er så forskjellige. Eg har to.

Den første var krevande. VELDIG krevande. Han var stort sett trøtt, svolten og sur. Fordi det var vanskelig å få i han mat, det var vasnkelig å få han til å sove osv osv osv. Heile tida var det noke. Han var våken og skreik 3-4 timer KVER einaste natt UANSETT ka vi gjorde til han vart ca 1 1/2 år. Han sov aldri mer enn 30 min i strekk på dagtid. Noke som førte til sutre, sutre, sutre...

Eg var sliten, han var sliten og mannen min var sliten. Men det gikk over det og. No er han tre år og er ein skikkelig godgutt. Han sover(stort sett alltid) heile natta, leiker seg kjempefint aleine, er snill med lillesøstra si osv

Den andre ungen er heilt annerledes. Ho er ei sol, glad og blid og enkel å ha med å gjere. Dei første månedane sov ho stort sett heile tida. Natt og dag. Når ho var våken spiste ho masse og godt. Smilte og var glad og fornøgd.

Så var det noken måneder at ho var våken ein del på natta. Men det var pga at ho var svolten, så ho sovna igjen med en gang ho fekk mat.

Ei stund var ho våken noken timer kver natt(det varte eit par- tre veker). Men no sover ho fra 19.00 til 05.00. Det er himmelsk.

Poenget er. Unger er, som folk flest, forskjellige.

Vi har ikkje gjort mykje annerledes med nr to i forhold til søvn og mat og sånt. Dei har rett og slett forskjellig personlighet. Eg var ikkje ei dårlig mor med nr1, og ei god mor med nr2. Eg er, har vært og vil fortsette å være ei like god mor for begge to.

Noken ting legger foreldre opp til sjølv. Andre ting er ungen sin personlighet. Noken er rolige og enkle å gjere fornøgd, andre er vanskelig å gjere fornøgd.

Eg er enig i at ein bør stole på sine egne avgjørelser, men eg ser ingenting gale i å hente inn informasjon, råd og tips fra andre.

Skrevet

"mange her spør om veldig mye rart, som man nesten burde vite når man ble gravid, og veldig mange klager og syter"

Så du mener man MÅ være ferdig utlært før man setter barn til verden?

Kunne ALT fra A-Å, være like perfekt sånn som deg før man skaffer barn.

Du er den mest latterlige personen her inne, du kan ikke mye du!

Ikke kan du svare for deg under denne debatten heller, noe som er enda mer latterlig.

Plager det deg virkelig så mye at folk spørr om ting som DU mener er teit? Da bør du og tastaturet at dere en annen plass.

Makan til menneske.

Skrevet

Da mener sikkert du at dette innlegget litt lengre ned på siden er teit å du da? "Når rullet deres babyer fra rygg til mage?"

"Herregud for noen tomskaller" tenker du, det der står jo i boka!

Dette innlegget er ikke lagt ut fordi at innlegger ikke vet når omtrent sånne ting skjer, men vil høre med andre når det skjedde hos dem! Det er stor dag og en stolt mor som ser på at hennes kjære baby gjør noe så stort og nytt.

Kjære menneske, barn er så forskjellig på alle måter! Å det tror jeg du neppe kommer til å lære før du har fått nr. 2

Synes faktisk litt synd på deg

Skrevet

Det er sånne som deg som gjør slik at folk ser ned på oss andre unge mødre !!!

Jeg er et år eldre enn deg, og har lest masse masse masse, men jeg har ikke lest så mye om kolikk og metoder, for man forventer seg kanskje ikke å få et barn med kolikk, og det er TØFT skal jeg si deg !

Et barn som er helt utrøstelig, som gråter i mange mange timer i strekk og når hun er stille blir hun sulten og da er helvete løs igjen..

SÅKLART man spør etter tips da, og man prøver ut alt som kan prøves. Jeg er virkelig glad for barnet ditt at det ikke har fått kolikk, for du som har så mye imot å spørre noen om tips hadde nok ikke kunne gjort mye for barnet ditt, slik at hun ville fått det bedre..

Tenk å rakke ned på folk på den måten, tenk deg om litt før du snakker !

Og ja du ER uviten når du ikke har opplevd slike netter og dager, det er ingen som kan i det hele tatt forestille seg hvordan det er uten å ha være der selv !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...