venter nr 2 Skrevet 20. februar 2008 #1 Skrevet 20. februar 2008 Hei,hvodan bør en forholde seg til hard styrketrening med ulike øvelser som knebøy,,stående roing,utfall etc så tidlig i svangerskapet?Kan fosteret ta skade av press nå eller er det lenger ut i svangerskapet en bør være forsiktig?Jobber som bodypump instruktør men info varierer så mye at jeg selv blir usikker..desverre...
Charlie Skrevet 20. februar 2008 #2 Skrevet 20. februar 2008 http://www.nrk.no/programmer/tv/puls/1.4823292
lin76 Skrevet 20. februar 2008 #3 Skrevet 20. februar 2008 Fosteret tar ikkje skade av aktivitet, inkl vekttrening. Heller tvert om - det er jo bare bra at du er sterk i kroppen! Men du må passa ekstra godt på deg sjølv, så ikkje du utviklar vondt i ryggen/skuldrene/bekkenet medan du er gravid. Leddbånda blir litt mjukare pga graviditetshormona, så ekstra støtte er ekstra viktig. God teknikk, gode sko og kanskje litt lettare vekter enn vanleg er tingen. Det finst spesielle støtteband til å ha rundt magen/anklane - spør hos bandasjist/apotek om du føler du treng det. Medicus i Oslo er gode, dersom du bur her. Lukke til! Mvh bobypump-deltakar )
Makko med to små gutter Skrevet 20. februar 2008 #4 Skrevet 20. februar 2008 Jeg trener også pump, med velsignelse fra både jordmor og lege. Fikk beskjed av jm om å ikke øke vektbelastningen nå, men ellers var det bare å trene i vei :-) Merker at jeg må tøye setemusklaturen MYE etter trening, hvis ikke har jeg vondt i korsryggen i mange dager etterpå (har hatt problemer før, men vært stabilt i et par år før jeg ble gravid)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå