ღPrinsesse&Prinsemammaღ Skrevet 20. februar 2008 #1 Skrevet 20. februar 2008 mange her spør om veldig mye rart, som man nesten burde vite når man ble gravid, og veldig mange klager og syter, og foventer å ha rutiner på babyer som er noen uker.. og mange her er kjempe trøtte og tror de er på vei til å bli gale.. virker som mange plutselig "har gått på en smell"... selv har jeg ikke vært sliten en dag... masse jeg ikke vet,men leser meg til det å prøver meg frem! jenta mi på 5 mnd har vært utrolig snill, alltid sovet godt på natten, liker å ligge for seg selv, spist veldig greit.. når sover hun fra 20-08 uten mat, og det "lærte" hun seg selv! aldri bysset eller puppet henne i søvn. jeg har aldri følt meg trøtt og lei av ungen min!!! er jeg veldig unormal som syntes livet som mor bare er fryd og gammen, og en dans på roser???? ser for meg det blir værre når hun blir eldre og får mer vilje, men veien blir til når man går og jeg vet jeg vil klare å gjøre det beste for henne!! jeg skryter ikke, men føler bare så mange styere så med barna sine. mulig jeg har fått et prakteksemplar, men jeg tror det er mye hva man gjør det til! jeg stoler hvertfall fult og helt på meg selv og mine avgjørelser, og det vil jeg anbefale alle andre også til å gjøre!!!! hilsen førstegangs ung mor på 21 år:)
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2008 #3 Skrevet 20. februar 2008 Hehe huff ja! Helt enig med "6ymamma" her gitt!
☆:*´¨`**´¨`*:☆ Skrevet 20. februar 2008 #4 Skrevet 20. februar 2008 Er enig med deg. Er og førstegangs på 21 og stoler bare på meg selv. Men tror du har vært heldig med småen. Det har for så vidt jeg også selv om hun ikke sover hele natten eller tar smokk og heller ikke vil ha flaske. Men jeg stresser ikke med det!!
ღPrinsesse&Prinsemammaღ Skrevet 20. februar 2008 Forfatter #6 Skrevet 20. februar 2008 6Y mamma; hvorfor er jeg uviten? jenta mi gråter aldri, smiler dagen lang, og sover hele natten. jeg ringer aldri mi mor foreksempel for å spørre om råd, jeg finner ut av det selv, for jeg stoler såpass på meg selv, tro ikke mange gjør det når alt kommer til alt!!
6Ymamma Skrevet 20. februar 2008 #7 Skrevet 20. februar 2008 Ja det er mange som spørr her inne om saker og ting som de burde vite eller ha funnet ut en annen plass. Men jeg tror at det er meget få av oss som har vært en dårlig mor og har tatt feile avgjørelser om denne siden ikke har vært til stedet. Jeg blir bare så provosert når jeg hører at du klager på folk som er trøtte og slitne. Jeg har 2 barn og begge har hatt kolikk i over 3 mnd, det er forferdelig opplevelse! Skriking døgnet rundt i over 3 mnd, sover kanskje 1 time i gangen for så å skrike en ny time. Det tar på, det skal jeg love you! Det kan være mange andre årsaker til at man kan bli sliten også, sykdommer som man har selv etc etc. Er det virkelig så ille av folk å spørre om ting her inne? Hvis man ikke skulle ha spurt her inne, hvorfor er denne siden her da? Hva skal den ellers bruke til? Hva bruker du den til? Man kan også få venner her inne, men er man kun ute etter vennskap og sitter å er fortvilet på en måte av spørsmål folk kommer med her inne, ja da får de heller ta seg en tur på nettby, bloc ol.
Little P & D Skrevet 20. februar 2008 #8 Skrevet 20. februar 2008 Å så da? Hvis vi andre vil dele erfaringer og bekymringer så må vi da få lov til det! Er ikke det at jeg ikke stoler på meg selv, men dette er mitt første barn og av og til er det godt med råd og noen å sammenligne med!
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2008 #9 Skrevet 20. februar 2008 Fortsett å vær eplekjekk, du er nok veldig heldig. Skulle prøvd å ha en baby som gråter mye, så hadde nok tonen blitt en annen. Men heldig for deg at du har det slik. Er det liksom et nederlag å spørre moren sin til råds? Du mente ikke lage et krangleinnlegg, men nå ble jeg litt provosert, dessverre...
Gjest Skrevet 20. februar 2008 #10 Skrevet 20. februar 2008 For et merkelig innlegg? Du burde da skjønne at ikke alle babyer er like....
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2008 #11 Skrevet 20. februar 2008 Må si meg enig i 6Ymamma. Du har vært heldig, har til dags dato aldri hørt om en baby som ALDRI skriker, men bare smiler hver eneste dag.
ღPrinsesse&Prinsemammaღ Skrevet 20. februar 2008 Forfatter #12 Skrevet 20. februar 2008 så mange hadde gått på en smell og vært dårlig mødre hadde det ikke vært for DIB? hm, godt gjort at mødrene klarte å oppdra og oppfostre ungen før i tiden da internett ikke var... STOL LITT MER PÅ DERE SELV! mange spør om mye unødvendig, men det gjør ikke meg noe, jeg syntes det er interesant å lese, men ikke mye jeg leser her som jeg ikke visste...
