Gå til innhold

legger ikke opp til krangling, men føler...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er det mest sprengt i hodet innlegget jeg har lest på lenge her inne, HI.

Får håpe din enorme uvitenhet, naivitet, manglende innsikt, manglende selvinnsikt, manglende empatiske evner og ditt utrolige hovmod ikke går ut over barnet ditt til syvende og sist.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du spør om du er unormal. Mitt svar er ja.

Skrevet

jeg tror du er like "normal" og sliten som alle andre. tror du bare lyver for deg selv.

som ei her sier selv om du har fått et snillt barn, så er det helt menneskelig å bli sliten til tider.

hadde du i tilleg hatt kolikk eller problem beby, da ville du nok hengt her like mye sjøl i desperat forsøk for å hjelpe deg sjøl og bebyen din..

innlegget er rett og slett tullete.

Skrevet

For et merkelig innlegg. Rart at du ikke vet at babyer kan være forskjellig. Du har fått en baby som griner lite og sover unormalt mye, for de fleste andre som ikke har slike babyer er ikke ting alltid like lett. Det er tøft med kolikk, kiss, diverse ammeproblemer osv osv...

Skrevet

Dette skriver du HI: "tulla mi gråter ikke en gang når hun er sulten!!"

Dette er unormalt av en baby! Ikke rart du ikke noen gang har syntes det er slitsomt når babyen ikke en gang krever tilfredstillelse av de mest grunnleggende behovene sine. Faktisk bør du kanskje være litt på vakt, det er et sunnhetstegn at babyer gråter for å få det som de vil. Håper ikke jenten din fortsetter slik i livet, med å ikke si ifra om noen ting! Kanskje litt frekt av meg å si, men jeg syns det er latterlig av deg å lure på hvorfor andre syns det er slitsomt, når du har det så lett når du i samme innlegg skriver hvor rolig jenten din er. Da sier vel grunnen seg selv?

Du skriver også at jenten din har sovner av seg selv og du har aldri bysset eller puppet i søvn. Dette er også meget sjeldent! Ikke sikkert det hadde vært så lett om hun ikke gjorde dette?

Jeg syns ikke morsrollen bare har vært enkel, men jeg storkoser meg som mamma likevel. Selvom starten med kolikk baby og grining døgnet rundt, har vi det nå helt topp til tross for fortsatt mange våkennetter og både vugging og pupping i søvn til alle døgnets tider. Men jeg går ikke rundt å synes det er "rart" at noen er sliten eller har det vanskelig.

Skrevet

Jeg er ononym 15:50:

Er enig med deg i at noen kanskje har urealistiske forventinger til babyen når det gjelder rutiner fra starten, søvn osv. Det hadde jeg også, trodde rutiner skulle komme fort, trodde babyer skulle sove mer og hadde aldri drømt om at det blir så vanvittig mye amming. Men man kan jo ikke vite hvordan det blir! Og du som ikke har opplevd grining natten lang og en baby som sover hele natten er nok ikke den rette til å si slikt. Du har jo fått denne babyen jeg (og andre) trodde jeg skulle få.

Skrevet

du e ikke heilt go haue, synes faktisk folk som dæ e ganske skummel, meine med det "ingen ting er galt med livet mitt, alt er heilt perfekt" slike folk har tendes til at det plutselig klikke. Så for all del, håper det e så fantastisk som du skal ha det til. og du bør følge godt med ongen din ettersom den ikkje en gang gir lyd når den er sulten. Du e også bra tåpelig med dette innlegget, som ikkje svare. evt bytta navn.

Skrevet

Hehe, jeg er nå enig med HI jeg. På det punktet som gjelder at folk spør om veldig mye rart som de burde vite. Ler meg skakk ganske mange ganger.

Jeg har to tette, og har hatt mange tøffe dager, men jeg stoler også på meg selv. Jeg spør svært sjelden, da jeg ikke har behov for det.

Jeg tror, HI, at hvis du hadde ordlagt deg annerledes, så ville flere forstått hva du mener. :-)

Jeg ser at det er upopulært å være enig med HI, derfor er jeg

Skrevet

er enige med noe av det HI sier....mange som spør om mye rart men det er jo det siden er til!

Men jeg tror hun lyver om at ungen aldri gråter, oppmerksomhet og thats it

Skrevet

Kanskje ungen er døv? Døve babyer gråter ikke....

Selv har jeg hatt kolikkbarn og man er ikke mye snill og blid da, det kan jeg love, men det går jo over. Mye som er verre.

Man skal være glad for de ungene man får, skrikerunger eller ei ;)

Skrevet

Og hva gir deg rett til å hakke på og fordømme mødre og vordende mødre som ikke tenker og gjør akkurat som deg?

Skjerp deg!!!!

Skrevet

Jeg hadde det kjempe tøft til tider med jenta mi på nå 3 år men det har så å si bare vert kos med gutten min på 6 uker

Har jo veldig mye å si på hvordan babyen er

Like glad i dem begge to men jenta mi krevde 10 ganger mer...syns du er ganske umoden i tankegangen din

P.S får ikke forandre nicket mitt

Skrevet

Jeg klarte ikke la være...

Blir så provosert!

Jeg også leste mye før jeg fikk barn - alt jeg kom over! I tillegg har jeg hatt mye med spedbarn å gjøre tidligere (ikke mine), likevel meldte det seg en del spørsmål når småen kom til verden!

Det jeg ikke hadde forutsett var nemmelig et prematurbarn, med de følger det bringer... og som senere skulle plages med diverse andre ting. Og det er ikke alltid bare bare å finne de konkrete svarene på forhånd, ettersom man gjerne ikke vet hva man lurer på før man står midt oppi det!

Uansett synes jeg det er en trygghet å kunne ringe mamma eller en venninne når det er noe... ikke det at jeg ikke stoler på meg selv og tør ta egne avgjørelser - for det gjør jeg i høyeste grad - men av og til er det likevel godt å ha noen tips fra noen med mer erfaring! Noen å snakke med om situasjonene...

Og alle må vi jo lære engang, og sidene her inne er til god hjelp til det også! At folk spør om dumme ting kan jo komme andre til nytte! For eksempel de som er så eksemplariske som deg og prøver å lære alt før de får barn. En plass må de jo hente informasjonen de også, og da er internett til stor hjelp. Har flere ganger søkt etter ting på ex. google og funnet tips og råd i en debatt fra dib!

Så spør i vei folkens!

Og en annen ting - det er nok litt på siden av saken men... og jeg mener for all del IKKE at du ikke tar vare på barnet ditt! Det tror jeg nok at du gjør! Men siden du fikk det til å høres ut i et av svarene dine som om det er et nederlag og be om hjelp eller spørre noen til råds:

Det å ikke kunne be om hjelp når det er noe, er å betrakte som en større omsorgssvikt enn å be om hjelp! Ber man om hjelp (enten det er privat eller til instanser) er det et bevis på at man ønsker å få det til, ønsker å gjøre det beste for barna - altså utøver omsorg!

Forøvrig storkoser jeg meg som mamma og elsker min lille over alt på jord - selv om jeg tidvis er både trett, sliten, frustrert og sinna! Når han neste gang smiler er alt det glemt!

Og vet du hva... jeg visste på forhånd at det kunne bli slik og forventet ikke noe annet! :)

Skrevet

Dagens paradoks:

På den ene siden skryter du av å ha lest alt du kom over før fødselen.

Så rakker du ned på andre som spør og ber om råd om diverse her inne, og ber dem stole på seg selv.

Vel, jeg antar at du leste for å skaffe deg info du ikke hadde. Det er nøyaktig det denne siden brukes til. I tillegg får man fordelen av å kunne sammenligne erfaringer, et aspekt bøker ikke gir.

Uten all teori fra bøkene i ryggen, hadde du kanskje ikke stolt like mye på deg selv?

PS: Jeg ville også vært obs på et barn som ikke engang gråter når det er sultent. Det er veldig, veldig skjeldent.

Skrevet

du har nok vært veldig heldig som har en slik rolig baby. du er førstegangs ser jeg. og da burde du ikke utale deg så mye om saken egentlig.. jeg er førstegangs selv, min datter er også rolig. men jeg orker ikke en gang sitte meg inn i hvordan det er og ha en kolikk unge., en venninne av meg har en datter som hadde kolikk i 5 MND!! er det ikke lov og bli sliten? er man en dorligere mor om man blir sliten? slutt og hev deg over folk, og la folk lure på det de vil. dette er tross alt ett forum der man kan dele sorger, gleder,erfaringer osv. så klapp igjen om ting du tydeligvis ikke har peiling på.!

Skrevet

Hei du tidligere gollet mitt nå nydelig baby...På de fleste forumene så finnes det en anonymknapp, den er kjekk å bruke når man ikke vil at andre skal vite hvilket nikk innlegget kommer fra. Det må du bruke når du lurer på ting så slipper du å drite deg ut når du en dag må spørre om noe, for den dagen kommer!

Skrevet

Kan bare riste på hodet av slike innlegg. (HI altså)

Nr 1 hos meg: var og er en "dukkebaby". Han var og er akkurat slik din er. Men jeg forstod andre som hadde det stritt (det kalles empati det veit du) jeg prøvde å komme med råd hvis de spurte meg åssen jeg fikk han til å sove hele natta. Jeg stilte opp og svarte, ingen spørsmål er dumme. Jeg skrøt ikke av at jeg hadde det perfekt. Jeg nøt tiden hjemme og ante ikke om noe annet.

Nr 2. er en anne type. Sover ikke om natta, gråter mer, krever mer etc. er nok normalt aktiv. en mer "vanlig" baby som de fleste har. nå er det jeg som er sliten og spør andre om råd!!!! jeg vil bare si at selv om du har det perfekt nå så bør du være YDMYK!!!

Neste gang er det din tur.

Skrevet

anonym 22.28: haha det er det rareste jeg har hørt..døve unger gråter ikke?????????????

underholdning på morgenen denne tråden her:o)

Skrevet

Fint for deg at du har en drømmebaby HI. Nyt det!

Men for det første - det er ikke nødvendigvis fordi du har gjort alt rett. Jeg har også to barn. De er så forskjellige som natt og dag. De er oppvokst i samme miljø (tvillinger), fått lik oppdragelse. Det er personlighetene deres som er forskjellige, ikke noe jeg har eller ikke har gjort.

Og du... babyer forandrer seg. Mine sov som steiner fra de var 2,5 til 4 mnd. Spiste ikke om natta, sov til 9. Jeg virret rundt som en lykkelig tulling. Men så vips... den siste halvannen mnd har de vært som nyfødte igjen. Spiser hver 3. time (men ikke samtidig...) og våkner 6. Jeg har aldri vært så trøtt som nå, sover max halvannen til to timer i strekk. Det har, som Leetha sier, gjort meg ydmyk.

Når det er sagt, så synes jeg virkelig folk spør om mye rart som et enkelt google-søk kan gi dem svar på. Men det er jo bare å hoppe over de innleggene som du synes er teite. Er sikker påa t jeg har spurt om masse rart selv som har irritert noen. Men jeg er jo i alle fall ikke så arrogant at jeg tror jeg sitter på alle svarene selv!!

Skrevet

hehe.. la merke til det jeg og da jeg gikk inn på profilen hennes...=P

Skrevet

Egentlig så begynner jeg å stusse litt på hele opplegget rundt her. Hi skriver at babyen ikke engang gråter når hun vil ha mat? aldri byssa, aldri bært...hvor gammel er denne ungen? bare ligger den der eller?

Første mann min sa var jo også meget bedagelig, men sa jo ifra når han ville ha mat, det er jo et grunnleggende behov!

Begynner å lure om alt er tull og oppskryt her.

Skrevet

har kun 1 kommentar ... Lattelig innlegg!! Snakk om å heve seg selv for å gi dem som sliter litt mer enda værre følelse... men da jeg så alderen din HI skjønte jeg raskt hvor d kom fra...

Skrevet

Er det ikke på tide å la denne tråden ligge nå. Den er to dager gammel.

Vanvittig latterlig innlegg ja, men jeg tror hun har tatt poenget nå...

Skrevet

Kanskje det er noe unormalt med denne babyen...Gråter ALDRI? Hmmm... Ikke bra.

Skrevet

Om babyen din aldri gråter er det noe galt med den, ta den med til legen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...