Gå til innhold

legger ikke opp til krangling, men føler...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kanskje du burde sjekke om noe er galt med henne, gråt er babyens språk vet du.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"De dumme lærer av egne feil, de kloke lærer av andres" heter et ordtak... :-)

Skrevet

Skjønner meg ikke på deg jeg..Du fremstiller deg og ditt liv som perfekt og andre som mislykket. Er det sjalusi du er ute etter å få? Ingen missuner en som deg vettu, en som sitter på sin høye hest å ser ned på andre.

Skrevet

du skriver at du tror det blir mye hva man gjør det til. så da mener du at de foreldre som er så uheldige å ha fått kolikkbarn er skyld i det selv? hvis de bare hadde stolt på seg selv ville ikke barnet fått kolikk?!

jeg tror alle mammaer har gode og dårlige dager. jeg elsker sønnen min over alt på jord, men noen dager er han sur og grinete. da hjelper det ikke uansett hva jeg gjør og jeg synes ikke livet er en dans på roser! mens andre dager er han verdens beste baby som bare smiler og er fornøyd! og disse dagene gjør at alle de dårlige dagene blir glemt.. tror jeg er ganske normal som føler det sånn. alle mennesker har gode og dårlige dager.

og hvis det irriterer deg voldsomt at mange her inne på dib spør om ting de "burde ha visst før de ble gravide" og at noen syter over lite søvn, så kan du bare la være å lese innleggene. eller i det hele tatt være her inne på dib. siden du er så perfekt og har en så perfekt baby kan du umulig ha behov for å være her inne*!!!!!

Skrevet

Dette innlegget er tydelig skrevet av en ung kvinne.

Beklager HI, men du har ikke min støtte heller. Virker som om du har litt behov for å "vise deg".

Skrevet

Gollet mitt: Hvis du lurer, så ; ja, jeg føler meg roligere enn jeg trodde jeg skulle ifht at dette er mitt første barn. Er det noe jeg lurer på slår viopp i en bok. Den har gitt oss mange svar og gjort oss tryggere. Min baby sover ikke hele natten, hun bæsjer som regel når jeg er mest sliten og JA jeg sitter oppe på natta, fryser, griner og ammer meg gjennom bleieskift.

Mener allikevel at jeg har vært heldig og fått en snill baby som sjelden gråter ifht hva jeg hadde forventet. Allikevel har jeg full forståelse for at mange blir så slitne at de " møter veggen".

Tror det hjelper for mange å legge ut såkaldte "syteinnlegg" her istedet for å la all frustrasjonen gå utover mannen når han kommer sliten hjem fra jobb. Ofte blir problemer brått litt mindre så fort man får delt de med noen.

Jeg kommer iallefall til å dele min frustrasjon med andre her inne. Noenganger kan det være godt å vite at andre er i samme situasjon.

Så, heldige deg, gratulerer med en fantastisk baby! Håper det fortsetter slik for deg!

Skrevet

Ja enig med du :) Jeg leste alt jeg kom over når jeg var gravid, lånte masse bøker på biblioteket, osv... Noen bøker leste jeg flere ganger også..derfor er det ikke så mye jeg lurer på etter jeg fikk babyen. Dette kan være et tips til de gravide ;)

Skrevet

Du vet lite om livets realiteter, du trenger å få noen flere år på baken. Håper du blir en bedre menneskekjenner etter hvert. Hvis ikke vil du komme til kort både når det gjelder dine mennesklige relasjoner og også i yrkeslivet.

Ydmykhet er faktisk en god egenskap:)

Skrevet

Syns du hever deg over folk her nå og det er ikke lurt nei! Du er 21 år og du har nok enda mye å lære ja.. jeg var 23 når jeg fikk min første må si jeg er mer erfarn mor nå denne gangen enn første men føler at jeg har mye å lære enda.... la folk få spørre om hva de vil... det er jo derfor dette forumet er her...Ingen spørsmål er for dumme .. la vær å læs det viss det irriterer deg

Skrevet

Hmm, det ble stille fra HI.

Du får be om en unskyldning, beklage på det sterkeste med ditt innlegg, og innrømme at du har tatt feil å er bare uerfaren når det gjelder div saker og ting som kan dukke opp i løpet av et barns liv, men du har bare vært heldig............så langt.

Gjør du det da er du kanskje ikke så tom i hodet som du fremstiller deg selv her alikevel.

Skrevet

Det finnes ingen dumme spørsmål, bare dumme svar

Skrevet

Veldig enig med HI her jeg!!!!!!men pga at HI blir hengt ut slik velger jeg å være

Skrevet

Til anonym 15.51...

Ja hun har fått pepper!! Men hvem er det som henger ut hvem her?

Her henger hun ut folk som stiller spørsmål som HUN synes er teite og at de burde ha visst om det før de ble gravide.

En annen

Skrevet

Fjerna diktet sitt har hun nå...

Hvor blir det av HI da?

Skrevet

Har ikke noe i mot å beklage at jeg hisset dere opp! håper en dag jenta mi setter meg på prøve slik at jeg kan få føle hvordan det er å ha barn ,men så langt er jeg overlykkelig over at alt er slik og har masse energi!! jeg lurte bare på om noen var som meg å syntes livet bare var rosenrødt hele tiden, og fikk jeg et greit innblikk på det ja... at de som sier alt er toppers bare er kjepphøye!

Hilsen Gollet mitt

Skrevet

Hei du!

Godt for deg og din kjære at dere har fått en rolig liten en, kjenner til flere som har det, en mellomting og noen som kanskje sliter med kolikk el andre ting. Alle er forskjellige.

Sikkert godt for deg at alt går så lett, og det stemmer at det beste er å stole på seg selv, noe jeg tror mange her inne gjør.

Også grunner for at folk spør om ting er fordi de synes det er interressant å vite hvordan andre i likninde situasjoner har det. Det er jo derfor vi har dette forumet. Så har man kanskje litt tid å slå av når de små sover og da er det mange som synes det er koselig å være her inne og skravle med andre mammaer og da er det mange forskjellige temaer som kommer opp, som sikkert ikke er så spennende for deg, men for mange andre.

Sønnen min slet veldig med magen sin da han var liten og har aldri sovet en hel natt på sine snart 20 mnd og litt sliten har vi jo vært innimellom, men ikke noe å klage på. Man venner seg til alt.

Skjønner hva du mener, men tror du burde ordlagt deg annerledes om du ikke mente å få en diskusjon ut av det, for det virker litt nedlatende noe av det du skriver. Også er det vel flere som kunne tenke seg å ha en like rolig bebis som deg også, men jeg synes det er gøy med litt action!

Lykke til videre da!

Skrevet

det finnes andre måter å legge frem ting på .. spørsmålet ditt er forsåvidt helt greit, men hvis du ikke vil legge opp til krangling kan du spørre på annen måte! ikke skryte deg selv og babyen din opp i skyene, og kritisere andre som ikke har det så lett og attpåtil si at det er deres egen feil!!!!!!!

Skrevet

Og jeg synes også det stort sett bare har vært en dans på roser så jeg skjønner hvordan du tenker:)

Ha en fin kveld!

Skrevet

jeg er her inne for jeg syns at det er fint å lese om andres erfaringer, få litt veiledning og noen tips man har bruk for.. noen ganger har jeg stilt spörsmål og det har faktisk hjulpet meg. gjör ikke ting bare fordi noen på DIB har gjort det..

selv om folk stiller spörsmål her inne, så betyr det ikke at de ikke stoler på seg selv.

jeg stoler 100% på meg selv og at jeg klarer å ta de beste avgjörelsene når det gjelder mitt barn.

når man får et barn som er "krevende", ikke sover og har magevondt så settes man på pröve.

jeg trodde at babyer bäre bäsjet, sov og spiste men så feil kan man ta!

jeg fikk en baby som sov minimalt fra förste dag, hang på puppen annenhver time i 4 mnd, slet med kolikk og når kolikken ga seg begynte han å slite med hard mage (sjelden bäsjing). da må man "styre" med barnet som du skriver.

jeg sov kanskje 3 timer i löpet av natta og ikke sammenhengende heller..gikk rundt som en zombie..i flere måneder.

han er 6 måneder nå og våkner fortsatt flere ganger om natta og lite sövn på dagtid, sliter ennå til tider med vond mage.

jeg sier ikke at man skal forvente sove og spise rutiner på noen uker gamle babyer, jeg forventet aldri det og vi har ennå ikke stabile rutiner selv om han er 6 mnd.

du er nok kjempeheldig som har fått et slikt barn som sover og spiser og har "lärt" rutiner selv..men du må forstå oss som ikke har slike barn.

vi må kjempe for å få til rutiner, tror du det er lett å bysse i sövn en 10 kg tung gutt hver gang han skal sove?

selv om jeg har värt utrolig sliten og fölt meg helt forferdelig så har ikke barnet mitt manglet noe..

det har ikke värt lett, kan absolutt ikke si at det har värt "dans på roser" men det blir bedre med tiden..

babyene har forskjellige behov akkurat som vi voksne.

så i utgangspunktet har du hatt det lett når du har en slik baby, tror at dine tanker hadde värt annerledes om du hadde fått babyen min f eks :)

da blir det ikke akkurat "hva man gjör det til"...det er ikke bare svart-hvitt dette her..

Skrevet

Jeg er 25 år og 3 barns mor.

Kjære hi , denne siden er nemmlig for oss mødre som har lyst å dele sine tanker, følelser, frustrasjoner,gleder og sorg med andre mødre.

Jeg har en bebi på 10 mnd , en sønn på 4 år og en datter på 8 år.

Jeg er student, mor og kone.

Og ja, jeg er sliten , det tar på å være mor , det er normalt å bli sliten , det kalles å "være mor"!

Og stolt er jeg , som tør å si det!!!!!!!

Hvis du syns det er slitsomt å høre oss mødre syte og klage , så syns jeg ikke at du har noe på forumet her å gjøre!

Og jævlig flaks for deg som fikk en unge som er så snill og grei.

Så vær vennlig og slutt å KLAG her inne!

PS! bebin min på 10 mnd hadde kolikk i 3 mnd.

Hilsen en stolt 3barnsmor som tør å inrømme at hun blir sliten ;o)

Skrevet

fins ingen dumme spørsmål- bare dårlige svar.

en blir klok av å spør masse.

å by the way....det tar mindre tid å spør noen enn å finne ut alt selv på egen hånd!!!

Skrevet

Blir helt oppgitt over å lese innlegget ditt... Hvorfor du er uviten!??? Vet ikke hvor jeg skulle begynt å foklare deg det en gang!!!

Håper bare datteren din ikke får like stor mangel på medfølelse,forståelse og empati, som du har! :(

Skrevet

Si meg en ting,tror ingenting på at du ikke har vært sliten,det nekter jeg å tro på egentlig. Når det er sagt,alle barn er forskjellige,ikke kom å fortell meg at jeg gjør det til selv at mitt barn skal skrike,nei,ble litt sint jeg nå!! Hilsen førstegangsmor på 23

Skrevet

Hjelpeste meg så lite reflektert du er.

"mye hva man gjør det til"

"fryd og gammen, og en dans på roser"

I alle dager!

Ja, det at du er førstegangs på 21 unskylder deg NESTEN!

Jeg er nesten faktisk tom for ord her jeg sitter, du er jo helt blåst du jo.

Skrevet

Uff. Kjente jeg også ble provosert av det her. Jeg har vært sliten fra dag en, men har ALDRI klaga over det til NOEN!! Og jeg er søren meg ingen dårlig mor av den grunn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...