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2008 #13 Skrevet 20. februar 2008 Det er godt det ser ut til at du vet alt, så kan vi jo spørre deg om vi lurer på noe. Eller forresten nei, du bryr deg jo ikke om denne "klagingen"...
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2008 #14 Skrevet 20. februar 2008 Bekymret meg ikke om dører var igjen, eller om stikkontakter var sikret... Før jeg ble mamma hadde jeg aldri blitt gulpet på, bæsjet på, bitt på eller tisset på... Jeg hadde fullstendig kontroll over mitt liv, å tankene mine... Jeg sov hele natten... SE HER GOLLET MITT! DA MÅ DU KANSKJE FJÆRNE DETTE DIKTET PÅ SIDEN DIN!
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2008 #15 Skrevet 20. februar 2008 Kan jeg spørre hvorfor du er her inne egentlig?
ღPrinsesse&Prinsemammaღ Skrevet 20. februar 2008 Forfatter #16 Skrevet 20. februar 2008 jeg vet godt at ikke alle barn er like!!!!!!!!!!!! og ja, tulla mi gråter ikke en gang når hun er sulten!! men jeg lurer bare på om det finnes noen der ute som har det som meg, for føler mange syntes det er kjempe slitsomt med barn...og det er fult forståelig når man har kolikk barn!!!!
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2008 #17 Skrevet 20. februar 2008 Nå tror jeg du ikke leste 6ymamma`s innlegg ordentlig. Hun skriver at det ikke ville vært mange som hadde gått på en msell selv om Dib ikke eksisterte. Går det litt for fort for deg kanskje?
ღPrinsesse&Prinsemammaღ Skrevet 20. februar 2008 Forfatter #18 Skrevet 20. februar 2008 hvorfor skal jeg fjerne det? jeg lærer av feilene mine og vet ikke alt, men finner det ut av meg selv!!!!!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2008 #19 Skrevet 20. februar 2008 kanskje du bør prøve en kolikkunge neste gang da...så får du se om du blir sliten av å vær MYYE oppe om natta og i tilegg høre grining dag ut og dag inn...å kanskje du da til og med spør noen om råd.... du har vell vært ekstremt heldig siden din unge er så vanvittig snill... gleder meg til den dagen jeg føler meg litt mer uthvilt ja,,,
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2008 #21 Skrevet 20. februar 2008 Jeg skriver stort sett aldri her inne, men nå ble jeg også provosert. Fordi: Du sier det jo selv; jenta di gråter aldri, sover godt og er glad og fornøyd - da er det jo veldig lett å ha stole på seg selv og ha tro på at det man gjør er riktig å bra? Men når ungen hyler, ikke vil spise, ikke sover og alt er bare forferdelig og ingenting nytter - da kan det være godt å ha noen å rådføre seg med, eller lese om hvordan andre gjør ting! Jeg har ikke en baby som har kolikk eller noe sånt, hun er vel "helt normal"; mye fornøyd, men ikke alltid, sliter litt med søvn av og til, vil ikke alltid spise osv, og da blir man usikker og vil gjerne høre andres meninger, og kanskje nettopp noen man ikke kjenner! Hovedpoenget mitt er: Det er så himla lett å ha god selvtillit og stole på seg selv når alt går fint. Du ville kanskje ikke sagt det samme hvis babyen hylte så han skalv og ble omtrent blå i ansiktet og du ikke hadde sovet på ukesvis.
6Ymamma Skrevet 20. februar 2008 #22 Skrevet 20. februar 2008 Kan du lese IL mitt en gang til gollet? Tror ikke du greide å lese riktig jeg altså.
Gjest Skrevet 20. februar 2008 #23 Skrevet 20. februar 2008 Så fint for deg at du har fått en så snill baby som ung førstegangsmor. Men du vet kanskje at ikke alle har det så lett som deg og derfor har behov for å snakke med andre selv om de stoler på seg selv. Vi er faktisk i ganske lik situasjon, men jeg forstår hvorfor mange her inne skriver det de gjør fordet. Du er bare veldig ung og uerfaren tenker jeg.
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2008 #24 Skrevet 20. februar 2008 Ved å poste dette innlegget har du nok lagt opp til krangling:( Ut i fra det du skriver virker du både ung og umoden. Du er dømmende ovenfor mennesker du ikke en gang har møtt. Det er en dårlig egenskap. Du har vært heldig, du har fått et friskt barn som sover mye og skriker lite...ikke alle barn er som ditt barn. Neste gang kan det være du som sliter, og hvis du har den holdningen som du beskriver her, vil jeg tro mange ikke har veldig lyst til å være støttende ovenfor deg. Skjerp deg
Gjest Skrevet 20. februar 2008 #25 Skrevet 20. februar 2008 Jeg har vært fantastisk heldig selv jeg med en blid og glad unge som sover godt om natta. Ikke har vi vært plaget med kolikk og andre vondter heller så vi har vært heldige. Jeg elsker å være mamma og jeg er ikke en utslitt mamma, men instinkt handler også om å spørre andre når man er usikker. Noen ganger er ikke magefølelsen helt tydelig i sitt språk, og som mange andre mødre 1000 år før meg har jeg skjønt; det er godt å spørre noen som har erfaring. Instinkt er en ting, men å spørre om råd er også ganske lurt. Alle mødre trenger ikke finne opp kruttet.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå