Anonym bruker Skrevet 20. februar 2008 #1 Skrevet 20. februar 2008 Gutten vår er 10 mnd og har slitt med magen og vært veldig utilpass helt siden fødsel. Første henvisning ang dette ble sendt fra helsestasjonslegen i september i fjor. Vi har ennå ikke fått hjelp og har nå fått time hos gastro i slutten av mai. Er dette mulig - blir voldsomt frustrert her. Hva kan jeg gjøre, vil gjerne få sjekket dette før, slik at han kan få det bedre og at vi slipper og bekymre oss sånn og synse og sanse hele tiden...............
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2008 #3 Skrevet 20. februar 2008 Har sjekket ifht noe tidligere og hadde ingen tilbud til så små barn, Men skal sjekke engang til og se om jeg finner ut av noe.
kokosyklus Skrevet 20. februar 2008 #4 Skrevet 20. februar 2008 Lykke til! Håper dere finner ut av det!
Gjest Skrevet 20. februar 2008 #5 Skrevet 20. februar 2008 Er du sikker på at det er magen som gjør han utilpass? Har du prøvd kiropraktor, manuellterapeut? Tenker på kiss kidd jeg nå
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2008 #6 Skrevet 20. februar 2008 Ja, for vi skulle hatt det som i Amerika. Om din forsikring ikke dekker AKKURAT det du/barnet ditt plages med, så får man ikke komme inn på sykkehus engang.....Hvis man ikke betaler selv først hele kostnaden. Visst er det bittert å måtte vente, men vi får til slutt GRATIS utredning...Som en amerikaner sa, om jeg visste at jg fikk operasjon/konsultasjon om et år, så er det bedre enn å vite at man aldri vil få råd til den hjelp man trenger... Føler med deg, men synes vi skal være litt mer forsiktig med å angripe det norske helsevesenet så mye. Det er ikke perfekt, men det er bra, sammenlignet med de fleste andre land )
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2008 #7 Skrevet 20. februar 2008 I utgangspunktet er jeg enig med anonym 16.00. Men dette synes jeg var fryktelig lenge å vente. Jeg ville "purret" litt her ja. Hilsen en nokså nyutdannet og muligens noe idealistisk/naiv lege:-)
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2008 #8 Skrevet 20. februar 2008 Enig med anonym 16.00 men de kan väre trege til tider, skader ikke å mase på dem litt...
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2008 #9 Skrevet 20. februar 2008 Snuppa mi var vel ikke mer enn 3 md, da jeg så at huden under øyet var så hovent at det gikk inn på øyet når hun så ned. Ble henvist av fastlegen til øyespesialist. Fikk time først tre måneder etterpå. Helt sykt! Jeg ringte klinikken og uttrykte min frustrasjon. Fikk i svar at jeg ikke bare kunne komme her å snike i køen, det var mange flere før meg.
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2008 #10 Skrevet 20. februar 2008 HI her igjen. Orkan: Han har/hadde Kiss, men er nå friskmeldt fra dette. Derfor har det vært og er fortsatt et styr rundt hans sykehistorie. Han sliter med en del vegetative symptomer og det er vanskelig å bli trodd av leger. Og til deg ludderet:så syns jeg virkelig du skal holde kjeft om noe du ikke har greie på. Du kjenner ikke til historien og hvor skoen trykker, så jeg syns det er rimelig upassende med slike svar. Men uansett takk for alle svar.
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2008 #11 Skrevet 20. februar 2008 Hva vet du om at jeg velger den enkleste løsningen eller ikke? Grunnen til at jeg skrev dette var om det var noen andre som hadde lignende erfaringer og hva de hadde gjort i en slik situasjon. Har du hatt syke barn? Har du hatt et barn som aldri er tilfreds og som du ser plages av et eller annet? Har du alltid møtt forståelse og fått den hjelpen du trenger hos legene du har vært hos med barnet ditt? Hvis ikke, prøv i såfall å sett deg inn en situasjon hvor barnet ditt ikke har det så bra som det kan. Og ikke kom med slike nedlatende kommentarer som at jeg er en dårlig mor for at jeg ikke gidder å løfte en finger for barnet mitt. For det er faktisk det jeg har gjort hele veien.........
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2008 #12 Skrevet 21. februar 2008 I så fall når du uttaler deg om dette og andre så kan du jo prøve å sette deg inn i andres situasjon, hvis ikke så syns jeg du kan la være og holde kjeft. Har jo sett hvordan kommentarer du kommer med ellers og. Syns det er fryktelig mye drittslenging, så skaff deg noen andre verdier ditt ludder.
Solbollatilmamma Skrevet 21. februar 2008 #13 Skrevet 21. februar 2008 Dersom dette virkelig plager ungen, må jo du be fastlegen sende fler henvisninger, ringe det aktuelle sykehuset for å høre om det er mulig å få time tidligere, evt. komme inn på kort varsel der andre avbestiller timer, etc. Forsøkt det? Synes ikke helse-norge er helt håpløst, men jeg synes systemet er tung-grodd, og, som jeg leste i en annen tråd, man må være frisk for å være syk i Norge
Gjest Skrevet 21. februar 2008 #14 Skrevet 21. februar 2008 Mitt råd er, ring avdelingen dere er henvist til og mas! Forklar dem situasjonen. Hjelper ikke dette, ring igjen! Er dere henvist til gastro? Trodde det var barneleger som var spesialkompetansen på slike problemer hos barn.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2008 #15 Skrevet 21. februar 2008 Vet ikke hvor du bor, men i Oslo har de noe som heter barnelege akutten. Ligger i frederik stangsgate 11-13 (aleris; gamle røde kors) Der er det bare å møte opp mellom 1630 og 2000, ikke lang ventetid, men det er privat. Verdt å prøve hvis dere har mulighet for det. Bor du andre steder vet jeg dessverre ikke.... Henger meg ellers på de andre her, ring og mas HVER dag, tro meg det hjelper. Smør tjukt på og legg heller på litt ekstra, er du heldig så får du en avbestillingstime eller en ny prioritet. Hilsen en som vet hvordan dette dessverre elendige helsevesenet fungerer.... Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå